Amber Alert melding!!!! opgelost

Er wordt in Rotterdam sinds vanmiddag een 4 jarige kleuter vermist, en daarvoor is er voor het eerst de Amber Alert in geschakeld.

Ik dacht zo alle beetjes helpen dus mochten er nog KOK’s zijn in regio Rotterdam…

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3257840/Rotterdamse_kleuter_vermist.html?p=1,1

Ja, ik lees het ook net.

Vreselijk voor die ouders.

Hopelijk is dat kereltje gewoon verdwaald en is hij snel weer thuis

:pray:

Hoop dat hij snel terecht is! :pray: :pray: :pray:

Hij komt me echt enorm bekend voor. Ik heb niet gezien helaas, maar die foto…het lijkt alsof ik die al ken. En het enige wat me dan te binnen schiet waar ik deze foto gezien kan hebben is hier.

Wat een hel als je kind weg is… :cry: :cry: :cry: :cry:

ohh wat vreselijk!

goed dat je het hier opzet :thumbup: wie weet. alle beetjes kunnen helpen

:pray: voor een veilige terugkeer van dit mannetje

Eerste Amber Alert voor Lorenzo (4)

Rotterdamse kleuter weer terecht

ROTTERDAM - De verdwenen Rotterdamse kleuter Lorenzo Oranje (4), voor wie een uur geleden een Amber Alert werd uitgegeven, is weer heelhuids teruggevonden.

Het kind is zojuist naar het hoofdbureau van politie gebracht waar het met zijn ouders herenigd zal worden. Een fietsende politieman trof het kind nabij een filiaal van McDonalds en ontfermde zich over het jochie. Nadere bijzonderheden zijn nog niet bekend.

Even voor vier uur werd met een Amber Alert in heel Nederland groot alarm geslagen voor Lorenzo, die drie uur eerder nabij de markt in het centrum van Rotterdam aan de aandacht van zijn begeleider was ontsnapt en zoekraakte.

Het is de eerste keer sinds de introductie van Amber Alert Nederland, vorig jaar november, dat het Korps landelijke Politiediensten (KLPD) het nationale kidnapalarmsysteem heeft geactiveerd.

Dat betekent dat niet alleen alle aangesloten media zoals De Telegraaf de melding ontvingen, maar tevens ruim 120.000 Nederlanders die zich via de website amberalertnederland.nl hebben aangesloten via sms, email, instant messenger, newsfeeds of bijvoorbeeld op hun Hyves-pagina informatie over en een foto van Lorenzo binnenkregen met de oproep om naar de kleuter uit te kijken.

Gelukkig!

Gelukkig!

ik had me wel aangemeld, maar heb geen melding ontvangen :?

@Coba wrote:

ik had me wel aangemeld, maar heb geen melding ontvangen :?
Hier dus hetzelfde

Ik heb wel een melding ontvangen, ik vind het heel bijzonder!

Ik ben erg blij dat het manneke weer terecht is!

Ik heb ook geen melding ontvangen, terwijl ik wel aangemeld ben.

had net dit in mijn mailbox

Beste AMBER Alert-deelnemer,

Zaterdag j.l. werd Nederlands eerste AMBER Alert uitgestuurd n.a.v. de vermissing van de 4-jarige Lorenzo uit Rotterdam. Een wereldprimeur, want voor het eerst werd een heel land, deelnemende burgers en de pers, vanuit één systeem met één druk op de knop gealarmeerd. Niet alleen via Netpresenter-beeldkranten, screensavers en pop-ups op grote schermen en websites, maar ook via e-mail, Newsfeeds, Hyves- & iGoogle-pagina’s en zelfs Instant Messenger.

Al heel snel na het uitsturen van de AMBER Alert werd Lorenzo veilig aangetroffen in een nabijgelegen vestiging van McDonalds. Zij herkenden Lorenzo van een bericht op de beeldkrant – met dank aan de Telegraaf en Spits die het AMBER Alert direct over hebben genomen.

Helaas was er een inmiddels verholpen storing bij de externe SMS provider waardoor de SMS Alerts niet onmiddellijk konden worden verstuurd. Doordat Lorenzo gelukkig zo snel weer was teruggevonden, bleek het na herstel van het probleem niet meer nodig om alsnog een SMS te versturen. Door het snelle terugvinden van de jongen werd ook het uitsturen van de E-mail Alerts handmatig afgebroken. Hierdoor zullen sommigen van u wellicht geen AMBER Alert per email hebben ontvangen.

Natuurlijk gaan we aan de slag om het systeem verder te verbeteren. Maar bovenal wil ik u, namens Netpresenter, Justitie en Politie, hartelijk danken voor uw actieve steun aan AMBER Alert Nederland, en voor al uw warme reacties in de vorm van tips en feedback.

Met vriendelijke groet,

Frank Hoen

Directeur Netpresenter en inititatiefnemer/ sponsor AMBER Alert Nederland

Blij dat hij weer veilig is terug gevonden.

Kan de KOK site zich ook niet aanmelden voor de Amber Alert??

Mocht er wat zijn dan wordt er ook hier een waarschuwing gegeven.

En alle beetjes helpen dan denk ik in zo’n geval, toch?

wow dat wil je echt niet mee maken alos ouder!

gelukkgi is ie terug…

@dragon wrote:

Wat een goed idee…

Oooooh brrr dat is zo eng!

Ik ben vrijdag Thomas een kwartier (of langer) kwijt geraakt toen hij boos weg liep in een druk winkelcentrum. Eerst had ik hem nog in het oog maar toen was hij ineens weg. Oh en wat je dan voelt, aan de ene kant kwaad want waarom loopt hij nou weg?! Maar ooh wat is de wereld dan opeens groot (hij kan overal zitten, welke kant ga je op?) en ideeen van vieze mannetjes komen bovenborrelen.

Net op het punt dat ik echt in paniek zou gaan raken, want 15 minuten zijn lang! Zei ik tegen mezelf dat ik rustig moest blijven, diep ademhalen en een tijdje om me heen moest kijken… En toen zag ik hem, huilent lopen samen met een mevrouw (en nog wat mensen).

Ik dacht eerst dat ik hem wel een klap kon verkopen, ik was zo kwaad omdat hij weg liep, maar toen hij voor me stond en ik hem in mn armen kon sluiten kon ik echt alleen maar heel hard huilen en knuffelen en hem tig keer vertellen dat hij dit nooit meer mag doen.

Ik wist niet dat er zoiets als Amber Alert bestaat, wat goed zeg! :thumbup:

En wat een geluk dat dat jongentje weer zo snel (nou ja) gevonden is.

@Madre wrote:

@dragon wrote:

Wat een goed idee…

idd zeg…

al met ruud over gehad???

@Madre wrote:

@dragon wrote:

Wat een goed idee…

we gaan er naar even naar kijken hoe of wat