altijd jeuk!!

hoi,

ilona heeft echt altijd jeuk op haar lijfje, zodra die romper uit is is het krabben zelfs met romper aan :cry:

ik heb echt al van alles geprobeerd, maar niets lijkt te werken, ik doe,

*haar was was ik apart met neutral.

*ik gebruik geen synthetische kleding.

*heb balneum anti jeyk en de extra vettende geprobeerd, nu weleda .

• smeer haar in met cetomacrogol.

*kleed haar niet te warm.

wie heeft er tips, ze kan niet voor de 1,5 jaar getest worden geloof ik.

dit is echt zo sneu, ze is zo lief en lacht altijd en tegen iedereen, echt een vriendelijke meid ondanks die jeuk :hug:

gr melanie.

Heb je ook aan waspoeder gedacht.

hoi,

ja dat gebruik ik neutral al vanaf haar geboorte en geen wasverzachter.

gr mel

Het kan ook een gewoonte zijn hoor, dat ze ā€œkrabbeltā€. Dat ze het gewoon lekker vindt.

Bā€™Elanna deed het ook, vanaf dat ze het kon en doet het nu nƃĀ³g, alleen gaat het nu met borstels :lol:

Heeft ze ook plekjes op haar huid of zie je niks???

Benthe heeft een lichte vorm van constitutioneel exzeem en heeft af en toe plekjesā€¦

Die smeer ik altijd met Vaseline/lanette creme inā€¦

hoi ,

ze heeft ook exceem, heeft daar diverse zalven voor, maar ze krabt het dan ook echt kapot :cry:

ilona duimt ook en boven de duim zit ook een plek die haar vereselijk jeukt, ze gaat zelfs met haar ene tand erover heen schrapen.

ze heeft ook droge exceem plekken die moeten we iedere keer insmeren.

ik weet het niet meer, het is geen gewoonte :wink:

gr mel

@melanie wrote:

hoi,

ja dat gebruik ik neutral al vanaf haar geboorte en geen wasverzachter.

gr mel

Maar als je dat al vanaf haar geboorte gebruikt, misschien kan ze dan toch niet tegen een bestandsdeel van neutral?

Ik snap de achterliggende gedachte van Neutral, maar misschien toch het wasmiddel.

En waarmee doe je haar in bad???

Ik doe hele simpele zemelenbad van de DA in het water, daar reageert Benthe ook heel goed opā€¦

Heb idd ook Neutral wasmiddelā€¦ Heb je die voor de witte was of de color??? Daar kon mijn neefje ook niet tegenā€¦

Spoel je de was nog een keer na??? Helpt toch de evt restjes wasmiddel wegā€¦ En heb je poeder of de vloeibaarā€¦ Benthe reageert goed op vloeibareā€¦

En krijgt ze kiwi??? Ik gaf Benthe kiwi en na een dikke week zat ze ineens weer helemaal onderā€¦

Ik zeg niet dat ik het beter zou weten, want dat doe ik zekers niet, ik denk allen maar meeā€¦

hoi,

nee, ben allang blij dat jullie meedenken :-

ik vraag ook advies toch :wink:

ik dacht dat die neutral zo goed was :think:

ik heb de poeder vorm voor witte en gekleurde was.

kiwi krijgt ze niet , ik ben zelf wel alergisch voor kiwi.

ik was haar nu met weleda, balneum heb ik al gehad, zeezout, zwitsal, c1000 .

ik dacht dat neutral echt neutraal was :think:

kruidvat zemelen badje zei je , want die weleda kost gouw een tientje en zie nog geen verbetering .

ik zie bv na het eten of drinken van producten geen vernbetering of verslechtering.

ik denk de enige optie blijft zemelen bad, ander wasmiddel ?

en laten testen :think:

ik zie het niet als beter weten wisje maar als meedenken en advies geven, daar vraag ik ook om :-
:thumbup:

madre; ook bedankt zal eens wat anders gaan proberen, je weet eigenlijk maar nooit :wink:

als jullie nog tips adviezen hebben GRAAG! :-*

gr mel

VOlgens mij is neutral ook neutraal, maar als je het al vanaf haar geboorte gebruikt kan het gewoon zijn dat ze ergens slecht op reageert. :think:

Maar duurder of merk wil niet zeggen dat het beter isā€¦

Mijn advies zou zijn:

Probeer de vloeibare neutral, niet die voor kleur en het zemelenbad van DA(of kruitvat, die hebben ook eigen merk)

Spoel de was ook even een keer na in de machineā€¦

Wat trouwens bij Benthe ook goed werkt is de huidolie amandel van Kruitvat zelfā€¦

Ik doe haar twee keer per week in bad, met zemelenschuim, dan droog ik haar af en smeer haar met amandelolie in, ruikt heerlijk, moet ik zeggenā€¦

Haar ellebogen en wangetjes (haar plekjes waar het meestal zit) smeer ik twee keer per dag tijdens verschonen in met vaseline/lanette cremeā€¦

Ik heb haar echt bijna helemaal ā€œschoonā€

hoi,

ik ga het proberen :-

en neutral die vloeibare hebben ze die niet in color dan :think:

en die zemelen bad lijkt me ook wel wat.

super meiden thanks voor de tips :-
:-* :-* :-

zou het lukken haar jeukvrij te krijgen :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

ik hou jullie op de hoogte :-
:thumbup:

gr mel

Ja, die heb je in een witte en color variantā€¦ ik gebruik altijd de witte, en mijn gekleurde was blijft ERG mooiā€¦

Denk dat in die color evt meer dingen toegevoegd zijnā€¦ Weet ik niet zeker hoorā€¦

Gebruik deze eigenlijk omdat in de tijd van Bā€™Elanna alleen die standaard er wasā€¦

Ik hoop voor jou en voor Ilona nog meer dat er een oplossing bij zitā€¦ :-*

Ik weet hoe naar het is. Alles wat jij doet doe ik ook. Ik gebruik ook altijd neutral vloeibaar. Reden weet ik niet meer. Ooit gehoord dat dat beter is als je kindje eczeem heeft, maar waarom dat zou zijn :think: .

Wat hier goed help bij erge jeuk is smeren met calendula :thumbup: .

Zaterdag kwam ik bij de drogist cardiflos emulsie van VSM tegen. Die proberen we nu uit.

Hier een mama van 2 eczeem meidenā€¦

Mijn meiden kunnen niet tegen de spullen van weleda babyā€¦ vanwege de calendulan waarscheinlijk en niet tegen neutralā€¦

Wij gebruiken nu silan wasverzachter sensitive skin ( halve hoeveelheid) en Persil sensitiveā€¦ dat werkt hier voor iedereen ( papa en mama zijn ook al allergisch voor wasmiddel)ā€¦

Mijn oudste meid kon een tijdje ook niet goed tegen de balneumā€¦

Het beste wat je momenteel even kunt doen is niet teveel wisselen, het moet even tijd krijgen om in te werken en niet van alles tegelijkā€¦

Wij gebruiken nu zemelenbadje van kruidvat en dit werkt hier erg goedā€¦ je kunt ook zelf gaan rommelen met zemelen in een washandje ofzo, maar dat vond ik zoā€™n gerommelā€¦

de cetamacrogolcreme zou ik zeker blijven gebruikenā€¦

En dat testen is onder de 2 jaar zeker niet en volgens mijn ha zou het onder de 4 jaar niets opleverenā€¦ maar ik ga toch een bloedtest laten doenā€¦

hoi,

dat zemelen badje van kruidvat zie ik hier nu al een paar keer genoemd worden des te meer redenen om het te proberen :thumbup:

die weleda heb ik nu sinds zaterdag, ik wil altijd direct resultaat zien :oops: :shifty:

ja, ik wil haar ook laten testen , ik vindt dit zo, zielig :cry:

thanks lady,s we gaan weer proberen :wink:

alles doen we om van die vreselijke jeuk te komen :pray:

Misschien haar matras eens flink met de stofzuiger uitzuigen. Ik heb erge last van huismijt. Moet zorgen dat alles spik en span is anders heb ik ontzettende jeuk en krab ik alles kapot zonder dat je daarvoor plekjes of dingetjes ziet. Vloerbedekking: Misschien een keer met zon vloerschoonmaker van de bouwmarkt overheenā€¦

Dit zijn dingen die bij mijzelf helpen om mn jeuk te verminderen.

hoi,

ik heb een speciaal matrasje die ik uit kan wassen, wissel hem ook regelmatig.

stofzuig met de kiby :thumbup: en heb ook een water stofzuiger .

en goed stof vrij houden.

bedankt wel voor het meedenken :thumbup:

Mijn lieverd is oo,k zodra zijn romper uit gaat/broek naar beneden, aan het jeuken op zijn buik en bovenbenen :cry: Ook ik gebruik neutral, heb speciaal vettend badspul van de dermatoloog en wij smeren met vaseline/cetomacrogol, vaseline/paraffine en als de eczeem erg opvalamt met hydrocortison. Maar of de plekken zichtbaar zijn of niet, hij BLIJFT krabbelen tot bloedens toeā€¦

Ik weet ook echt niet wat ik ermee aan moet, met kleren aan doet hij het niet, dus misschien dan toch een gewoonte?? :think:

hoi,

zonder kleding hier nog meer, kan ze beter krabben :?

die zalfjes hebben we ook allemaal 3 verschillende soorten hormoonzalf :?

ik heb nu neutral vloeibaar gekocht, als dat niet helpt zal ik die persil sensitive eens proberen.

moeilijk hoor .

Ten eersteā€¦je moet dingen ƃĀ©cht langer proberen voor je ziet of iets werkt.

En 1 ding tegelijk zodat je kan zien wƃĀ”ƃĀ”r ze op reageert,goed of slecht,dus niet ƃĀ©n het wasmiddel veranderen en de badspullen en de zalf bedoel ik.

Hier ee jeuk mannetje,eczeem in lichte vorm maar 's nachts krabte hij zich open.

Heb nu koelzalf van de dermatoloog en een zijde pyama pak,iedeaaaaaaaaaaaaaaaal vooral dat pak,dat is heel licht en luchtig anti bacterieel ƃĀ©n ze kunen niet krabbelen,top ding ik zweer erbij!!

Verder mag hij maar 2 watermomenten per week,douche/bad en dat met balneum of zemelen idd (je kan dus ook gewoon een pak zemelen kopen en in een washandje of zoā€™n bh waszakje doen en dat dichtknopen en in bad doen hƃĀ©,is goedkoper en hetzelfde effect)

de hormoonzalf staat hier al weken in de kast :thumbup: niet nodig dus!

Succesā€¦maar ga niet teveel proberen en probeer iets minimaal een maand voordat je roept werkt wel werkt niet zeg maar.

Dikke :hug: