Alternatieve geneeswijze, is vrij breed. Althans zo zie ik dat.
Heeft er iemand hier ervaring met een natuurarts?
ja ik :mrgreen:
ik ga ook wel naar een gewone huisarts en zo,
maar 1x per 6 maanden gaan we naar een Orthomoleculaire arts.
klein prikje bloed, en alles word 1000 x uitvergroot.
Hij gaat op basis daar van je voeding bepalen,
kijkt ook naar je tong/ogen, en stelt een voedingsplan voor, aangevuld met vitamine pillen…
ook alles van VSM…
Mijn oudtse is autistisch, en mijn jongste heeft ADHD,
sinds ik naar hem toe ga, gaat alles veel makkelijker.
Veel mensen geloven er niet,
maar mijn vriendenkring wel, ze zien echt verbetering in de kids!
Meeste word ook vergoed!
Ik ga natuurlijk niet zelf dokteren, en ga ook voor alles eerst naar mijn eigen huisarts…
Maar bij kleine kwaaltjes, heb ik alles van vsm in huis !
Hier krijgen de kids elke dag visolie,
en vitamine C, ondanks ze ook fruit eten.
het liefst Glutenvrij brood.
Ik neem zelf 100% vit. C !
neemt niet weg dat we daardoor de griep en zo kunnen ontwijken…
maar het verbeterd de weerstand wel.
Klinkt interessant. Ik ga je hierover nog pb-en.
is goed kan er inmiddels al een heel boek over schrijven
Gab…mag ik je ook pb’en? ben wel erg benieuwd naar die arts, wie weet kan hij ook iets voor ons betekenen (onze oudste zoon heeft de diagnose autisme)
Zit hij ergens hier in de buurt?
(hier = omg van E )
Hmmm tja weet je wat het is? Ik denk dat natuurartsen, homeopaaten enzo briljante dingen kunnen met vage klachten, dingen die moeilijk te grijpen zijn en voor reguliere artsen vaak de sticker ‘stress’ en dergelijke krijgen. Dit soort klachten worden naar mijn idee door ‘normale’ artsen vaak onderschat omdat zij er niets mee ‘kunnen’.
Maar als je het hebt over dingen die daadwerkelijk medische zorg nodig hebben dan denk ik niet dat een natuurarts dat gaat verhelpen. Om maar een lelijk (maar overduidelijk) voorbeeld te nemen; een natuurarts gaat geen kanker genezen. En ook geen psychose trouwens.
Ben ik weer.
De natuurarts waar ik heen ga is voorheen huisarts geweest.
Om een voorbeeld te noemen (niet dat ik mij daar aan vast klamp maar wel wat de stap naar een natuurarts makkelijker te nemen is/valt).
Een kennis van me werd ziek, extreem moe. Bij haar eigen HA kwam ze er niet ver en werd elke keer weer naar huis toegestuurd.
Zij heeft haar bloed laten testen (via een homeopaat) en daar kwam dus wel uit dat ze een glutenallergie had.
Ze is op dieet gegaan en eet dus nu gluten vrij en ze knapte met de dag op en kan nu gewoon weer werken.
Als je het niet via de reguliere geneeswijze voor elkaar kunt krijgen om zaken te onderzoeken tsja dan zoek je het echt wel op in de alternatieve geneeswijze.
En overigens over kanker gesproken. Een vriendin van mij moest weer op controle komen voor een uitstrijkje. Dat was foute boel. Nog een keer gedaan en het was weer fout. Voor stadium van baarmoederhalskanker.
Afspraak gemaakt bij de gyn. Maar ondertussen had ze ook contact met de homeopaat. Die schreef haar bepaalde vitamines voor (weet even niet meer welke iets met b12 en nog iets). Nog voor dat ze bij de gyn. op bezoek ging had ze dat geslikt en er werd weer een uitstrijkje gemaakt en het was schoon.
Wat vitamines en mineralen al niet met je doen.
[quote een natuurarts gaat geen kanker genezen. En ook geen psychose trouwens.[/quote]
Zat mensen die helaas ook niet bij een reguliere arts van kanker genazen hoor.
Ziekte zal er altijd zijn en het meeste is gelukkig te genezen/ behandelen, op zowel reguliere, alternatieve als complementaire wijze.
Maar garantie op genezing is er niet.
@flow wrote:
[quote een natuurarts gaat geen kanker genezen. En ook geen psychose trouwens.
Zat mensen die helaas ook niet bij een reguliere arts van kanker genazen hoor.
Ziekte zal er altijd zijn en het meeste is gelukkig te genezen/ behandelen, op zowel reguliere, alternatieve als complementaire wijze.
Maar garantie op genezing is er niet.[/quote]
Dat leek me vanzelfsprekend…dat zou een wereldwonder zijn, als iedereen kanker overleefde maar helaas
Ik vind het verschil tussen een natuurarts en homeopaat wel eh nogal belangrijk. Natuurlijke geneeswijze sta ik achter, homeopathie is in mijn ogen geldklopperij - duur flesje water.
Dat staat denk ik ook los van een huisarts die niet goed onderzoekt en een glutenallergie over het hoofd ziet.
Net als vitaminen… Voeding houdt je motor gaande… Logisch dat ald dat niet op orde i klachten kunnen ontstaan, maar heeft voor mij niks te maken met alternatieve geneswijze.