Amicon

Hallo Allemaal,



Ik lees hier al weer een tijdje mee en heb nu zelf ook een vraagje aan jullie.

Wij zijn nu bezig met onze derde ronde voor de iui.

Vooraf gaand spuit ik met gonal om een eisprong op te wekken.

Dat gaat verder allemaal prima maar nu het probleem.

Vorig jaar heb ik een machtiging van de gyn gekregen voor de gonal, is ook allemaal goed gekeurd maar nu is hij dus bijna verlopen (april 06).

Nu heeft mijn gyn een nieuwe ingevuld en meegegeven.

Die heb ik opgestuurd en ja je raad het al kreeg een afwijzing omdat ik aan een stuk door 12 maanden achter elkaar gonal heb gebruikt.

Gelijk opgebeld en krijg dus dit andwoord.

Baal hier goed van want weet nu dus niet wat ik moet doen heb al wel de gyn gebeld maar assistent kon er niks over zeggen was iets tussen de verzekering en mij.

Vrijdag moet ik weer ff voor een echo controle en moest het er maar ff over hebben met hem.

Weten jullie hier iets over???



Groetjes van Patricia

Hoi Patty,



ik hoop toch niet voor je dat werkelijk 12 maanden hebt gespoten voor 3 IUI pogingen??

Ik weet dat heel veel verzekeringen een max stellen aan het bedrag wat ze per jaar vergoedden voor hormonen. Gonal is geloof ik ook nog 1 van de duurste soorten die je kunt spuiten op dat vlak. Vraag het voor alle zekerheid na bij de afdelingen vergoedingen etc bij Amicon ze hebben meestal voor zulke zaken een aparte afdeling en misschien heb je zelfs wel een naam op de afwijzingsbrief staan?

Ik hoop voor je dat het dan alsnog goed gaat komen en je de machtiging krijgt! Heel veel succes met deze poging en hopelijk heb je daarna de machtiging niet meer nodig :thumbup:

Hoi Rhiannon



Bedankt voor je super snelle antwoord.

:smiley:

Het gaat langzaam bij ons maar zoooo langzaam nou ook weer niet hahahh zou niet zo heel fijn zijn als we er 12 maanden over deden om 3 iui pogingen te hebben.

Nee we zijn begonnen met gonal en kreeg daar naar een aantal weken een mooie eisprong mee en kreeg dan mijn vruchtbare datum,s mee maar op een gegeven moment zijn we begonnen met iui maar wel met gonal erbij.(allemaal in een jaar tijd dus)

Heb de verzekering ook al gebeld en kreeg als antwoord ook al ben je nog zo goed verzekerd bij ons 12 maanden gonal is maximaal :silenced:

Wacht wel ff af wat de gyn vrijdag voorstelt.



Doeiiii

Pjeeew gelukkig maar dat je niet zo lang hoeft te spuiten daarvoor. Kreeg al bijna plaatsvervangende nachtmerries :mrgreen:

Sjee wel ellendig dat Amicon zo lastig doet, maar wie weet heeft je gyn wel een oplossing met andere hormonen oid of overleg met je verzekeraar of een briefje met extra uitleg voor ze. Succes!

Hoi allemaal,



Ben vanmorgen bij de gyn geweest en vond het raar dat ik de gonal niet vergoed krijgt meer :?

Maar toen we er over waren uitgesproken toen zei ze: Als deze behandeling dus iui niet mocht lukken wil ik toch met jullie gaan praten over ivf omdat ik dus slecht (heel langzaam) reageer op de gonal.

De eisprong komt er wel maar veel te langzaam het duurt dus te lang.

Vind het eigenlijk allemaal een raar idee maar ook wel spannend.

MAAR HOOOOOP ZO DAT HET NU MAAR EENS GAAT LUKKEN MET DE LAATSTE POGING IUI!!! :pray: :pray: :pray:

Zo dat ben ik ff kwijt.

Ga nu ff een broodje eten.



Groetjes van Patricia

Ik hoop ontzettend met je mee! IVF is toch een flinke stap verder dan IUI dus hopelijk hoeven jullie niet zover te gaan.



Heel veel succes met deze poging de duimen draaien voor dit ei!

Hoi Rhiannon,



Ja dat is zeker een stap verder hoop zo dat het goed gaat deze keer.

Maar ja hopen is het enigste wat je kunt doen en moed houden natuurlijk.

Maar ik zie nu pas dat je al 3 weken zwanger bent GEFELICITEERD :dance: :dance: :dance:

Heeft het bij jullie ook lang geduurd?



groetjessss

Klopt hoor er is maar zo weinig wat je kunt doen op gezond eten en leven na. Ik neem wel extra vitamine E in want dat schijnt goed te zijn ivm het innestellen maar of het echt werkt weet ik natuurlijk niet. Het is in elk geval erg gezond :mrgreen: :mrgreen:



Bedankt voor je felicitatie…het is nog super pril zelfs volgens de test want die was ook licht positief maar iig zonder twijfel positief.



Al met al zouden we deze zomer 4 jaar bezig zijn dus hier is 4 misschien scheepsrecht? Helemaal aangezien dit ook de 4e poging is :inlove:



Succes nogmaals en hopelijk mag je je snel bij de decembermama’s voegen!