Altijd LUID en niet zachtjes kunnen (praten)...

Hallo!

Mijn zoon Tycho is altijd LUID! Hij praat nog niet echt, maar wat hij zegt en brabbeld het is altijd LUID!

Als ik bijv. zeg ‘ssssst, Jesse koest’ dan doe hij wel zijn vinger voor zijn mond maar brult er dan meteen weer op los.

Ook praat ik dan zelf (heel) zachtjes in de hoop dat hij dat ook na zal doen, maar nee… het moet op één of andere manier altijd LUID!!!



Heeft er iemand tips???

Hoi,



Ik zag ook je andere bericht staan over open mond, ik heb met deze dingen zelf geen ervaring maar ben een tijd terug naar een info avond ove logopedie geweest. Daar waren 2 logopedistes aan het woord. Hiervoor kun je ook bij logopedie terecht heb ik toen begrepen.

Net als bij openmond gedrag, hoe oud kinderen moeten zijn weet ik niet. Maar misschien kun je gewoon eens bellen met een logopedie praktijk bij jou in de buurt of vragen bij het cb.

Hopelijk krijg je ook nog wat reactie’s van ervaringsdeskundigen hier.

Succes!

Is gewoon het stemgeluid denk ik altijd…

Mijn zoon praat ook luid…mijn hele familie praat luid…dus ik denk dan…genen.

Mijn zoon heeft logopedie gehad maar heb haar nooit gehoord over zijn volume…

Ik zeg altijd…je moet op de markt gaan werken :lol:

toevallig doe ik een cursus van trippele p en dit is vandaag te spraken gekomen.

het is heel herkenbaar voor mij want bijde kids doen dat hier ook.



tip: zeg tegen hem “Tycho zachtjes praten” en zelf op fluisterstem tegen hem zeggen. niet zeggen: “tycho niet schreeuwen” juist zeggen wat je wilt.



ook kun je een plaatje verzinnen wat fluisteren afbeeld en die op de koelkast hangen en elke keer als hij luid gaat praten neem je hem mee en legt het uit “tycho we hebben afgesproken dat we zahtjes gaan praten”

je moet het zien als een basis regel in huis waar iedereen zich aan moet houden.



succes



nog even voor de duidelijkheid mijn kindjes zijn op papier ouder als die van jou. maar mijn jongste functioneerd op het zelfde nivo als jou kindje.

dus te jong is hij er niet voor.

is zijn gehoor in orde?



kinderen die niet goed horen, gaan ook harder praten…zodat ze zich zelf nog kunnen horen.



is hij vaak verkouden? (open mondgedrag werkt namelijk verkoudheid in de hand…)

Volgens mij is het inderdaad zoals Renzo’s mam zegt. Mijn zoon heeft ook een zeer luide stem en je kan hem 100 keer zeggen dat hij niet zo moet schreeuwen het blijft gewoon hetzelfde. Fluisteren kan hij gewoon niet.

Meiden, THNX voor de reacties en tips :-*



Ik zal er op het cb ook eens naar vragen!

Ik heb ook zijn gehoor laten checken ooit…prima…gewoon genen dus :roll: :lol: 8)

Haha moest er ook wel om lachen, ik zeg ook wel tien keer tegen mijn 2 oudsten: ‘hey! mama is niet doof hoor!’, haha, ze zijn gewoon enthousiast in hun vertellen, … :wink: :mrgreen: maar soms … :roll: :wink: