Ik heb het niet zo op liga :shifty: , zijn hier ook alternatieven voor?..
rijstwafeltje? hier een groot succes, Yvan vindt ze heeeeeerlijk! :thumbup:
Veel lekkerder dan mama ze vindt in elk geval!
volkoren bisquitje?
Soepstengel :mrgreen:
Maar liga wordt toch vooral gegeven als echt iets toevoegends qua voedingswaarde? (we beginnen hier pas over een maandje met bijvoeding).
Rijstwafels staan ook al op m’n lijstje
Ik heb ook wat tegen Liga (vind ze verschrikkelijk vies :lol: ), maar Leonie vindt ze heerlijk! Je hebt speciale baby-uitgaven he, ik weet niet of je dat weet? De eerste stappen is zonder gluten, zonder zout, zonder kippenei en zonder koemelk. De tweede stap zijn de gluten toegevoegd, en zo verder. Het enige wat ik er op tegen heb, is dat er suiker toegevoegd is (waarom in vredesnaam?), maar ik ben gezwicht omdat ik zag hoe belachelijk duur het zakje rijstewafeltjes was. :roll: Oh ja, en ze maakt er ongelovelijk rotzooi mee, maar dat is ook wel weer leuk :inlove:
ja :roll: van die lekkere liga-cement…
Errug leuk hoor, zo’n houten vloer met V-groef… :wall:
meteen opruimen! Na 10 minuten kun je het eraf bikken… :?
enne Biebels, ik heb ook iets tegen suiker… dus Yvan krijgt een liga hooguit 1x per week. Ik betaal liever wat meer voor een rijstwafel dan…
Ja dat was mijn probleem dus ook met liga, associeer ik toch met toegevoegde suikers… Maar misschien moet ik een keer in de natuurwinkel bij de babyproducten kijken, daar hebben ze vast wel een suikervrij alternatief.
Trouwens biebels, ik denk dat een pak ongezoute rijstwafel in de natuurwinkel ook niet zo duur is hoor!
nee klopt, maar ik stond in de supermarkt en ‘moest’ dus kiezen tussen kinder-rijstewafels die superduur waren, of een pak kinderliga’s :roll:
Hier heb ik Liga’s, rijstewafels en Bambix koekjes. Liga’s ben ik ook niet zo dol op, Bambix gaat, maar hij krijgt hier veelal een rijstewafeltje en hij vindt ze heerlijk!!
@Elise wrote:
Maar liga wordt toch vooral gegeven als echt iets toevoegends qua voedingswaarde?
:eh: is dat zo? Ik dacht dat het puur en alleen een tussendoortje was… in het begin verkruimeld door fruit ( :sick: , en zo dacht Deanne er ook over ) en daarna om zelf te happen.
Liga wordt inderdaad 1 grote plakzooi, en toen ik over mijn soepstengelangst heen was ( :oops: was bang dat er stukjes in d’r keel zouden schieten… maar da’s niet zo, het wordt heel snel zacht!) heb ik die gekocht, en die knaagt ze in 1 keer op, zonder te knoeien!
Soepstengel is gewoon een soort geroosterd brood, is niks verkeerd aan toch?
hmmm… zijn soepstengels ook ongezouten? Dan moet ik die ook maar eens halen.
@Biebels wrote:
hmmm… zijn soepstengels ook ongezouten? Dan moet ik die ook maar eens halen.
:shifty: nee… heb even de verpakking erbij gehaald:
per 4 stengels (=100 gram) zit er 0.4 gram suiker en 0.3 gram zout in.
Maar ja, is dat niet iets wat sowieso bij de bereiding nodig is? In gewoon brood zit ook zout…
En hallo, dat zijn 4 (!!!) stengels, Deanne krijgt per keer hooguit een halve. En dan 4-5x per week…
Nog een klein maandje wachten hier, ik krijg echt zin in de bijvoeding
Vanaf wanneer mogen soepstengels en rijstewafels eigenlijk?
Sophie krijgt nog wel eens een kwart liga om op te eten, zo uit het handje. Die suikers snap ik ook niet hoor :roll:
Ik gaf Kaylee cracotte, soepstengel of rijstwafeltjes.
Hier zijn we nooit aan de liga begonnen. Die suikerzooi hoeft wat mij betreft niet. Gewoon rijstwafel of soepstengel, van het begin af aan. En die kinderrijstwafels vind ik grote onzin, het is precies hetzelfde als een gewone ongezouten, alleen het formaat is anders. Nou, in vieren breken kan ik zelf wel. :mrgreen:
@Vicky wrote:
Ik gaf Kaylee cracotte, soepstengel of rijstwafeltjes.
Ja, die cracotte heb ik ook bij staan kijken, maar heb niet naar de ingrediënten gekeken. Bovendien wilde ik nog even niet aan gluten beginnen, omdat ze toen nog geen 6 maanden was.
Hmm… ik ga straks eerst maar eens beginnen met broodkorst, en als het pak Liga op is maar eens cracotte kopen (of soepstengel).
Deanne krijgt nu 's ochtends naast een halve boterham ook een halve cracker… gewoon van Wasa… en die vist ze er dus eerst tussenuit, daarna begint ze pas aan het brood
Soepstengels en rijstwafels mogen vanaf een maand of 6? (staat op de verpakking van die kinderrijstwafels ten minste)
ik heb naturel rijstwafels van zonnatura…
zit wèl iets zout in zie ik nu… 0,006 g per hele wafel… is dat eigenlijk veel…? :think: