Altijd moe - thyrax vraag

Je ijzergehalte ligt bij de 7.9? Dat is eigenlijk toch normaal?

Hier hanteren ze als minimum 7.5.



Hoop dat je ijzertabletten helpen!

Want door ijzertekort voel je je gewoon rot (zit zelf al eventjes met een ijzer rond de 5.2).

Word er gek van!

Nienke, mijn goede waarde is inderdaad hoger dan de normale norm.



En ik heb geen bloedarmoede. 7,9 vonden ze wat aan de krappe kant. Niet echt te laag en opzich goed alleen in combinatie met mijn ijzerwaarde wel zorgelijk… ofzo?!

Nou ja… zal mijn internist nog weer even bellen maandag.



Ik slik nu dus “ijzerpillen”. Bij de apotheek zeiden ze dat ze niet samen kunnen met de pillen die ik slik voor mijn schildklier.

Er moest minstens 3 uur tussen zitten en dus 's morgens mijn schildkliermedicatie en dan voor t middageten een pil en voor het avondeten nog een. Als ze tegelijk genomen worden dan werken mijn schildkliermed. niet goed.

Dit is dag 2 en vandaag ben ik heel erg duizelig/draaierig.

Weet niet zo goed of het met elkaar te maken heeft en wat ik er mee moet.

Het zou natuurlijk best kunnen. Als ik neusspray gebruik dan wordt ik ook heel duizelig en draaierig, het staat tegenwoordig in de bijsluiter van otrivin vermeld dat als je een schildklier probleem hebt dat je daar last van kan krijgen, misschien staat het ook in de bijsluiter van de ijzertabletten?

En anders zou ik het zeker navragen bij huisarts of apotheek!

@Marite: De thyrax wordt door de ijzer (als je het tegelijk of vlak na elkaar in neemt) inderdaad minder goed ingenomen. Geen idee of je daar nu al wat van zou kunnen merken en of je überhaupt wat zou moeten merken als er minstens drie uur tussen zit, maar ik zou inderdaad je internist even bellen en om advies vragen.

Goed dat je deze bloedonderzoeken onderneemt.

Bij mij is gisteren eindelijk de diagnose CVS (Chronisch Vermoeidheidssyndroom) vastgesteld. Na ruim 2 jaar tobben met moeheid, slaapproblemen, pijnlijke spieren, hoofdpijn, keelpijn etc.



Laat het maar goed uitzoeken. Komt er uit de bloedtest niks dan kan je altijd een verwijzing vragen naar de internist.



Oja, mijn bioresonantie werd helemaal vergoed, omdat het onder accupunctuur viel. Misschien eens navragen?