Altijd huilend wakker

T begint altijd te huilen bij het wakker worden. Het huilen is alleen bij het wakker worden. M lag juist altijd te kletsen en te spelen, dus voor mij is het helemaal nieuw.

Herkennen jullie dit? Hoe zou het kunnen komen?

C. doet het ook. Ik vind het niet zo erg, behalve 's nachts :roll:

Hoe het komt…het besef dat ze alleen zijn (en achter de tralies zitten :lol:), eruit willen…denk ik.

Laatst ook gereageerd op zo’n topic, maar zoonlief heeft dat ook tot een week of 3 geleden altijd gedaan. Nu heeft hij een andere kamer gekregen en komt uit bed, roept op de gang mama en komt onze slaapkamer op.



Ik heb hem op een gegeven moment gezegd dat hij als hij wakker wordt gewoon moet roepen of komen, maar hij bleef altijd huilend wakker worden. Heel frustrerend is dat :hug:



Zijn nieuwe kamer is iets lichter 's morgens door dunnere gordijnen. Wellicht dat het daardoor komt :think:

dochter deed het ook altijd, op haar nieuwe kamertje was het na een poosje over, maar nu heeft ze daar rolluiken (dus helemaal donker) gekregen en nu doet ze het weer… wil er gewoon uit denk ik :wink:

Luc en Stan gingen als ze wakker werden ook altijd huilen. Sinds 2 a 3 weken zijn ze hiermee gestopt, sindsdien roepen ze heel hard ‘mama’ tot ik eraan kom.



Misschien hoort het gewoon bij de leeftij, de manier om iemand te laten komen. Tot ze oud genoeg zijn om te snappen dat ze ook gewoon ‘mama’ kunnen roepen?



Hier nog steeds dezelfde kamer, nog steeds een ledikant, dus hier is er niks veranderd in de laatste weken.

C.athelijne doet dat ook. Ik weet niet zo goed waarom eigenlijk. Het is niet zo dat ze dan met een slecht humeur wakker wordt ofzo. Want zodra ik m’n hoofd laat zien begint ze te lachen. :?

hier ook, ik heb het niet anders gezien als : MAMAAAAAAAAAAAAAAAA haaal me hier zo snel mogelijk uit!! Dus gewoon nog niet door hebbend dat mama ook kan kome als je haar roept!

Ik weet niet zeker of het hier komt omdat ze er meteen uit wil. Want het komt ook wel eens voor dat ze daarna gewoon lekker gaat zitten spelen en nee schud als ik vraag of ze eruit wil. Ze ligt gewoon te slapen, gaat vervolgens huilen en komt daarna pas overeind. (we hebben een webcam-babyfoon, dus ik kan het zien…)

@Naatje wrote:

Ik weet niet zeker of het hier komt omdat ze er meteen uit wil. Want het komt ook wel eens voor dat ze daarna gewoon lekker gaat zitten spelen en nee schud als ik vraag of ze eruit wil. Ze ligt gewoon te slapen, gaat vervolgens huilen en komt daarna pas overeind. (we hebben een webcam-babyfoon, dus ik kan het zien…)


Ja, hier is het ook dat hij eigenlijk al begint te huilen voor hij wakker genoeg is om er uit te willen. Ik heb het idee dat het gewoon erg schakelen voor hem is van slapen naar wakker worden. Zo van “Wat gebeurt er nou? Ik lag zo lekker te slapen en nou word ik wakker…”

Wel fijn om te lezen dat meerdere kindjes dit hebben.

Mijn dochter deed het alleen als ze nog niet uitgeslapen was. Als ze s’middags bv sliep en ze werd plots huilend wakker, dan legde ik haar terug en en werd ze later vrolijk wakker.