alternatief voor zoogcompressen

Wie heeft er de gouden tip wb zoogcompressen?

De borstvoeding gaat heel goed, en de borsten zijn goed gevuld. Wat weer een nadeel heeft dat ik aardig doorlek. Ze blijven ook nooit zitten zoals het hoort. Ik heb die van natusan gebruikt, maar daar kreeg ik hele weke tepels van, en nu die van AH. en soms als ik ga slapen gebruik ik maandverband :shifty: :mrgreen: :lol:

Nu wil ik eigenlijk van die wasbare zoogcompressen kopen, en ik heb weleens wat gehoord van lilypadz.

Graag jullie ervaring :-* alvast bedankt

Ik heb geen ervaring met die wasbare, maar ik heb de zoogcompressen van de DA en daar ben ik erg tevreden over. Ik vernieuw ze wel heel vaak, als ze nat zijn dan gaan er nieuwe in. Ik denk dat je van die wasbare nog heel wat in huis moet hebben om er mee te kunnen doen. :think:

als je beel lekage hebt werkt lilipadz niet zo geweldig vind ik…

ik gebruik de zoogcompressen van natusan,die zijn toch het beste en snacht slaap ik met een topje(microfiber,seeamless van zeeman , paar euro :thumbup: ) aan en stop ik er nog opgevouwen spuugdoekjes bij achter anders wordt snachts de hele boel kleddernat met BV :mrgreen:

die lilipadz vind ik rommel! Toen ik nog zwanger was plakten ze regelmatig vast aan de tepels waardoor ik het er echt vanaf moest trekken…met soms kapotte tepel tot resultaat.

En met de bv lek je nog gewoon… Ik gebruik zoogkompressen van de ah!

ik gebruikte gewoon tot stukjes verknipte navelbandjes en hydrofielluiers :shifty: en snachts een grote dubbelgevouwen badhanddoek :shifty:

en wegwerp is wel ideaal hoor, ik denk dat je tepels vooral zacht worden doordat ze vochtig blijven…ff aan de lucht drogen na het voeden :mrgreen:

bedankt dames,

dus geen lilypadz :thumbdown:

hempjes van de zeeman heb ik ook :thumbup: en bij babywalz heb ik voedingsbh’s gekocht voor maar 15 euro :thumbup: maar daar slaap ik niet mee.

dus het word gewoon spugdoekjes of stukken handoek :mrgreen:

ze moeten gewoon die zoogcompressen groter maken. verschonen doe ik ook regelmatig, en van die natusan, krijg ik weke tepels, dus niet zo goed ervaring mee. dan zijn die van ah beter. en er zit hier geen DA in de buurt.

ben benieuwd of het lekken wel minder zal worden :think:

Ja Maria, het lekken wordt echt minder (althans bij mij…) De eerste 2 maanden werd ik er niet goed van, overal waar ik was lette ik steeds op of ik niet door was gelekt…pfff.

Maar goed, na een maand of 3 was het ergste over en nu lek ik (meestal) niets meer! :dance:

Lillypadz werkten hier ook niet bij erge stuwing (staat ook op de verpakking overigens). Het werkt nl dmv ‘druk’ op je tepel en die druk intern (de melk) is dan groter dan de druk die de padz ooit kunnen opbouwen. :wink:

Hier erg tevreden over de Natusan, maar geloof me ook bij stuwing is het hier (zelfs nu soms!) onmogelijk om het droog te houden… :silenced:

Zolang het bij mij alleen maar in de nacht is maakt het me weinig uit. Het is ‘lastig’ maar ik slaap er geen seconde minder om gelukkig en het is maar melk denk ik dan maar :mrgreen:

Ik heb zoogcompressen van Idyl, dat koop je bij een DIO drogist.

En die hebben dus een plakstripje. Helemaal super!!! Ben er erg tevreden over.

Kijk op de site van diodrogist om te kijken of er 1 bij je in de buurt zit.

Ik gebruik de lilypads 's nachts en vind ze ideaal, lekker zonder bh slapen :thumbup: .

Overdag gebruik ik wel gewone en vind die van de Hema het fijnst. Moet ik wel eerlijk zeggen dat ik niet zo heel erg lek. Die van de etos hebben ook een plakstripje.

ik gebruik overdag trouwens niets meer. Lek niet overdag (ze drinkt regelmatig haha) zal wel anders worden als ik weer ga werken :?

Ik ben één groot lek (en bij mijn dochter bleef dat wel een maand of 8 zo).

Lilypadz waren hier absoluut geen succes. De melk hoopte zich eronder op, zodat de pad in een keer losfloepte met een heel spectaculair effect.

Ik gebruik nu de zoogcompressen van de ah en die vervang ik regelmatig zodat ik niet te lang met natte compressen loop.

's Nachts hou ik mijn voedingsbeha aan, want met een hemdje heb ik steeds dat de compressen gaan schuiven en dan lek ik er alsnog langs.

je heb toch ook van die cupjes, die vangen zelfs de melk op!

Overdag de pads van Natusan of als het minder erg als er lekkage is die van eigen merk.

's Nachts een zeiltje en een handdoek in bed, want dan kan je gaan verliggen op een droog stuk en met spuugdoekjes wordt je wakker als ze nat zijn :wink:

zo hard lekt het bij mij ook weer niet snachts dat het door de spuugdoekjes heen lekt gelukkig…

Na drie maanden is het nog steeds alsof er twee fonteinen zijn aangelegd in m’n BH… Lekken is een dagelijks genot! Maar hier wel erg goede ervaringen met de lilypadz. Goed druk uitoefenen op de tepel en goed “luchtdicht” aanbrengen op de huid. Wat ik wel doe is regelmatig voelen naar de stuwing, wordt die te erg dan ga ik kolven want inderdaad: als de melk zich ophoopt en in één keer vrijkomt: berg je dan maar en pak vast droge kleren! (vooral leuk op het werk…)

De wasbare pads van aven vind ik niets: die kleven erg aan m’n tepels, erg pijnlijk bij het verwijderen.

Moet er nog niet aan denken, maar bij mij begint dat lekgedoe heel binnenkort ook weer. Het enige mega nadeel van bv… :roll:

Heb bij mijn eerste beeb bijna alleen maar wasbare gebruikt en ga dat nu weer doen. Ik lekte best behoorlijk maar omdat je met een kleintje toch heel vaak wast had ik altijd weer schone liggen. Heb er een stuk of 20 en ze houden wel wat beter tegen dan die wegwerp dingen vind ik. 's Nachts lag ik op een dubbelgevouwen handdoek. Had wat bv probleempjes en het was beter als de tepels wat konden drogen.

mirjam door te kolven stimuleer je de productie toch te veel en blijft het lekken en stuwing geven?

overdag lek ik eigenlijk niet tis gelukkig alleen snachts als ze de hele nacht doorslaapt en er dus langere tijd tussen zit…

Hier de lilypadz aangeschaft, maar vond het echt geen succes…melk hoopte zich op eronder en op een gegeven moment raakte die dan toch los met als resultaat een heel nat shirt. Gebruikte op een gegeven moment zelfs de lilypadz met zoogcompres erover heen, maar hielp ook niet. :naughty:

Nu alleen nog de zoogcompressen in gebruik van de hema!! De stuwing is nu een stuk minder, dus deze voldoen goed!! 's Nachts laat ik bh aan, heb dan wel iets meer stuwing, dus compres is dan soms ook helemaal doorweekt. Maar vindt het 's anchts minder erg dan overdag om een nat shirt te hebben :lol:

ik heb de lilypads geprobeerd, maar die werken bij mij niet goed. Ik kan niet genoeg druk op de tepel houden (ik heb redelijk vlakke tepels), dus altijd een badje erin :? . De wegwerp van ah heb ik wel gebruikt, maar het fijnst vind ik toch mijn zelfgemaakte wasbare: rondjes uit hydrofiele luiers geknipt en 8 stuks op elkaar genaaid. Bij strakke kleding zie je het er wel doorheen, maar dat is bij (bijna) alle zoogcompressen zo (alleen de Lilypads niet, maar die voldoen dus niet bij mij).