Alternatieven op de fles gevraagd! (ervaringen,voorbeelden)

In het verlengde van het probleem flesweigeren…



Daar zijn genoeg topics over en daar lees ik wel mee voor oplossingen,tips, links naar BV-fora e.d.,maar ik ben even verder gaan denken…



Wie heeft er ervaring met gekolfde voeding geven zonder de fles?

Dus inderdaad via lepel (eventueel verdikt), via een tuitbeker, via speciale cupfeeders e.d.?

Ik hoor het graag!

Is het juist meer of minder gedoe dat de fles blijven proberen ondanks dat er steeds maar 20 cc per voeding in gaat…



Ik zit zo te brainstormen…het zou een oplossing zijn om mijn zoon (jaja, een flesweigeraar en moet over 2 weken werken) met een lepel te voeden, bijvoorbeeld tussen de middag.

Dan krijgt hij 'smorgen BV van mij…

Daarna kan mn man of oppas een fles proberen…

Daarna een voeding met lepel (eventueel verdikt zodat hij even goed eet)

Dan eventueel de middag weer flessen proberen…



EN…als ik verdik…Waarmee??? Is er een natuurlijk product wat ik kan gebruiken als vervanging van de normale pap? Ik wil namelijk ABSOLUUT niet gaan bijvoeden voor de 6 maanden!!!

Dus als er iets in de melk gaat,dan mag het niet het effect van de BV teniet doen!!!

Zijn die producten er???



Wie heeft ervaring?

Nogmaals…zoek geen algemene flesweigeradvies,maar meer ervaringen in voeden ZONDER fles! Dus lepel,tuitbeker…hoe zit dat mer bijvoorbeeld krampjes?

Met tuitbeker krijgen ze vast meer lucht binnen?



En speciale cupfeeders? Iemand ervaring?

Kan je deze in de winkel kopen?

Bij de Prenatal heb ik de verkoopster het probleem voorgelegd en zij kwam alleen met een difrax-speen aan…wist totaal niet waar ik het over had toen ik om andere vormen van spenen vroeg (bijvoorbeeld vorm van een borst)…ik weet dat deze bestaan!



Ben benieuwd…ondertussen ga ik me rot oefenen nu…

even een lk bellen :wink: er zijn meerdere hulpmethodes…en zij kan je live helpen :thumbup:

succes he! :hug:

Hier is het zonder de fles best gelukt :angel:

Ookal had ik liever het gemak van de fles met bv gezien af en toe ze wilde niet en het werd gewoon niets :roll:

Wij hebben idd eerst met een lepel,tuitbekertje (die in het babydumppakket zaten zijn :thumbup: daarvoor!) geklooit wél de fles aan blijven bieden en soms per ongeluk dronk ze wel eens wat :lol:

Toen ze bijna 7 maanden was werd het makkelijker en zijn met de flessen gestopt en op pap overgestapt…

Biobimpap met wat fruithap erdoor en bv ging als een trein!(dat 2x per dag met zo een 130-150cc bv)

En nog steeds als ik werk krijgt ze 1 hapje van die derrie :inlove:

Als ik 's avonds weg ga doe ik voeden voor ik weg ga en krijgt ze haar avondeten dan dus wat later.

Mijn man geeft haar dan voor de show een beetje bv uit de fles wel maar dat is om in slaap te vallen,ze gaat dan in halve slaapstand soms nog drinken maar meestal gewoon wakker haar bed in zonder te drinken en evengoed slaapt ze dan door,ze heeft immers de bv gehad en haar avondeten alleen andersom :thumbup:

Ach het is af en toe frustie maar het is te overzien een beeb die de fles niet wil hoor :wink:



Maar ik zou als ik jou was eerst eens even hard gaan oefenen,hebben wij ook wel gedaan,gewoon 1x per dag een bv uit de fles aanbieden…ik heb over de tommie tippee fles veel goeds gehoord… :shifty:

Mijn zoon was ook een flessenweigeraar maar gaf de strijd oop met een maand of 4 en dronk braaf de fles als ik moest werken :angel: meisje heeft meer de kop erop van haar moeder ben ik bang :lol:

Biobimpap met wat fruithap erdoor en bv ging als een trein!(dat 2x per dag met zo een 130-150cc bv)


Maar haar kindje is nog maar 3mnd... geen biobim dus :naughty: da's wel superspul, maar t blijft gewoon bijvoeden...

Ik zou ook geen 'verdikkingsmiddel' weten eerlijk gezegd; maar je kunt idd even contact opnemen met VBN, LLL of een LK... succes in elk geval!

:roll: Dan moet je ook wel even de zin ERBOVEN erbij quoten :eh:

Je kunt toch Johannisbroodpitmeel gebruiken? Daar word het toch ook iets dikker van, en dat geven ze al vanaf de geboorte :think: :eh:

BV verdikken is niet makkelijk. Er zit een stof in wat de bindkracht ongedaan maakt. Zowel rijstebloem als de eerste pap (weet de naam niet meer) van Biobim werkte hier niet. De BV bleef gewoon vloeibaar.

ik heb hele goede ervaringen met de borstfles (adiri breastbottle), niet goedkoop, maar hier wel een succes.

Thanks lady’s!

Overigens (iemand zei dat mn mannetje 3 maanden was) ik ga pas de 2e week van januari weer werken…dan is hij wel voorbij de 4 maanden…maar toch…bijvoeden is dan nog niet de bedoeling wat mij betreft!

Ik had wel begrepen dat Biomin wel mag met 4 maanden i.c.m. BV!

Al denk ik ook niet dat het goed al hechten…

Bij m’n oudste heb ik na 6 maanden BV met pap gegeven,maar dat was echt 10x niets! Idd vloeibaar met brokken…



Die “borstfles” heb ik uiteraard ook een hoop over gehoord…maar heb wel gemerkt dat ik voor dit soort vragen niet in winkels moet zijn…de dame van de Prenatal keek me aan of ik vloeibaar goud vroeg…ze had werkelijk geen idee waar ik het over had…volgens haar bestond er niets anders dan dat zij verkochten…(slecht!).



Heb vanmiddag toch maar een LK gebeld…weet nog niet wat ik van haar advies moest denken…ergens verwachtte ik haar advies wel,maar toch…blijft lastig…volgens haar kwam het erop neer dat dagelijks oefenen niet de oplossing is…eindeloos spenen en flessen kopen ook niet…

Zal ff stukje quoten wat ik op een ander forum al getypt had over haar advies…


Vanmiddag even gebeld met een Lactatiekundige...goed,maar voorspelbaar gesprek...neem geen consult,want hebben alles telefonisch doorgenomen...
Volgens haar bestaat flesweigeren niet..in de zin, het ontbreekt Elias niet aan de techniek van het zuigen,maar hij verkiest gewoon de borst...onder mom "baby zijn slimmer dan je denkt".
Moet haar wel gelijk geven....maar toch...
Verder veel bemoedigende situatieschetsen...
-hij gaat vanzelf wel doorkrijgen als j eenmaal werkt
-baby's verhongeren echt niet zomaar
-het is maar voor 16 dagen in totaal (ze rekende me even voor hoeveel uur ik echt van huis ben in 2 maanden tijd en hij dus langer dan 4 uur aaneengesloten de borst niet kan krijgen)...kwam neer op 16 dagen...
-oefenen met de fles is geen garantie voor goed eten zodra ik werk.
-gebruik je kolf/voedrecht om kortere dagen te werken (later beginnen,eerder weg)...
-"snachts verhongert hij ook niet als hij doorslaapt....
En zo nog een rijtje dingen die ik al aan voelde komen.......
Dus......het zal wel goedkomen...alleen zal ik op mn vrije dagen meer met inhalen bezig zijn.(wellicht weer nachtvoedingen e.d.)...

Ga me nog ff bedenken of ik nog ff het LLL bel voor een 2e mening..maar denk dat het een kwestie is van.....zien waar t schip strand....
Ga morgen proberen Elias te voeden met een tuitbeker..schijnt ook te helpen..verder is het aanzien...(althans Daan gaat t proberen).

:think: Ben het wel met haar eens dat het niet erom gaat dat ze het niet ‘snappen’, ze snappen het juist te goed… Maar als dit allemaal niet helpt wat dan? Ik bedoel Jasper is nu 6 maanden maar hij eet echt nog niet genoeg pap of fruit om een voeding te laten vallen. En rekken, :roll: dat ging bij hem echt niet: hij begon op het kdv gewoon te krijsen wanneer hij honger had en hield pas weer op als ik er was. En omdat ie dan toch soms nog trek had sliep hij ook niet. Dus hij was EN moe EN hongerig, en tja dan gaat het gewoon niet.

Nou ben in ik in de luxe positie dat ik vanuit thuis werk, dus is het geen drama, en gaan we het gewoon in Januari weer proberen, maar wanneer ik naar mijn werk zou moeten weet ik niet hoe ik het op zou lossen.



Dus STERKTE en SUCCES :thumbup: !

Biobim wil graag zijn producten al vanaf 4 maanden verkopen, maar het BLIJFT bijvoeden, en dus is het beter te wachten tot 6 maanden. Alles naast borstvoeding is bijvoeding en dus iets waar de darmen nog niet aan toe zijn.

en de tommee tippee fles, lijtk ook erg op een borst volgens de site.

Dankjejulliewel allemaal!

Hou alles (ook het advies van de LK) even in mn achterhoofd…die tommytippee hoor ik vaker…



Ga nu even niet 100 flessen aanschaffen om te kijken wat werkt…ga eerst een kijken of het idd een “liever mama” kwestie is…wat t wel degelijk lijkt te zijn…hij heeft tenslotte eerder de fles wel gepakt…



De tuitbeker nog niet geprobeerd…dus dat blijft ook een optie…Elias zat ff niet zo lekker in zn vel (reactie op prik) dus ga ff niets forceren nu…



Anders bedankt allen voor het meedenken!

Lees ‘vol spanning’ mee maar het wordt dus gewoon nog even door lepelen voor de oppas…



Hoewel de TommieTippee niet zo heel duur is dus die ga ik morgen nog even aanschaffen. Als het werkt hoor je het nog!

Wessel weigerde ook de fles… en natuurlijk is het niet fijn, maar toch ook weer een complimentje toch?



Alleen… hij moest ook naar het kdv en ik wilde eigenlijk dat hij daar ook wel iets zou drinken.

Wat hier DE oplossing was, was dat IK uit de buurt bleef.

Dus… we gingen in eerste instantie de avondvoeding met de fles doen… en dat deed mijn man dan… (ik stond jankend op de trap :mrgreen: )

eerste avond duurde het 30 minuten, voordat Wessel ook maar iets dronk

tweede avond na 10 minuten de hele fles

daarna --> geen probleem meer…



(hij drinkt nog steeds graag z’n warme melk fles 's’morgens en 's avonds… :lol: :lol: :lol: )

hier ook een klein flesweigeraartje gehad :roll:

werd er echt gek van en durfde niet te denken aan de dag dat ikj moest gaan werken :?



wat preggie schrijft hielp hier ook een beetje maar hij dronk steeds maar heel even.

ik heb op een begen moment een gat in een speen geknipt. hij hoefde dan niet te zuigen maar kreeg wel steeds een slokje binnen (soms met lichte dwang). en het werkte wel!!

langzaam ging hij steeds beter drinken al is het nooit echt een flessen kind geweest. na de borst is hij eigenlijk over gegaan op een gewone beker , ook nooit tuit gehad.

dat was met 9 maanden.

Hmmm, ben bij 3 winkels geweest vandaag voor die TommyTippee fles, had eerst gecheckt op de website maar geen van de 3 verkocht hem!!!



Nee, die fles loopt niet??? Hij hoeft toch ook niet te lopen, ik draag hem wel naar Catootje toe… :wall:

Sorry, ben er een beetje chag van nu…



Het is absoluut een compliment dat ze alleen vers van mij wil maar soms ben ik zooooooo moe en zou ik zo graag even een paar uurtjes wat voor mezelf willen doen, zonder haar mee te nemen.



Maar het komt goed! Dit gaat over voor ze… uuuhhh… 35 is! :lol: