Amy gaat logeren en ik zie er als een berg tegenop

Nog 1,5 dag en dan gaat Amy een weekend logeren bij m’n schoonouders die maar liefst een uur van ons vandaan wonen. Zij halen Amy vrijdag op en zondag halen wij Amy weer op. We komen al niet super vaak bij m’n schoonouders en zij wilden graag een weekend op Amy passen en aangezien wij zaterdagavond feest hebben, komt dat goed uit!

Maarrrrrrrrrr… ik zie er als een berg tegen op. Amy is al vaker een weekend weg geweest (naar mijn ouders die hier ook in het dorp wonen), maar dat is toch anders. Eigen ouders vertrouw je meer dan je schoonouders. Hoewel ik wel hele lieve schoonouders heb. Daar komt nu ook bij dat Amy niet ff in de buurt is ofzo. Aaaaaaaaaaaargh… ik hoop gewoon niet dat Amy gaat huilen als ze vrijdag weggaat ofzo, want dan kan je me denk ik opvegen. En aangezien ik dan alleen thuis ben, gaat dat niet makkelijk worden.

Het weekend kom ik wel door, we gaan druk in de tuin aan de gang en hubby is natuurlijk ook thuis… Maar eerst vrijdag zien door te komen

Zorg ervoor dat je niet uitstraald naar Amy toe dat jij het er moeilijk mee hebt. Dat voelen ze vaak snel aan en willen dan ook het liefst bij jou blijven.

Dus eigenlijk maak je het jou EN Amy dan nog moeilijker.

Heb vertrouwen in je schoonouders en probeer vooral te genieten van het weekendje, dat mag hoor! Je hoeft je ook helemaal niet schuldig te voelen ofzo.

:think: Wat zijn mijn schoonvader ook alweer over het feit dat mijn schoonouders vroeger de kinderen achterliet bij oma tijdens de wintersportvakantie?

Iets van: Wij hebben de kinderen 50 weken per jaar en 2 weekjes per jaar kan oma ze verwennen :mrgreen:

Oja, wat ik ook vaak hoor, is dat er 's avonds nog even gebeld wordt naar hoe het gaat met het kind (of de kinderen). Kinderen horen of merken dat of spreken zelf nog even met mama/papa. En kunnen gelijk niet meer slapen, terwijl voor dat telefoontje er niets aan de hand was.

Niet doen dus. Laat je schoonouders 's avonds na het slapen gaan of de volgende ochtend (afspreken want anders zit je maar te wachten) bellen hoe het gaat voor jou gemoedrust (en zonder dat de kinderen het merken)

Veel succes!

PS. ik ben nog iemand zonder kindje en kan dus alleen maar zeggen hoe ik het nu in mijn gedachten zou doen. :shifty: :shifty: De beste stuurlui staan aan wal, zeg maar :wink:

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

ach meid het komt vast allemaal goed , maar ik kan me voorstellen hoe jeje voelt ,

ik wil haar nog niet ergens anders laten slapen ,terwijl mijn moeder dat erg leuk zou vinden

maar ik vind et nog niet nodig hihih

als ze oud genoeg is om te vragen mama mag ik bij oma slapen dan vind ik het vroeg genoeg hihih

ik denk dat de ouders het erger vinden dan de kids :oops: :mrgreen: :mrgreen:

Lieve Claud ik begrijp je gevoel zo goed ik moet er eerlijk gezegd ook niet aan denken.

Maar zoals je zelf ook al zegt ze is in goeie handen en wat is nou een uur

LIefs Marielle :vlinder:

Oe… veel sterkte!

En? Hoe is het gegaan vanmiddag?

Ja moeilijk!! Ik vond het gewoon echt niet leuk. Mijn schoonouders hebben nog gebeld toen ze thuis waren en Amy heeft lekker geslapen in de auto. Verder ging het prima want hubby heeft gisteravond nog gebeld.

Ben benieuwd hoe het vandaag met haar gaat…

Komt goed… ik moet gewoon heel erg wennen!! :mrgreen:

Maar ben wel erg blij als ik haar weer mag ophalen!!

ik weet hoe je je voelt…

milan gaat vanmiddag ook uit logeren t/m maandagmiddag… en aan de ene kant vind ik het wel lekker… ben wel even aan rust toe… maar aan de andere kant weet ik dat ik hem heeeeeeeel erg ga missen…

maar goed… hij gaat naar mn zus… en die kent hij goed… hij heeft het de hele week al over haar… dus dat komt vast goed :mrgreen: