Altijd ('s nachts) water beschikbaar zetten met warm weer???

Hallo iedereen,

ik heb ef een vraagje; met dit warme weer merk ik overdag over 't algemeen niet zo veel aan ons meiske van 2, ze heeft nog best wel wat energie, speelt erop los en het eten/drinken gaat ook goed. 's Avonds krijgt ze wat water voor het slapen gaan maar soms wordt ze 's nachts met dorst wakker, als we haar dan een goeie slok water geven is het weer goed en slaapt ze verder. Nu hebben we er wel eens aan gedacht om voor de nacht een tuitbeker met water bij haar bed te zetten zodat ze altijd zelf wat kan drinken, in ieder geval met dit warm weer. Van de andere kant willen we haar straks (als de baby er is) langzaam aan zindelijk proberen te maken en met water langs haar bed is dat natuurlijk niet bevorderlijk voor de “nachtzindelijkheid”… En daarbij ben ik bang dat, als we daar nu mee beginnen, ze daar heel snel aan went en dat dus voor de rest vd tijd ook wil hebben. Wat vinden jullie dat we hier het beste mee kunnen doen? Ik wil haar graag altijd water kunnen laten drinken, vooral nu, maar is dat opvoedkundig wel zo goed…?

:-* Jen

lyann heeft ook elke nacht een glas water bij haar bedje staan hoor :wink:

liever dat dan ranja…

en ondanks dat ze ;s nachts wat drinkt is ze gewoon zindelijk!

alleen het ritme loopt iets anders

daarom hadden we voor “nood” een potje op dr slaapkamer staan,

(omdt het in de gang altijd donker is)

mijn kindjes krijgen met dit hete weer(en als ze ziek zijn) altijd een tuitje water naast hun bedje, en als het hete weer over is, of de ziekte voor wat dat betreft doe ik het niet meer… heel soms is het een avondje moeilijker, maar over het algeheel accepteren ze het ook weer…

persoonlijk zou ik het dus wel doen, zeker als ze 's nachts wakker wordt van de dorst.

Anne heeft iederen nacht al vanaf ongeveer 1.5 jaar een beker water bij haar bed staan (rietjesbeker van Nuby, zodat hij niet lekt als ie omvalt). s’Nachtes horen we haar geregeld drinken. Anne is zindelijk overdag vanaf ongeveer 1.5 jaar (met een slechte periode ertussen) en met 2 jaar en 3 maanden dag en nacht, nooit problemen gehad met het extra drinken.

hier ook een nuby beker met water mee naar bed met dit warme weer. alleen voor de oudste. jongste is 16 maanden en krijgt voor het slapen gaan altijd nog een flesje en komt snachts niet dat ze dorst heeft…

thanx voor jullie reacties meiden :-* we hebben sinds vanavond ook een tuitbeker bij Elynn’s bedje gezet zodat ze 's nachts gewoon kan drinken, heb er nu ook een stuk beter gevoel over!!

hier sinds een week of drie een beker in bed, omdat ze overdag weinig drinkt. Ze heeft zo grote van nuby, zit bijna 400ml in, maar die is de volgende dag schoooon leeg!

Ik heb het gevraagd op het cb en zij gaven aan dat water absoluut geen probleem is, vooral als de beker leeg is, dan heeft ze er gewoon behoefte aan!

Hier ook een beker water naast het bed en daar drinkt ze nu elke nacht van.

Ze is nog niet zindelijk 's nachts maar kan gewoon naar de wc lopen als ze wil. Dus dat lijkt me geen probleem straks.

Thanx weer voor jullie reacties, Wij hebben de wc helaas beneden en Elynn slaapt boven dus even naar de wc lopen 's nachts is er helaas nog niet bij, ik vind haar wel erg klein om zelf van de trap af te laten lopen zonder dat 1 van ons meekijkt. Maar dat lossen we dan wel op door het potje op haar kamer neer te zetten, komt goed! :mrgreen: