amper aankomen maar wel goed drinken?

Onze zoon Thijs had bij zijn geboorte een gewicht van 4435 gram en was de 1e dag afgevallen en de 2e dag ook (toen nog 80 gram ) 3e dag 80 gram erbij en sinds die dag komt hij eigenlijk vrij weinig aan en afgelopen dag was hij in ene weer wat afgevallen…

herkent iemand dit en moet ik me zorgen maken? Hij drinkt goed, zo’n 8x per dag en 30 minuten ongeveer… We hebben hem voor en na een voeding gewogen en wat hij drinkt is wisselend; de ene keer drinkt hij volgens de weegschaal zo’n 100-120 ml. de andere keer maar 40-50. Hij had aan het begin wat weinig plasluiers, maar die zijn er nu wel en tevens poept hij ook, al is het niet veel per keer, wel elke luier momenteel.

We hebben een paar keer gekolfd en dan kolf ik uit 2 borsten zo’n 70-80 ml. dus ook dat lijkt mij wel goed kloppend… Soms drinkt Thijs maar 1 borst, maar dan zit hij wel gerust 20 minuten bijna aan die borst…

Moet ik me zorgen maken? herkent iemand dit? De kraamzorg keek naar Thijs en maakt zich eigenlijk geen zorgen, de VK ook niet, maar door alles wat niet goed liep omtrent Jesse maakte ik me ook weinig zorgen, maar ga ik er nu toch beetje over piekeren nu we geen kraamzorg meer hebben die het kan controleren… :think:

Ow, gister woog hij 4220 en vandaag zou hij 4180 zijn…

Ik zou hem voor je eigen gemoedsrust niet meer steeds wegen. Dat is niet nodig en dat kleine beetje verschil nu kan hem ook in kleding/luier zitten. Weeg over een week nog eens, tenzij je verder het idee hebt dat hij niet genoeg krijgt, maar als hij tevreden is en goed plast en poept, alert is lijkt het me geen reden tot zorgen.

Het kan wel zo zijn dat een kindje wel vaak drinkt maar niet goed drinkt en daardoor moeilijk melk uit de borst krijgt. Kwestie van goed aanleggen.

Lune, hij is steeds bloot gewogen ( door kraamzorg ) dus ik luiertje e.d. kan het niet zitten. Elke keer voor een voeding, dus kan wel in het wel of niet poepen zitten natuurlijk net voor een voeding of net erna…

aanleggen gaat juist supergoed, dus denk ook niet dat het daar aan ligt… Bij Jesse ging dat dus erg lastig, maar merk nu dat de BV juist eigenlijk super gaat en daardoor vind ik dit juist zo vreemd :think:

Ik herken het verder niet, Marijne viel inderdaad af maar werd daarbij ook duf. En dus werd ze bijgevoed totdat mijn productie op peil was.

Maar ik zou dus ook echt zeggen: even stoppen met wegen. Hoe doet je zoon het? Is hij wel een beetje alert, goede plasluiers? Tevreden? Hoe vaak komt hij?

Pas als je daar denkt, nee hij voelt zich niet lekker, zou ik even naar de huisarts gaan.

Hij doet het verder prima, dat is het vervelende… Hij drinkt zo’n 8x per dag, soms 9. Om de 3 uur komt hij, de ene keer 2,5 een paar keer achter elkaar, vandaar de 9x soms. 's nachts soms een keer 4 uur ertussen. Hij drinkt dus zo’n 30 minuten aan de borst en als ik kolf krijg ik er zo’n 80 cc uit, dat zou ongeveer kloppen met wat hij binnen moet krijgen ook… Alert is hij steeds vaker, hij is natuurlijk nog klein maar heel vaak heeft hij nu z’n oogjes open! :inlove: Hij plast sinds 4 dagen elke luier ( of zonder luier op aankleedkussen :o ) Ik snap er echt niets van!

Wegen kan niet meer, de kraamhulp is nu weg, maar word er wel wat onzeker van :think: Wilde vandaag even langs CB daar wegen, dat zijn toch wat betere weegschalen en die zou het ook goed moeten doen, maar hij was nog niet open. Maandag maar even kijken dan… En ik hou hem zeker in de gaten, zeker nu met dit weer, hij moet wel voldoende vocht binnen krijgen, maar dat gaat voorlopig echt prima, daarom snap ik er ook helemaal niets van!

MLK, als ik het zo lees dan zou ik me geen zorgen maken hoor. Klinkt allemaal ontzettend goed. En wegen kan je alleen maar heel erg onzeker maken. Als hij goed plast, alert is en een tevreden indruk maakt zit het allemaal wel goed denk ik.

Ik zou hem nog even geven om weer bij te komen.

Hier maakte de ka zich pas zorgen toen hij na 2 1/2 week nog niet op geboortegewicht was.

Zolang hij goed alert is en zelf om een voeding komt, zou ik het nog aankijken. Weeg hem op het cb ( andere weegschaal dus ander uitgangsgewicht ) en een week later weer op dezelfde weegschaal. Is hij dan nog niks aangekomen, zou ik even naar de velroskundige of huisarts gaan.

Liefs Suzanne

toch even gewogen vandaag, afgelopen donderdag was t mannetje 4180 gram met de weegschaal van de kraamhulp, vannochtend 4260. Toch wel iets aangekomen dus, ook in gedachten houdend dat het een andere weegschaal is en de schaal van de kraamhulp natuurlijk niet helemaal secuur… Ik ben tevreden! Meneer komt niet veel aan schijnbaar, maar dat hoeft van mij ook niet… Hij komt aan, en dat plus alle andere dingen (genoeg kolven, tevreden kindje, voldoende plasluiers ) hebi k er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen! Over half uurtje weer :wink:

Mijn jongste woog exact 4000 gram bij haar geboorte… en dat woog ze na 2 weken ook nog. Ze dronk als een tierelier, ik had veel melk, ze poepte en plaste als een dolle en toch kwam ze nauwelijks aan in het begin. Maar ze was wel tevreden en alert.

Na die tijd begon ze ineens wel te groeien en ze is nu een lekkere mollige baby. Waarom ze niet groeide weet niemand, maar ik ben blij dat ik gewoon doorgevoed heb.

Als ik jouw verhaal zo lees, zie ik een hoop overeenkomsten. Ik zou dus gewoon lekker zo doorgaan als ik jou was :thumbup: