alweer oorontsteking... KNO arts/ buisjes???

Lieselotte heeft alweer oorontsteking. Dat heeft ze vrijwel iedere 2-3 weken, gepaard met flinke koorts.

Tot de afgelopen keer moest ze het steeds zelf uitzieken (vanaf februari) afgelopen keer kreeg ze eindelijk een kuurtje, om te kijken of dat haar ervan af zou helpen.



Nu heeft ze dus weer oorontsteking en ga ik vanmiddag weer naar de HA. Ze hebben al gezegd me nu door te zullen verwijzen naar de KNO arts voor buisjes. Ik weet alleen nog niet of ik daar achter sta.

Ik heb in mijn kennissenkring 2 mensen die gehoorsbeschadiging hebben door die stomme buisjes.

Misschien ken ik nou net die 2 op de 10.000, maar ik vind het dus best griezelig.



Wat zijn jullie ervaringen en tips?

Romay had geen keus,die heeft een half jaar lang o;m de week middenoorontsteking gehad…to;en ze net een jaar was hebben ze haar neusamanelen eruit gehaald en daarna was het afgelopen…heel af en toe nog es oorpijn maar meer niet…Ze heeft toen zoveel kuren gehad dat nu haar kiesjes heel zwak zijn…erg jammer…

Aan de ingreep zelf heeft ze geen last gehad,ze speelde die avond alweer in haar bedje…

heeft ze ook buisjes gehad?

Ik ben een beetje aan het lezen in wat onderzoeken, en eerlijk gezegd word ik niet erg gelukkig van de resultaten… gehoorsbeschadiging, taalachterstand etc. :?

Maar die neusamandelen er al uit met een jaar? Goed om te weten dat dat ook een mogelijkheid is, die kan helpen.

Geen buisjes,dat was een optie als het andere niet hielp…ik was ook wat huiverig voor buisjes hoor…maar hier was het niet nodig…

Na die amandelen waren de ontstekingen over gelukkig…

Jesse is er echt heel erg van opgekanpt, bijna niet meer ziek geweest.

Als ze oorontsteking hebben, keer op keer, horen ze natuurlijk ook slechter en ook dat kan tot een taalachterstand leiden.

Maar waarom laat je je niet doorverwijzen naar de kno-arts, en bespreek dan met hem al je zorgen en twijfels hierover.

Ow jeetje, gehoorbeschadiging?? :shock: Daar had ik nog niet eerder van gehoord!

Mijn jongste dochter krijgt waarschijnlijk in oktober ook buisjes, gelukkig heeft ze geen oorontstekingen, maar wel vocht in haar oortjes waardoor haar gehoor een stuk minder is, en wij altijd wat harder tegen haar moeten praten. In haar geval is het waarschijnlijk de beste oplossing omdat haar taal ontwikkeling dan wat beter vooruit zal gaan. Sterkte met jullie beslissing in ieder geval!

Mick heeft buisjes gekregen met 11 maanden. Ook elke week ooronsteking…Nu sinds de buisjes geen enkele keer meer gehad. Toen hij een jaar was hebben ze ook zijn neusamandel eruit gehaald en het gaat sindsdien hartstikke goed met hem en hij is niet meer ziek geweest.

dankjulliewel voor de reacties!



Vanmiddag was de koorts gezakt, dus ben niet naar de HA gegaan. Zal vandaag of morgen nog wel gebeuren, dus ben helemaal blij met jullie ervaringen.



Heb ook op het internet wat onderzoeken afgespeurd en heb me nu een redelijk beeld kunnen vormen van wat ik wel en wat ik niet wil en waarom.

@nomi wrote:

Romay had geen keus,die heeft een half jaar lang o;m de week middenoorontsteking gehad…to;en ze net een jaar was hebben ze haar neusamanelen eruit gehaald en daarna was het afgelopen…heel af en toe nog es oorpijn maar meer niet…Ze heeft toen zoveel kuren gehad dat nu haar kiesjes heel zwak zijn…erg jammer…

Aan de ingreep zelf heeft ze geen last gehad,ze speelde die avond alweer in haar bedje…




Hier precies dezelfde ervaring

Bij Myrthe was het precies hetzelfde: elke 2-3 weken was het raak. Gelukkig leek ze er niet zo heel ziek van te zijn. We merkten het vaak pas als ze al een loopoor had.

We zijn na de 6e (?) keer naar een antroposofisch arts gegaan. Dat wilde we proberen vóór de KNO-arts. Bij mij als kind had dat erg goed geholpen (homeopatisch arts destijds), dus waarom zouden we het niet proberen?

Ik wist niet wat ik er van moest verwachten, mijn vriend was erg sceptisch. Gelukkig was onze huisarts vrij positief. Hij zei: “ik ben net als jij (=mijn vriend) een man van de wetenschap en ik heb geen idee hoe het werkt, maar in sommige situaties helpt het heel goed”.

We hebben het gedaan en ze heeft voor 6 weken korreltjes moeten slikken. Nooit meer een oorontsteking gezien. :thumbup: Ik zou

dus zeker eerst een antroposofisch -of evt homeopatisch- arts proberen!

Hier ook een klein meisje met regelmatig oorontsteking en 7 maanden lang drama nachten…



In mei (toen was ze 15 maanden, heeft ze buisjes gekregen en haar neusamandel is verwijderd. Ze is er zo van opgeknapt…!!! Ze was die middag idd al weer helemaal de ouden, en zo vrolijk!!!



Later, toen ze weer zo slecht sliep, bleek ze ook nog koemelkintolerantie te hebben (vaak kno gerelateerd), dus over op de soja…

Hebben nu een doorslapertje!!!



Krijgt je kindje melk?

Onze oudste had continu oorontsteking. Neusamandel hebben ze eruit gehaald en nooit meer oorontsteking gehad.



De kleinste had continu een loopoor in de winter. Daar hebben ze 2 weken geleden ook de neusamandel eruit gehaald en buisjes geplaatst.

Zijn praten bleef best achter en nu binnen 2 weken zegt hij al heel wat meer woordjes dan voorheen.

Er komt nu ook gewoon oorsmeer uit zijn oor, wat voorheen dus nooit zo was.