Alweer uit haar schoenen gegroeid!

Voor de winter voorbij was groeide ze al uit haar laarzen, ruim gekocht en zien er nog als nieuw uit, maar helaas dus al te klein. Nu heeft ze net een paar maanden zomerschoenen, waren veel te groot, zelfs nog een tijd met zooltje gedragen en nu zijn ze alweer te klein! Ook de zomerslippers die prima pasten alweer te klein en alleen haar klompjes passen nu dus nog. :wall: Volgens mij heeft ze al een paar of 10 versleten nu! (beter gezegd, ongesleten weer naar zolder, zo kort heeft ze ze steeds aan haha)



Ze is dus nu 25 maanden, zit denk ik toch wel tegen de meter aan en gaat naar schoenmaat 25 nu… poehee. :roll:



Groeien die van jullie er ook zo snel uit?

eh nee hier juist niet… wij hebben bij onze oudste afgelopen winter zelfs een 2e stel in dezelfde maat gekoch omdat de schoenen gekocht eind aug. gewoon compleet op waren in maart en het nog niet echt tijd was voor ‘echte’ zomerschoenen…



Heel gek, maar hier groeien de voeten vooral in de zomer… zal wel door de zon komen ofzo :mrgreen:



In de zomer groeien ze dan soms wel ineens 2 maten… vorig zomer was dat bij onze oudste zo… sandalen waren ruim (niet te) en aan het eind van de zomer groeide hij er net niet overheen met zijn tenen :lol:



Hij heeft ook groep 1 het hele jaar op dezelfde gymschoentjes gekund (oké op 2 week na ofzo maar aan het eind van het schooljaar/ zomertijd wordt er weinig gegymd, want veel buitenspeelweer) en toen hij naar groep 2 ging nieuwe gekregen… en die passen nu nog…



Hoop dat onze heren gewoon rustig aan doorgroeien naar een bescheiden schoenmaat en niet als mijn broertje net als jouw dametje soms elke maand wel een maat groter moest hebben :?

Hier hebben we dat gelukkig nog nooit meegemaakt *klopt direct af :mrgreen: *



Y.uri groeit gem 1 maat per jaar. Koop in sept winterschoenen, in maart voorjaarschoenen en in mei/juni nog een paar zomerslippers of gympen.

Dit jaar heeft hij in alle drie de maanden zelfs de zelfde mt :mrgreen:



Zit er nog steeds op te wachten dat er een megaspurt komt…ben benieuwd.

Nena is nu 93 cm en heeft ook maat 25. Op deze leeftijd koop ik geloof ik wel ongeveer elke 3 a 4 mnd een groter paar. Bij lasse van vier (nu maat 29) begint het wat af te nemen.

Yep hier idemdito :smiley:



Mijn zoontje is ruim 2,5 jaar en heeft schoenmaat 29/30 nu :smiley:

leeft op grote voet zou je zeggen maar dat valt dus eigenlijk wel mee.

Hij is 1m10,5 lang en heeft kledingmaat 122.

Dus het is geheel in proportie :wink:

Toen hij 2 jaar werd had hij maatje 28.

Dus is in 9 maanden 2 maten gegroeit.



Hij is met alles bovengemiddeld,dus ja voor hem en ook mij is dit gewoon,dit ben ik ook gewend van mijn oudste zoon.



Maar ja wij(ouders) hebben ook grote voeten,dus dat scheelt.

Sinds mijn zoon loopt (dat deed hij met 13 maanden) is hij 3 maten gegroeid. Hij begon met maat 20 te lopen, nu heeft hij schoenen maat 22, maar die worden echt te krap. Zonder sokken gaat nog net, met sokken eigenlijk niet meer. Dus hij moet maat 23 hebben nu. en dat in 4,5 maanden tijd :frowning: Maarja, het hoort erbij he :smiley:

Bij Mik hebben we dat het eerste jaar gehad dat hij begon met lopen. Liep in maart 2006 en tot dec 2006 hebben wij 5 paar schoenen gehad, niet van versletendheid, maar omdat zijn voeten zo groeiden.



Nu is hij stabiel en ongeveer 2 tot 3x per jaar nieuwe schoenen nodig, meer ivm slijtage. Tes heeft sinds mei haar eerste paar schoenen.

Hier idem, 4 weken terug had ze nog maatje 19 en nu 21 :shock:

Ik heb deze schoenen april voor t eerst aangedaan, nog te ruim met blote voeten, dus zooltje er extra in en nu zelfs met blote voeten en zonder zooltje te klein. Ze kan er nog een mm in vooruit denk ik en that’s it. En ga nu maar eens nog ergens een leuke zomerschoen vinden…



Ik heb haar voeten vandaag laten meten, maat 25/26, ze zit op t randje, dus advies 26 :shock:

Hebben wij dezelfde dochter :angel:

Gelukkig, ze is dus niet de enige die op grote voet leeft! Ze heeft nu zo’n beetje elk seizoen 2 paar nodig zeg!



Zijn jullie ook lang? wij 1.80 met maat 41 en sinds zwangerschappen (ja echt!! ) eerder 42 en hub 1.92 en maat 43/44. Hoop voor haar dat ze niet naar 42/43 gaat hoor, schoenen kopen is zo moeilijk dan!

eeeeeeeh nee helemaal niet eigenlijk :mrgreen: Waar ze de lengte vandaan heeft weet niemand ! Ze heeft benen, jammer genoeg niet van haar moeder 8)



Ik ben 1.65 en mijn man 1.82. Schoenmaat 38 en 43, dus ja… Mag hopen dat ze ooit stopt :mrgreen:

Ikzelf ben 1m63 en schoenmaat 42/43(ja ook door de zwangerschap 1 a 2 maten gegroeid)



En vader is 1m90 en schoenmaat 46.



Daarom is het ook niet vreemd dat kids op grote voeten leven.

Mijn jongste is ook extreem lang waardoor zijn voeten maatje 29/30 niet zo opvalt :wink:

Maar als je kijkt naar zijn leeftijd genootjes van ruim 2,5 jaar oud ja dan heeft hij maatje kano.



Maar het valt me op dat de kindjes steeds groter worden en ook grotere voeten krijgen.

Dat probleem hadden wij niet, Olijf zat gerust lang in een paar schoenen. Meestal een half jaar.



Ze is nu 4 1/2 en heeft maat 26/27. Vorig jaar had ze ook al maat 26, dus ik vermoed

dat ze nog wel een tijd in 27 zal zitten.

Ik ben dan wel benieuwd welke maat ze heeft als ze 4 is, 30 ofzo??? :shock: Ik las gister ergens dat tot het 3e jaar voeten gemiddeld elke 4 maanden een maat groeien. En dan per 6 maanden een maat. (lekker handig als je dan steeds midden in een seizoen nieuwe schoenen moet kopen haha)

@Joy wrote:

Bij Mik hebben we dat het eerste jaar gehad dat hij begon met lopen. Liep in maart 2006 en tot dec 2006 hebben wij 5 paar schoenen gehad, niet van versletendheid, maar omdat zijn voeten zo groeiden.



Nu is hij stabiel en ongeveer 2 tot 3x per jaar nieuwe schoenen nodig, meer ivm slijtage. Tes heeft sinds mei haar eerste paar schoenen.




Ik ging even rekenen hou oud jouw zoontje is… maar hij is van nov 2005 toch… en dan lopen in maart 2006? :think: :mrgreen: Zit ik er nu naast of liep ie wel heeeeeeeeeeeeeeel snel? :wink:

Joost heeft inmiddels al weer ruim een jaar maatje 26 en heb gisteren maar eens een maatje 27 voor hem besteld just in case dat hij eens een maatje gaat groeien… :roll:

Hier geen herkenning (gelukkig :wink: ).

Mijn oudste groeit tot nu toe altijd keurig 1 schoenmaat per seizoen en daar ben ik heeeeel blij mee. Ze heeft nu trouwens maat 26 en is bijna 4 jaar.

@wieniex wrote:

Ik ben dan wel benieuwd welke maat ze heeft als ze 4 is, 30 ofzo??? :shock: Ik las gister ergens dat tot het 3e jaar voeten gemiddeld elke 4 maanden een maat groeien. En dan per 6 maanden een maat. (lekker handig als je dan steeds midden in een seizoen nieuwe schoenen moet kopen haha)




Kan je nagaan dat mijn ventje van ruim 2,5 jaar dat nu al heeft :smiley:

Die zal als ik het uitrekend met 4 jaar rond de 35 zitten dan haha,die had met zijn 2de verjaardag al maatje 28.

Nu 29/30 haha.



Ach ja dan kan hij ook niet omvallen :wink:



Ik had tot mijn 10de jaar maatje 34 en als je nu ziet dat ik met mijn 1m63 maatje 42/43 heb,zegt dus niets haha

Isa groeit tot nu toe iedere keer 1 maat per seizoen, dus dat is wel prettig voor de portemonnee.



Ze is nu 2 1/2 en draagt sandalen mt 21 en dichte schoenen mt 22 (iets ruim). Ze is overigens helemaal ieniemienie, lengte 86 cm momenteel.



Ik heb zelf trouwens ook geen grote voeten, mt 37 bij 1m69