Amsterdam met kinderen; wat niet te missen?

Wij gaan een aantal dagen naar Amsterdam met onze dochters van 7 en 9 jaar oud. De volgende dingen staan al gepland;

  • Pixar Tentoonstelling
  • Nemo Science Center
  • Rondvaart
  • Madame Tussauds
  • Rijksmuseum
  • Artis



    Maar wat is nog meer leuk en wie kent leuke eettentjes/restaurantjes die voor zowel volwassenen als kinderen leuk zijn. Alle tips zijn welkom!

Wij zijn een maand geleden met onze zoon (8jr) naar het Scheepvaartmuseum geweest, echt een aanrader.

wat dacht je van met de rondvaartboot naar Artis toe

Gewoon met de pond (kost niks)

opstappen achter het station. de lijn die recht naar de overkant vaart, komt uit bij die grote letter: IAMSTEERDAM. Dat is al super leuk voor de kids om in te spelen en klimmen. Tot zover een gratis uitstapje, waar je zeker een uurtje mee kan doden (2 x kwartiertje op de pond, half uurtje spelen en leuke foto’s van de kids maken!)

Er zit tegenover de uitstapplek van het pondje een leuk restaurantje om even koffie te drinken.



Artis is aardig, maar haalt het niet bij de grotere dierentuinen in Nederland. Ik vind persoonlijk dat de dieren in Artis allemaal nogal kleine hokjes hebben.



Verder leuke dingen op je lijstje. Daar kom je de dagen wel mee door. Zeker in combinatie met nog wat wandelen door de stad. Oja, ook leuk om even vanaf het station naar de Zeedijk te lopen. Het stikt van de leuke restaurantjes uit alle landen daar.



Waar zitten jullie precies in Amsterdam?



Ik denk dat het het leukste is om de stad echt te beleven. Spelen/picknicken in het Vondelpark, zelf een middag een bootje huren en door alle kleine grachtjes varen, de nachtwacht na spelen tussen alle beelden op het Rembrandtplein, of een van de vele kerken beklimmen en uitkijken over de stad.

Daarnaast zijn er best wat kindvriendelijke restaurants in Amsterdam: de Bazar op de Albert Cuyp is een grote hit bij de kleintjes in onze familie. Moeders op de Rozengracht is ook altijd een succes (ouderwetse Hollandse pot in een superknus restaurant, iedereen heeft andere borden, bestek, etc), maar daar is het vaak vol. Evt een pannekoek eten bij het Pannekoekenpaviljoen op het Weteringcircuit, of een kopje koffie drinken bij Café Giraf.

Mochten jullie in de herfstvakantie gaan is er van 16 tot en met 25 oktober het Cinekidfestival, een filmfestival speciaal voor kinderen, superleuk! Of evt ‘gewoon’ een film kijken in de mooiste bioscoop ter wereld, het Tuschinski?



Er is zoveel heerlijks te doen, jullie zullen vast een heerlijke tijd hebben!

Vondelpark, Tropenmuseum.

Wat ik ook altijd te gek vond was ‘China town’ (met de metro naar Nieuwmarkt) De tempel vond ik altijd erg indrukwekkend. Veel eettentjes en bijzondere winkeltjes.



Verder heb je alles wel al genoemd wat voor die leeftijd leuk is.

Ligt natuurlijk ook helemaal aan je kinderen.

Ik doe mijn 10 jarige echt geen plezier met naar de dierentuin gaan. :wink:

We zitten bij het vondelpark, dus lekker centraal :thumbup:

ja mijn kinderen vonden die chinese tempel fantastisch!



Wij zijn in de meivakantie een dag gegaan gewapend met museumjaarkaart en deden vanaf het station een kerk aan, de tempel, daarna het Rembrandtmuseum (leuke speurtocht), het joods historisch museum (erg leuk!), daar in de buurt zat een echte Italiaan wat al een belevenis was op zich daar binnen rondkijken en ze hadden heerlijke gevulde foccacia’s (voor maar 1 euro ps!).

Op de terugweg nog langs Nemo geweest voor een uurtje en toen al besloten dat we dit in de herfstvakantie weer gaan doen, maar dan gaan we naar het rijks en het tropenmuseum iig!