altijd diarree?

Mijn zoontje van 2 heeft eigenlijk bijna elke poepluier dunne poep. Een enkele keer is het een mooi vast geheel, maar meestal :sick: Ik had er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat het zo langzamerhand wel normaal is om vaste poep te hebben…toch? Wat kan ik er aan doen?

minder appelsap/roosvicee geven en meer water/melk/thee?

Als je dat al gaf. Dat werkte hier wel heel goed.

diaree is iets anders dan dunne poep he. Diaree is als de luier echt helemaal nat is met bruin vocht (heerlijk ik zit gewoon écht met mijn andere hand mijn boterhammetje te eten), ik mag hopen dat ie dat neit al zijn hele leven heeft?

nano heeft ook zelden harde poep. de laatste maand wat vaker wel. ik heb me er eerlijk gezegd nog niet druk om gemaakt.

idd minder vruchtensap meer water thee,melk is ook vrij laxcerend (schrijf ik verkeerd :think: ) laxerend?..

Het moet en beetje pindakaasstructuur hebben :mrgreen: heb je toevallig pindakaas op brood Fiep 8) :lol:

Verder is ontbijtkoek,volkoren ed allemaal laxerend.

Ik geef mijn zoon vaak een banaan en water,hij heeft echt door dingen met appel/sinasappel (sapjes) en door ontbijtkoek en rozijntjes snel de diaree.

okee, dus thee en water en banaan…geen volkoren, maar dat kreeg hij al niet. Melk drinkt hij niet, wel yoki, maar dat dus beter ook niet? Hopelijk wil hij wel thee drinken dan :pray: Hij is nogal kieskeurig.

Pindakaasdikte :think: dat vind ik dan vrij stevig, het is hier meer ingebonden soep :sick:

wola, de yoki zou heel goed de boosdoener kunnen zijn. Mijn zoontje kan daar zeker ook niet tegen.

natas

Het is niet erg,maar tevéél veroorzaakt soms dan dus diaree…

Zou het even in de gaten houden en kijken of een verandering van voeding/drinken er misschien verbetering in maakt.

Met kiezen enzo krijgen wil die poep ook wel dun zijn :think:

Enuh kieskeurig zijn máák je er vaak van hé…als je niets anders aanbiedt hebben ze gewoon geen keus :silenced: :oops: :angel:

Maar met thee bedoel ik wel kruidenthee…dus rooibos oid.

Mijn oudste zoon vind een wolkje melk erin erg lekker :sick: de jongste drinkt het zo lekker lauw en slap gezet…

En water drinken ze hier ook veel.

ik weet het renzosmam, ik heb echt wel water aangeboden, maar hij heeft het nooit genomen. Hij heeft het nu alleen wel in bed, in een antilek voor als hij dorst heeft. Daar neemt hij 's nachts weleens wat van. Net rooibosthee :sick: wilde hij niet, maar wel een slokje geprobeerd :slight_smile: Ik blijf het maar proberen dan.

Indy had erg vaak diarree als ze bij opa en oma geweest was. Tot we erachter kwamen dat ze daar ALLEEN maar yogho yogho/fristi kreeg! Daar kan ze dus heel erg slecht tegen!

Maar idd, wat anderen ook zeiden, minder (appel)sappen (en in vrijwel iedere aanmaaksiroop zit appel! :shock: )

@Fleur1 wrote:

Indy had erg vaak diarree als ze bij opa en oma geweest was. Tot we erachter kwamen dat ze daar ALLEEN maar yogho yogho/fristi kreeg! Daar kan ze dus heel erg slecht tegen!

Maar idd, wat anderen ook zeiden, minder (appel)sappen (en in vrijwel iedere aanmaaksiroop zit appel! :shock: )

ja, dat is ook een klein probleempje, wat moet je anders geven als de aanmaaksiropen eigenlijk allemaal laxeren :think: Ik ben nu eerst eens gestopt met yoki geven (dat kreeg hij alleen bij het ontbijt, maar toch) en ik heb de ranja nog meer verdund. Eens zien wat er nu uit komt :wink:

roosvicee STOP :angel:

senna heeft dat dus ook

ik geef hem overdag appeldiksap dat is dus ook laxerend?

:think: moet ik ook maar weer eens wat anders verzinnen wat ik hem te drinken ga geven

Wola, krijgt wout nog fles/kunstvoeding? Daar kan het nl. ook dunner op zijn.

succes meid!

natas

nee natas, dat krijgt hij al een jaar niet meer. Maar nu na 2 dagen zonder yoki ziet het er al veel beter uit. Tis nu of pindakaas of mooi vast :slight_smile: Dus hier wordt voorlopig geen yoki meer gedronken :wink:

hoe is het nu met wouter???

hoihoi…

weet niet hoe Wout verder is… maar als ie b.v. een “orenkindje” is (dus vaak oorontstekingen enzo) dan kan het ook daar van komen.

Buik (en dus poep) en oren hebben erg veel met elkaar te maken op deze leeftijd.

Sinds Wessel weer een nieuw buisje heeft, heeft ie weer drolletjes… Daarvoor … heeeeel dun… soms water met van die vlokken… en breiïg was de meest vaste vorm.

Nog een tip?

Vervang het vruchtensap idd door thee, en als je daardoor een klein beetje honing doet, drinken ze het vaak wel.

Verder kunnen veel peuters last hebben van dunne luiers. Sommigen noemen het peuterdiarree. Geef ze dan wat minder vocht en juist méér vezels! Het is vaak lastig maar niet schadelijk. Het is het gevolg van nog niet goed ontwikkelde darmpjes!

hier nog een peuter met diarree…al maanden…ben naar de huisarts geweest en die raadde ons aan meer vetten te geven,en dan bedoelen ze…MARgarine,volle melk,volle joghurt,geen vruchtensappen,geen zoetstoffen.

Op dit moment is het hier weer helemaal niks,maar het is lang goed gegaan,ben dus nu weer op zoek naar de oorzaak van deze periode diarree…word er soms wanhopig van,ben bij de dietiste met hem,de huisarts,er is een kweek afgenomen,niks gevonden…diagnose;peuterdiarree…met andere woorden; we weten het niet :think: :wall:

Annemarie,…is er ook al eens op een gluten intollernatie getest.

Zovaak en zoveel diaree kan daar namelijk ook een oorzaak van zijn.