Altijd spoken tussen 3 en 4 's nachts

Ik wordt er ondertussen een beetje simpel van. Lynn wordt standaard elke nacht wakker tussen 3 en 4 en begint dan te spoken. Licht aandoen, deur openen en dan papa en mama wakker maken. (en broertje want die ligt bij haar op de kamer)

Toen ze nog in ledikant sliep werd ze ook vaak wakker rond die tijd, maar dan lieten we haar mopperen en sliep ze vrij snel weer in.

We leggen haar steeds terug, praten met haar, worden boos… alles geprobeert, maar niks helpt. En ze maakt er een enorm drama van. Enorm krijsen als we haar terugleggen, dekens wegschoppen en alles op de grond gooien wat ze in handen krijgt.

Overdag slaapt ze al nauwelijks meer. Ze doet eens in de 2 a 3 dagen nog een middagslaapje. Ze gaat om 19:00 uur naar bed en valt dan ook als een blok in slaap.

Hoe kan ik zorgen dat Lynn weer lekker gaat slapen zonder al te veel drama’s?

Ik heb gehoord van de kidsleep wekker, maar ik vind zo’n ding veels te duur.

Ik denk dat Lynn gewoon nog niet toe is aan een groot bedje :shifty:

Kinderen vinden de beperking van een ledikantje soms ook gewoon veilig en fijn…hier tot 3 jaar dus in het ledikantje gelegen hoor :angel:

Denk dat ze ook nog te klein is om het principe van die wekker te begrijpen denk ik persoonlijk :think:

Misschien moet ze nog even wennen aan haar nieuwe bedje. Ik zou niet zo zeer gaan straffen, maar juist belonen als ze het goed gedaan heeft.

Dat ze wakker wordt, daar kan ze niet zoveel aan doen, maar je kunt bijv. wel zeggen dat ze in bedje moet blijven liggen en bijv. heel zachtjes even met haar knuffels of poppen mag spelen in bed. Is dat gelukt dan krijgt ze een sticker (of iets anders) de volgende morgen die ze op een kaart mag plakken.