alweer een vraag over mirena... stomme dingen...

heeft iemand dit meegemaakt?



ik heb een mirena laten zetten 8 weken na de bevalling. Keurig gedisciplineerd want iedereen zei dat dat het beste moment is. Kom ik op controle, zegt de huisarts dat de richtlijnen veranderd zijn: 8 weken is te vroeg, dan vallen ze er nog weleens uit. Het moet nu veel later…

En inderdaad: hij weet niet zeker of mijn mirena wel goed zit. De draadjes zijn nog maar nét zichtbaar. Dus voor een echo naar het ZKH. De gyn zegt dat het ding wel in mijn baarmoeder zit, maar niet in het midden, maar helemaal naar rechts. Dat is gek en hoort niet, maar of het erg is weet hij eigenlijk niet. Hij denkt het niet, maar dat moet de huisarts maar uitzoeken…



Lekkere boel dus… Iemand dit meegemaakt? Is het nu betrouwbaar of niet? Kan dat ding nog gaan zwerven of zittie goed zo?

Bij mij was ie ook bijna niet meer zichtbaar, omdat ik ook allerlei medische klachten kreeg van de spiraal heb ik hem zsm laten verwijderen…maar ook met veel moeite kon de Gyn m er pas uit krijgen



En ja hij kan dus gewoon zwerven, een vriendin van mij haar baarmoeder was door dat ding doorboord en die moest m er operatief uit laten halen…dus goed na laten kijken hoor!

ik heb er verder geen last van, hij ‘hangt’ dus alleen naar rechts

Hij is bij mij pas geplaatst bijna vier maanden na de bevalling en ik heb tot op de dag van vandaag nergens last van gehad en ben ook nog steeds niet ongi geweest. Ik ben er dus super blij mee.



Ik mocht van de gyn 'm ook niet eerder laten plaatsen, omdat de baarmoeder volledig terug moet zitten op zijn oorspronkelijke plaats.

ik ben hem twee keer verloren, een keer 6 wk na de bevalling en een keer 10 weken…



op dezelfde dag nog trouwens.

Bij mij zit hij ‘prima’ volgens de artsen. Wij denken daar zelf anders over, want sex is inmiddels onmogelijk geworden. De touwtjes zijn zo kort afgeknipt dat ze prikken.

Daarnaast ben ik zo ongeveer continu ongesteld.



Hij gaat er dus ook z.s.m. uit :x

Hier super tevreden met mijn mirena die ik nu voor de 2e keer heb. Ik heb hem 4 maanden na de bevalling laten plaatsen. 2x hevig bloedverlies gehad, maar nu alles in orde.

hoi hoi



hier ook blij met de mirena absoluut geen klachten en nog mooier geen ongie meer sinds ik hem heb :dance: :dance:



wat mij is verteld is dat de mirena geplaatst word aan de hand van de stand van je baarmoeder deze was bij mij een beetje naar achteren gekanteld en dus werd de mirena ook zo geplaatst, en dat je er geen last van mag hebben, ook bij extreem veel bloedverlies en aanhoudende buikpijn moest ik contact opnemen



groetjes nathalie :wink:

Hier bij de gyn 6 weken na de bevalling laten plaatsen, vloei nu nog wat, dus ben benieuwd, heb er geen last van, de nacontrole is begin aug, dus dan meer :smiley:

Hier nu (na bijna een half jaar sukkelen door overmatig bloedverlies… bleek een bacterie te zijn die ik ‘kado’ kreeg met de Mirena) tevreden, behalve die touwtjes ja, dat schijnt voor de ‘tegenpartij’ nogal eens gevoelig te zijn :wink: . Maar ik heb altijd begrepen, Lena, dat als 'ie eenmaal vastzit, hij ook niet meer zomaar los kan schieten of kan schuiven. Maar bij mij is 'ie pas na 6 mnd. gezet omdat de gyn het samen met bv niet verantwoord vond het eerder te doen (vanwege mogelijke perforatie en een te weke baarmoeder nog). Misschien dat daar de oorzaak toch ligt? Ik hoop dat ze het op kunnen lossen, succes.

ik heb em 5 weken na de bevalling laten plaatsen, en van een na controle heb ik nog niet eerder van gehoord :eh:

ik heb vorige week voor het eerst een "menstruatie"gehad (was niet meer dan 3 volle dagen en zo weinig dat ik het met de kleinste ob afkon!)

Kim ik heb het er toevallig vorige week met mijn gyn over gehad om hem te laten plaatsen en die zei ook dat er dan na 2 mnd een nacontrole zou zijn om te zien hoe het ging en of hij nog goed op zijn plaats zat,…misschien toch eens naar informeren als jij die niet gehad hebt.

:think: tja, ik kan idd altijd ff bellen!