Altijd groene, slijmerige ontlasting

Ik weet dat een borstgevoede baby heel weinig of heel veel poepluiers kan hebben en dat de kleur kan varieren… Toch vraag ik me af of er meerdere beebs zijn die net als Ymke ontlasting hebben die knalgroen is, slijmerig en stukjes bevat… T zit me op de een of andere manier toch niet lekker.

Ymke heeft ongeveer 3 flinke poepluiers op een dag, ze is net van 6 naar 5 voedingen per dag gegaan. Ze drinkt beide borsten helemaal leeg en spuugt eigenlijk nooit. (Geeft af en toe een mondje terug)

Ze doet ongeveer een kwartier over het voeden.

Ze is tevreden en heeft geen last van krampjes… Ze groeit volgens het boekje…



Deze ontlasting heeft ze echt al weken…



Ben benieuwd!!



Krystle

knalgroen als in snert-groen?? of knalgroen als in grasgroen???



In principe kan borstvoedingspoep alle kleuren van de regenboog hebben, je zou in principe eens moeten kijken naar de algehele toestand van je kindje… slaapt ze goed, eet ze goed, drinkt ze goed… plast ze voldoende en groeit ze gestaag?? Geen krampjes of andere pijntjes?? Dan zou ik me vooralsnog niet al te veel zorgen maken!!!

spinazie groen…lol

klinkt eigenlijk normaal…Noah heeft dit ook een hele tijd gehad…

heb je wel eens gedacht aan een kenmerk van ‘teveel melk’, anders moet je eens kijken (als je wilt natuurlijk :oops: ) op de site van Borstvoeding Natuurlijk…

Heb ik al gekeken… Maar heb niet teveel melk… Ymke drinkt bij elke voeding beide borsten helemaal leeg… Nakolven levert geen druppel op…

Nakolven is echt heel moeilijk, de achtermelk komt er met een kolf niet echt makkelijk uit.

Wat als je vooraf 20 cc afkolft uit elke borst?

Dan krijgt ze naar verhouding meer achtermelk binnen. Mocht je tekort hebben in je borsten dan kun je die 20cc alsnog geven natuurlijk

ja, heb ik hier ook aan het handje gehad toen ik echt teveel melk had, want daar klinkt het naar.



Stinkt het ook nog heeeeel erg (gewone borstvoedingspoep is zeker niet mijn favoriete geur, maar istinkt niet heeeel erg), dan zou het ook een kunnen duiden op een allergie.



Maar als je kindje nergens last van heeft, zou ik me er niet druk over maken.

lucas heeft het namelijk ook gehad, maar die had het in combinatie met heel heftige krampen en melk teruggeven… vandaar dat ik ook daarnaar vroeg…



Meid, als je kindje happy is, je geen zorgen maken… :hug: