Ik weet hoe naar het is. Alles wat jij doet doe ik ook. Ik gebruik ook altijd neutral vloeibaar. Reden weet ik niet meer. Ooit gehoord dat dat beter is als je kindje eczeem heeft, maar waarom dat zou zijn :think: .
Wat hier goed help bij erge jeuk is smeren met calendula :thumbup: .
Zaterdag kwam ik bij de drogist cardiflos emulsie van VSM tegen. Die proberen we nu uit.
Mijn meiden kunnen niet tegen de spullen van weleda babyā¦ vanwege de calendulan waarscheinlijk en niet tegen neutralā¦
Wij gebruiken nu silan wasverzachter sensitive skin ( halve hoeveelheid) en Persil sensitiveā¦ dat werkt hier voor iedereen ( papa en mama zijn ook al allergisch voor wasmiddel)ā¦
Mijn oudste meid kon een tijdje ook niet goed tegen de balneumā¦
Het beste wat je momenteel even kunt doen is niet teveel wisselen, het moet even tijd krijgen om in te werken en niet van alles tegelijkā¦
Wij gebruiken nu zemelenbadje van kruidvat en dit werkt hier erg goedā¦ je kunt ook zelf gaan rommelen met zemelen in een washandje ofzo, maar dat vond ik zoān gerommelā¦
de cetamacrogolcreme zou ik zeker blijven gebruikenā¦
En dat testen is onder de 2 jaar zeker niet en volgens mijn ha zou het onder de 4 jaar niets opleverenā¦ maar ik ga toch een bloedtest laten doenā¦
Misschien haar matras eens flink met de stofzuiger uitzuigen. Ik heb erge last van huismijt. Moet zorgen dat alles spik en span is anders heb ik ontzettende jeuk en krab ik alles kapot zonder dat je daarvoor plekjes of dingetjes ziet. Vloerbedekking: Misschien een keer met zon vloerschoonmaker van de bouwmarkt overheenā¦
Dit zijn dingen die bij mijzelf helpen om mn jeuk te verminderen.
Mijn lieverd is oo,k zodra zijn romper uit gaat/broek naar beneden, aan het jeuken op zijn buik en bovenbenen Ook ik gebruik neutral, heb speciaal vettend badspul van de dermatoloog en wij smeren met vaseline/cetomacrogol, vaseline/paraffine en als de eczeem erg opvalamt met hydrocortison. Maar of de plekken zichtbaar zijn of niet, hij BLIJFT krabbelen tot bloedens toeā¦
Ik weet ook echt niet wat ik ermee aan moet, met kleren aan doet hij het niet, dus misschien dan toch een gewoonte?? :think: