Robin zit nu zo’n 2 weekjes op school, en het is erg leuk om te zien hoe (eigen)wijs hij ineens kan zijn.
Zo kan hij 's ochtends zomaar vragen 'Hoe maakt u het? ’ :mrgreen:
En soms zegt hij iets heel serieus, of vraagt zo’n lekkere kleutervraag ‘Alwéér brood? Vanochtend ook al, waarom eten we zo vaak bróód?!’
Nadat ik even 3 tellen helemaal stil was, schoot ik ontzettend in de lach.
En dan kan hij heel kalm zeggen: “Niet lachen mama, dat is niet grappig”.
Echt zo’n wijze drol dus. 8)
Maar gisteren…
Was hij tijdens het tandenpoetsen ineens een liedje aan het zingen.
‘Ron-de bor-sten, ron-de bor-sten, ron-de bor-sten’
:o :shock: :eh:
En tijdens zijn stoeisessie met papa na het verhaaltje was hij ineens op het bed aan het springen waarbij hij de woorden ‘Sexy, sexy’ uitgilde.
Uhm tja :think:
Hoort dat er ook bij?
Vaderlief en ik keken elkaar even sprakeloos aan, waarna hij dus (het zal ook eens niet zo zijn) het uitbarste van het lachen.
Doen die van jullie ( ) dat ook?
En kan ik er maar het beste geen aandacht aan schenken, en me voorbereiden op het ergste?
Ik bedoel, hij zit er net, en heeft nog wel zo’n 8 jaar te gaan op die school…
Poeh… :eh:
Joh…hier is het:
poep kak pies, dat mag niet dat is vies!
Dan vind ik "ronde borsten’ net even iets leuker klinken :mrgreen:
tja das de minder leuek kant van school zeg maar
hahah, ja soms kan ik mijn lachen ook niet in houden. melissa zit dan nog maar op de psz, maar oh wat is het soms een wijsneus.
Ze zegt laatst tegen hub: Papa doe eens nomaal :mrgreen:
Oke het woord sukkel heeft ze ook meegepikt!
En daar reageer ik gewoonniet op.
jahaaaaaa
dat hoort erbij
welkom in de wereld van mijn-kind-zit-net-op-school :lol:
vrijwel alle kinderen doen dit
moet ik zeggen dat die van jou nog met nette woorden aan komt zetten :mrgreen:
:lol: Fijn he dat ze naar school gaan :mrgreen:
gewoon zeggen dat je dat niet wilt en verder maar niet teveel op reageren.
En het “leuke” is dat ze dat na school uitgebreid gaan herhalen in de speeltuin in de straat en mijn uk van 2,5 ook al een groot repetoire van deze woorden en liedjes beheerst :roll:.
Oh ja hoor, mijn zoon trok laatst bij de Intertoys zijn shirt omhoog en riep oh sexy!
goh zeg ik vind het allemaal nog eruuuug keurig! :thumbup:
er rollen hier soms woorden over die tong dat ik er onpasselijk van word :shock: , maar sil vraagt gelukkig eerst aan mij wat het betekend hoor voordat ie het in het wilde weg gaat roepen
wat een heerlijke dingen zeg!
Mijn moeder zegt altijd - als je kinderen naar school gaan raak je ze toch een beetje kwijt. De invloeden van buitenaf worden wel erg merkbaar.
Mijn moeder weet nog dat ik met een vies mopje over twee tietjes thuiskwam.
Een jochie van 2,5 is natuurlijk nog makkelijk te foppen. Dus hier nog niet zo’n groot probleem. Mama zegt dat al die scheldwoorden niet stoer zijn, maar mama weet een heel vies woordje … poep …
Dus nu zegt hij heel ondeugend broodje poep, poepie etc. Ach, heeft hij ook een vies woordje en daar kan ik wel mee leven. Een jochie van 2,5 wat echt zit te vloeken … dat vond ik toch niet zo leuk. Als hij naar school gaat, dan hoort het er denk ik een beetje bij. Vloeken blijft voor mij taboe, maar de rest … ach we zien wel.