altijd na 14 dagen nod?

Kom ik weer met een vraag hoor :roll:

Ik heb deze maand voor het eerst ovulatietesten gebruikt en mijn ei

was dus 4 dagen later dan dat ik dacht. Dus pas op dag 18. Nu heb ik

altijd een cyclus gehad van 28 dagen. Is mijn NOD nu ook 4 dagen later

door een laat ei of kan ik gewoon die 28 dagen aanhouden?

Thanks!!

nee ik zou wel 14 dagen aanhouden na je eisprong, dat is de veiligste luteale fase…sommige hebben wel een lagere luteale fase, maar om teleurstelling te voorkomen zou ik die 14 dagen na eisprong rekenen.

Ben je al lang bezig?

als je cyclus normaliter altijd 28 dagen is, zou ik daar nu ook vanuit gaan. Dan heb je een kortere luteale fase dus dan de 14 dagen die gemiddeld zijn. Het kan zijn dat je deze keer toevallig een ‘laat ei’ hebt, maar als je altijd een regelmatige cyclus hebt, zou ik daar niet vanuit gaan.

Dit hoort dan kennelijk bij je cyclus. Ik heb ook een late eisprong en een korte cyclus. Ik heb wel eens gedacht dat hij te kort zou zijn… (25/26 dagen en ei rond dag 19).

@hazze wrote:

als je cyclus normaliter altijd 28 dagen is, zou ik daar nu ook vanuit gaan. Dan heb je een kortere luteale fase dus dan de 14 dagen die gemiddeld zijn. Het kan zijn dat je deze keer toevallig een ‘laat ei’ hebt, maar als je altijd een regelmatige cyclus hebt, zou ik daar niet vanuit gaan.

Precies, dat dacht ik ook.

Toen ik voor Tejo in de maak nog aan het tempen was, kwam ik er ook achter dat mijn luteale fase 11 dagen is.

Die 14 dagen is slechts een gemiddelde. Bij de een is die dus wat langer en bij de ander wat korter.

Succes trouwens met weer zwanger worden, voor een brusje voor Anique :thumbup:

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Dank jullie wel voor de antwoorden!

En ik zal het natuurlijk laten weten als het raak is deze maand!

:thumbup: :thumbup: :thumbup:

Door deze testen krijg je meer zicht op je cyclus. Wanneer ik een pos. test heb dan tel ik er 16 dagen bij op en die dag is dan mijn NOD…bij mij dus 16 i.p.v. 14… Verder wisselt mijn cyclus tussen 28 en 32 dagen…altijd errug irritant die laatste week!

De luteale fase kan varieren van 10 tot 18 dagen, maar is vaak elke maand even lang.

Dus als jij normaal altijd een cyclus van 28 dagen hebt en je op dag 18 een positieve ovulatietest had, dan kan het zijn dat jij gewoon altijd een luteale fase hebt van 11 dagen.