Ik heb drie kinderen en met de komende 10-minuten gesprekken had ik zoiets dat ik niet naar die van mijn oudste (groep 5, ik hoor al vanaf groep 3 hetzelfde over hem) en mijn jongste (net 4 jaar dus net een paar maanden op school) zou moeten. Dus mijn liefje even gevraagd aan de meester of ie het belangrijk vond dat ik naar het 10-minutengesprek kwam, waarop deze zei dat ie wel vond dat mijn dochter heel erg aan haar vriendinnetje hing.
Dat heb ik zelf ook wel door, vanaf dat ze naar de peuterspeelzaal ging, is ze gek op haar vriendinnetje, als ze dan opnoemde wie er lief waren, kwam haar vriendinnetje altijd ook voor (gelukkig na het hele gezin en opa en oma). En ze speelt ook na schooltijd nooit met een ander klasgenootje, altijd met hetzelfde vriendinnetje.
Volgens mij is het wederzijds, is het vriendinnetje ook helemaal into mijn dochter en speelt ze ook niet met anderen (tenzij het bij de oppas is).
Heeft iemand dit ook meegemaakt? Is het inderdaad afwijkend gedrag? Gaat het over? Moet ik me zorgen maken?
Ik zou me hier niet druk om maken hoor. Eva heeft ook 1 vriendje en je moet het gewoon lekker laten zoals het gaat. Waarom is het afwijkend gedrag ? Je moet niet alles willen analyseren joh, gewoon lekker laten. Het is toch geweldig als ze al op jonge leeftijd een hartsvriend/vriendin hebben ?
Tegenwoordig wordt alles zo ontleed, beargumenteerd enzo. Slaat eigenlijk nergens op toch ? Laat je meisje toch.
@Karin2 wrote:
Ik zou me hier niet druk om maken hoor. Eva heeft ook 1 vriendje en je moet het gewoon lekker laten zoals het gaat. Waarom is het afwijkend gedrag ? Je moet niet alles willen analyseren joh, gewoon lekker laten. Het is toch geweldig als ze al op jonge leeftijd een hartsvriend/vriendin hebben ?
Tegenwoordig wordt alles zo ontleed, beargumenteerd enzo. Slaat eigenlijk nergens op toch ? Laat je meisje toch.
Goh, ben het helemaal met Karin eens.
Niet druk over maken. Sluit me qua argumenten aan bij Karin.
Femke had dat ook; ze had vanaf dag 1 op de psz een vriendinnetje opgedaan en die twee waren helemaal ‘bezeten’ van elkaar. Samen zijn ze naar de basisschool gegaan en zeker de eerste maanden speelden ze heel veel met elkaar. Waar Femke was, was F. ook en andersom. Voor het gemak zijn wij als ouderstellen ook maar dik bevriend geraakt. :mrgreen: Uiteindelijk zijn ze met veel meer gaan spelen, maar toch zochten ze elkaar altijd weer op. Met lunchtijd of na school, was het toch vaak bij elkaar. Helaas is F. naar een andere school gegaan, maar de vriendschap is echt wel gebleven, hoe jong ze ook zijn.
Leuk toch, zo’n speciale vriendschap!
Ik vind het juist jammer dat Laura eigenlijk niet echt één beste vriendinnetje heeft, maar ze vindt elke dag iemand anders leuk.
Ik denk niet dat je je zorgen moet maken, behalve als je dochter echt met niemand anders kan of wil of durft te spelen dan met dat ene vriendinnetje… maar ik neem aan dat ze ook echt wel eens iets doet met andere kinderen samen?
Aan de andere kant, als de meester op school jou graag wil spreken hierover, dan zou ik zeker naar het 10-minuten-gesprek gaan en eens luisteren naar wat hij erover te zeggen heeft. Kan nooit kwaad toch?
Ja hoor, ze speelt een hele enkele keer ook met andere kinderen, ook daar, dus het is niet dat ze niet durft met andere te spelen.
Ik heb me toch maar opgegeven voor het gesprek, zal wel even horen waar hij naartoe wil.
Dank voor jullie reacties.
Ben dus naar 10 minutengesprek geweest. Eigenlijk was het helemaal geen probleem, behalve dat de dames op exact hetzelfde tijdstip naar het toilet moeten en samen soms ontdeugende dingen uithalen (behalve het schilderij, ook de muur, grond, kraan en tegels schilderen).
Het schijnt overigens toch wel iets bijzonders te zijn, het zoontje van mijn zus van ruim 2 is ook onafscheidelijk van zijn peuterspeelzaalvriendje en daar hadden ze tegen haar gezegd dat dit bijzonder was omdat kinderen meestal pas vanaf 6 jaar ‘dikke’ vrienden worden.
Sommige kinderen zijn ook gewoon wat meer op zichzelf en hebben dus ook minder vriendjes/vriendinnetjes als de echte groepsdiertjes.
Wat ik eerlijk gezegd wel eh heel apart vind is dat je niet naar die tienmin-gesprekken wilde gaan :eh:
Ik vind het zowiezo al zooo slecht dat er per kind maar 10 min wordt uitgetrokken (bij ons 45-60 min), maar je wilt toch weten hoe je kind het op school doet, wat hem bezighoudt, hoe de leerkracht naar je kind kijkt, hoe het in de klas eraan toe gaat?
Er zijn al maar zo weinig contactmomenten en het zou echt niet in mn hoofd opkomen om die over te slaan.
Juist als je kind pas een paar maanden naar school gaat is het toch belangrijk te horen hoe en wat.