Voor 2e kerstdag (tevens 1e verjaardag onze jongste) ben ik op zoek naar wat eenvoudige, van te voren klaar te maken, amuses (op lepel of in glaasje) en wat andere kleine hapjes die makkelijk van te voren zijn te maken.
De bedoeling is dat ik dit op tafel zet als een soort buffet, zodat een ieder kan pakken wat hij wil. Voorkeur heeft vegetarisch, met vis. Maar met vlees mag ook, want er komt ook niet-vega visite.
oei… ik heb het een keer gedaan met kerst maar alle recepten staan op m’n andere laptop… deze weet ik nog wel misschien kom ik nog op andere
paddenstoelen kaviaar http://www.amuse-recepten.nl/paddenstoelenkaviaar-met-krokante-salie
ik had ook kleine tomaatjes gedaan met vis (normaal maak ik het met 4 “grote” tomaten)
tomaatjes
200 gr kabeljauw, 1 citroen (in schijfjes), 4 laurlier blaadjes, 15 gr boter, peper en zout heet water erbij tot het net onder water staat 5 minuten koken met deksel erop
tomaten kapje eraf snijden en uithollen
vis klein snijden peterselie erdoor en 100 gr mayonaise goed mengen en in de tomaatjes stoppen
romatomaatjes in seranoham
wraps met roomkaas sla en rookvlees/gerookte zalm of corned beef (of iets anders wat je er lekker op lijkt ) en dat oprollen en in stukjes snijden
oh… komkommer in plakken van een cm snijden beetje uithollen en dan salade erin (van die kant en klare zoals kip-sate kip-kerrie eiersalade enz)
en ik had ook iets gedaan met stokbrood en tomaat en dan in de oven :think:
krijg er gelijk honger van :oops: :drool:
Geweldig, hier kan ik iets mee. En als ik het dan zo lees, denk ik waarom kom ik daar zelf niet op Bedankt voor het meedenken.
Wat ook lekker is zijn kleine glaasjes vullen met hamreepjes, een beetje kruidenkaas erboven en dan blokjes komkommer erop die kort geweld zijn met een beetje citroensap. Ik vind het heerlijk!
cherrytomaatje, mozzarellabolletje, pesto :drool:
cherry tomaatje gevuld met eiersalade
plakje rookvlees gevuld met roomkaas gemengd met dadels
soepje
Zie het topic van Noemi. Daar staan ook een boel tips in…
Deze link :mrgreen:
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=104141
Wat ik me wel afvraag, als jullie die wraps doen, warm je die dan ook eerst nog even op? Of haal je die gewoon zo uit de verpakking en besmeer je die dan?
ik haal ze altijd zo uit de verpakking en besmeer ze dan. werkt goed!
mochten ze heel stroef aanvoelen, arm ik ze wel een beetje op. dan rolt het wat makkelijker en scheuren ze niet. maar moet zeggen dat ik daar normaal geen last van heb
En welke wraps gebruiken jullie, welk merk?
uhh in een rode verpakking :think: