Altijd "honger"....

Ik ben erg benieuwd of iemand dit herkend bij haar zoon/dochter…



Onze oudste is bijna 5.

De laatste weken/maanden heeft ze steeds “trek” en ook drinkt ze behoorlijk.

Het is een goede eter, als ontbijt vaak een bord pap of yoghurt met iets erdoor, tussendoor fruit, 's middags vaak 2 boterhammen en soms nog een beschuit of cracker erbij, na school “iets lekkers” en 's avonds een behoorlijk bord vol warm eten en een toetje.

Als ik kijk naar wat andere kinderen in mijn omgeving eten dan eet onze dochter veel.

Ook vraagt ze steeds vaker om extra drinken, buiten de vaste drinkmomenten om.



Past dit “honger hebben” bij de leeftijd?

als ik terug denk aan mijn twee oudste rond die leeftijd vind ik eigenlijk nog dat ze weinig eet…



rond de 5 jaar waren het zeker:

4 boterhammen in de ochtend

4 in de middag

en 2 volle borden in de avond…



maar het gaat met vlagen… er zijn nu ook weken dat het zeker gehalveerd is… en daarna weer terug in de “bunkerstand”

dus ja, het hoort wat mij betreft bij het groeien…



ik heb overigens geen dikke kinderen (de twee oudste dan) dus jouw kind een normaal prostuur hebben, dan hoort het er allemaal gewoon bij!

Onze zoon van ongeveer dezelfde leeftijd eet hetzelfde, dus ik vind het niet extreem veel. Alleen eet hij 's morgens 1 boterham met een beker melk. Soms nog een cracker of rijstwafel erbij.

Ik vind dat eigenlijk helemaal niet veel, een tikje aan de weinige kant zelfs :slight_smile:

Mies word in Augustus 5 en hij eet 's ochtends 3 a 4 boterhammen en drinkt een beker lactosevrije melk. Soms vraagt hij ook nog om gepofte appel of een banaan. Tussendoor eet hij fruit en vaak heeft ook 2 droge cream crackers of een rijstewafel mee +drinken Tussen de middag eet hij 4 boterhammen en een beker thee. Soms nog een handvol gedroogd fruit of wat noten. Dan uit school eet hij vaak nog weer fruit en 1 a 2 boterhammen. Warm eten, een bord leeg en een toetje en dan nog zegt hij soms honger te hebben als hij naar bed gaat. Hij is normaal van postuur, dus denk dat ze het gewoon nodig hebben in groeispurts…

T eet hier sinds ze naar school gaat ook wel wat meer, maar vind dat niet zo gek.



Hier eet ze in de ochtend 2 boterhammen of 1 boterham en ontbijtkoek met een beker melk.



Tussendoor fruit met drinken



Lunch 2 boterhammen met altijd iets van komkommer/tomaat/druifjes of wat kaas of een handje gedroogd fruit of eens een gezonde muffin. En een beker drinken.



Tussendoor als ze thuis komt van school mogen ze een snoepje, maar dat kan ook fruit/gedroogd fruit/cracker/soepstengel snoepje en ook met wat drinken. Of soms vraagt ze om een boterham.



Dan gewoon avondeten met drinken en daarna toetje.



en voor het slapen gaan nog een heel klein beetje melk.

Naar mijn inzien eet ze echt niet veel hoor :slight_smile:



Melinda eet



S,morgens : 1/2 tot 1 plakje brood en een beker yoghi



Tussendoor: Beker roosvicee of ranja met fruit



Lunch : 1 plak brood en met beetje geluk 1,5 en een beker sinaasappelsap



Tussendoor : Water en een snoepje/koekje





Avondeten : 1 bordje warm eten en een toetje







Melinda eet op dit moment echt niet veel

Vind het ook niet echt veel eigenlijk, hier wordt meer gegeten door mijn 4,5 jarige.

Wel heeft hij de hele dag ‘honger’. Heeft hij net een appel + banaan op, roeptie:’ mama, ik heb echt suuuuuperhonger.’

Ik ben hem nu aan het leren dat dat geen honger is, maar lekkere trek.

Van de tandarts leerde ik dat 5 a 6 eetmomenten per dag het beste is. Dus niet de hele dag door. Anders eet hij zo 4 a 5 stukken fruit verdeeld over de dag. Nu hebben we dus echt 5 vaste eetmomenten, af en toe een 6e tussendoor, en daar moet hij het mee doen.

hier eet de kleuter in de ochtend een bak cruesli, tussendoor fruit met drinken, tussendemiddag 2 a 3 boterhammen en nog 1 of 2 crackers en een beker melk.

Na schooltijd fruit of een koekje met een beker drinken.

Vaak voor etenstijd dan nog wel iets van een stuk fruit of een cracker oid en dan nog een goed bord warm eten, soms wel soms niet gevolgd door een toetje.

ik vind het eigenlijk ook best weinig en kan me voorstellen dat ze nog trek heeft

Ik vind het ook niet zo veel hoor. Je kan op deze website uitrekenen wat een kind nodig heeft. Je hoeft alleen leeftijd en geslacht in te voeren.

Het is een richtlijn natuurlijk, maar dat geeft wel een indruk.

Als een kind extreem veel wil drinken, dan z ou ik overigens altijd wel even naar de huisarts gaan.



Wauw zit echt met open mond te lezen. Ik weet dat mijn dochter veel te weinig eet, daar wordt aan gewerkt, maar zo te lezen nog een hele weg te gaan.



Mijn gevoelsmatige visie (die ik dus helaas niet bij mn dochter kan toepassen) is dat ze zelf wel aangeven hoeveel ze willen/nodig hebben en als je t een beetje in de gaten houdt dat ze niet te dik worden ze de ene maand bunkeren en de andere maand weer een stuk minder eten. Zou ze ook niet de hele dag laten eten, maar dan op t eetmoment wat meer.

Zoonlief is nog een stuk kleiner maar die eet de ene weekmook 2 boterhammen om de volgende week nog net geen cracker weg te werken bij t ontbijt.

Ik vind het ook niet veel. J. eet ongeveer hetzelfde, misschien wat meer en vraagt ook de hele dag om eten. Ik vind alleen dat ze dan maar wat meer moet eten op de ‘eetmomenten’, dat doet ze vaak alleen niet. Ze eet wat ze lekker vindt en de rest laat ze liggen en ja, dan kan het wel eens gebeuren dat je snel weer honger hebt, maar dan had je het maar op moeten eten, denk ik dan…

wat een hoeveelheden, dat geneuzel aan tafel hier, moeizaam 1 broodje, das verplicht… het enige wat snel weg is is broccoli daar kan ze ook veel van eten, dus wekelijks oo ons program!

:shock: zo ik vind ook dat sommigen veel eten hoor…4 a 5 boterhammen zo hey.

Mijn meisje eet sochtends 1 boterham met drinken, op school fruit met drinken, smiddags 1 boterham en 1 of 2 beschuiten met drinken en uit school een koekje met drinken en dan avond eten.

Maar meestal vraagt ze na het avondeten (zoals nu) of ze iets lekkers mag…soms mag het en soms niet.

@Nikita: D. eet als ze ze zonder korstjes mag eten 4/5 boterhammen. :oops: :mrgreen:

Zoo Nynke dat meen je niet…hier krijgt het ventje 2 zonder korstjes en heel vaak beland de helft ook nog eens op de grond.

Hier was vanmorgen de score een halve boterham met vlok …

En een halve beker yoghi

Tygo eet Smorgens : 2 sneeën brood met beleg en een beker melk

Op school : tussendoor : beker drinken + fruit en tussendemiddag: 2 sneeën brood met beleg en wat drinken

Smiddags thuis :wat lekkers met wat drinken

Savonds: bord warm eten + toetje

En soms vraagt hij om 2de bordje warm eten … Dat is met vlagen …

Ti’s hem niet aan te zien dus houd het er dan maar op dat hij dan weer richting een groeispurt zit :mrgreen: