Wie heeft hét recept voor van die kleine, wat dikkere, typische pancakes.
Ben op internet al aan het zoeken geweest, maar vind toch wel heel veel verschillende recepten.
Ik ben benieuwd!
Ik denk dat bij American Pancakes het gebruik van bakpoeder behoorlijk relevant is en het beslag moet een stuk dikker zijn als ons gewone pannekoekenbeslag. Dus de verhouding van melk, bloem en ei is anders.
Wat vaak ook nog als tip gegeven wordt is het eiwit apart te kloppen en de bloem, eigeel e.d. apart mengen en dan later bij elkaar spatelen.
Verder een goede pan met anti aanbak, of een bakplaat, die je goed heet kan maken, snel en kort bakken op een heet vuur. Kleine hoeveelheden beslag snel dicht laten schroeien en zodra er bubbeltjes verschijnen is het tijd ze om te draaien, dit duurt echter maar een minuutje ofzo.
Ik heb vroeger in een pannekoekenrestaurant gewerkt en daar ging bij gewone pannekoekenbeslag altijd wat custard (of vanille-extract, doe ik tegenwoordig vaak) en gebruik volle melk.
En doe er altijd een snufje zout bij, zout versterkt de andere smaken en krijg je een vollere smaak van.
Thanks meiden, ik ben al wel zo ver dat ik ze mooi dik en luchtig krijg, mis alleen nog iets… :think: heb de suiker al vervangen door vanille suiker maar dan nog zouden ze van mij zoeter mogen.
Ga nog eens kijken!
Probeer eens wat custardpoeder erbij en vergeet net snufje zout