andere auto, model station met 3 achterbankstoelen

Edit: :oops: Volgens mij moet hij bij ‘mama en papa vraagjes’, sorry :oops:

We hebben nu een Renault Laguna, maar deze is bijna 7 jaar oud en begint langzaamaan wat meer te kosten in onderhoud. We willen hem dus binnenkort gaan vervangen.

We hadden voorheen 3 Maxi-Cosi Tobi’s op de achterbank staan en dat pastte net, maar daar hadden we geen hinger van zolang ze op de achterbank bleven staan.

Nu zit Pete sinds een paar weken in een Maxi-Cosi Rodi en het is dus erg moeilijk om bij zijn gordelpunt te komen, waardoor de gordel nu vast blijft zitten en hij dus onder de gordel moet kruipen. Op zich geen probleem, maar niet echt veilig. En over een jaar zullen Luc en Stan ook naar model Rodi gaan en hebben we dus 3 kinderen die dat probleem hebben.

Nu zou ik dus een auto willen aanschaffen die 3 achterbankstoelen heeft. Dus niet een brede achterbank, maar 3 aparte stoelen. Ik denk dat deze auto’s iets breder zijn en dat we dit probleem dan minder zullen hebben.

Nu wil mijn man in een model stationwagen blijven rijden en geen model Espace of Scenic of Picasso e.d., omdat deze weer een groep zwaarder zijn en dus meer kosten in de wegenbelasting. Daarnaast heeft een Scenic en Picasso minder kofferbakruimte als een Laguna en we willen wel genoeg ruimte hebben voor als we op vakantie naar Spanje gaan.

Ik vraag me alleen af of er een model stationwagen is die 3 achterbankstoelen heeft? Iemand een idee?

Groetjes Saskia

Peugeot 308 en de Honda FRV volgens mij…

Een VW Touran past ook, is wel een MPV maar wel met een zee aan kofferruimte!

Wij hebben een Peugeot 307 SW. Daar zitten 3 stoelen in. Wel heb ik het idee dat de middelste stoel iets smaller is.

Ford (focus) C max heeft ook 3 stoelen, weet even niet of ze het beide hebben, maar 1 van de 2 iig wel, dus de focus c max of de normale c max. heb je ook nog de grand cmax en de s max maar dat zijn net weer wat grotere modellen.

Wij sparen voor de S max :wink:

De vw touran heeft drie stoelen. De middelste is niet net zo breed als de andere twee, maar… je kunt de stoelen separaat van elkaar naar voren en naar achteren schuiven. Dat is dus handig als je de gordels vast wilt maken.

Wij hebben een opel Zafira. De derde rij is zalig. Zeker straks als we er met z’n zessen in moeten passen

Opel Zafira?

@Lily2006 wrote:

Opel Zafira?

nee, die heeft een bank.

De mazda heeft een uitvoering met drie achterbankstoelen (weet zo het model niet) en ook de toyota heeft zo’n model. Ik ben niet zo goed in het onthouden van de modellen, maar met een beetje zoeken kom je er vast wel :wink:

@diddle wrote:

Wij hebben een Peugeot 307 SW. Daar zitten 3 stoelen in. Wel heb ik het idee dat de middelste stoel iets smaller is.

die hebben wij ook, ideale auto!!! enne, dat idee heb je niet, dat ís ook zo van die middelste stoel :wink:

Toyota Verso heeft ook 3 stoelen, los van elkaar verstelbaar. Maar geen station. Al kan ik er nog steeds veel in weg stouwen, de achterbak is kleiner als die van de Peugeot 306 die we hiervoor hadden.

Wij hebben de 308, met 3 lossen stoelen. Maar deze auto is echt niet breder hoor. Je houdt dat gefrut met riemen en gespen. Ik denk dat alleen een echt grotere auto dat niet heeft.

Ik ben bang dat je probleem met een kleinere (station) auto dus niet op te lossen is. Ik hoor wel meer mensen over het onder riemen door kruipen…

Mijn ouders hebben zo’n Mazda, met 3 stoelen op de 2e rij, kan alleen ook ff niet op het precieze model komen… :think: Daar moeten volgens mij (nooit uitgeprobeerd) wel 3 grotere stoeltjes naast elkaar passen, al blijft het denk ik toch wel een gefrunnik met de gordels.

Wij zelf hebben pas een Zafira B gekocht :mrgreen: (is ietsje breder dan z’n voorganger, de A). Met een 0+, groep I en groep II/III gaat dat iig prima op de bank op de 2e rij, hoef niet eens de groep II/III wat te verschuiven om de gordel vast te kunnen klikken (moest bij de Astra wel, daar paste het met wat sjorren en duwen echt precìes), dus zou straks met 1 groep I en 2 groep II/III ook zonder al te veel gefrunnik moeten passen (en anders hebben we altijd nog de 3e rij 8) ).

De grande Scenic is overigens ongeveer net zo groot als de Zafira en heeft dus wèl ook een behoorlijke kofferbak (mits de bij Renault optionele 3e rij niet in gebruik is natuurlijk). Maar dat is dan dus ook wel weer een MPV, net als de Zafira, de Touran, de Verso, de Espace, en de grand C-Max (dacht ik)…

(ja, heb me er op onze zoektocht naar een grotere auto eens grondig in verdiept :))