Alternatief voor melk(producten)

Al een paar jaar drink ik geen gewone koemelk meer omdat ik daar buikpijn van krijg. De afgelopen jaren heb ik sojamelk gedronken maar de laatste tijd rommelde het weer flink in mijn buik. Toen we een lang weekend weg waren met Pinksteren en ik dus óók geen sojamelk gedronken heb kwam alles voor het eerst in maanden tot rust. Maarja, ik wil wel genoeg eiwitten enz binnen krijgen. Kent/weet iemand nog een goed alternatief?

Geitenmelk of rijstenmelk.



Uittesten of je daar wel tegen kunt.



Liefs Suzanne

Paardenmelk schijnt ook goed te zijn bij allerlei darmklachten.

hoi,

ik gebruik zelf af en toe geitenmelk. heb nl. het zelfde probleem. Soja geeft bij mij uitslag dus gebruik ik niet.

Gebruik ook kalk tabletten van de kruidvat en dat is genoeg volgens mijn ha.

Ohja, ik was bezig met een dieet en daarvoor mocht ik total van de AH. (soort yoghurt maar dan nog niet afgewerkt. Daar heb ik weinig last van) misschien iets voor je? :smiley:

Veel mensen die op koemelkeiwit reageren doen dit (later) ook op soja.

Daarom adviseren de artsen ook geen soja bij babies die een koemelkeiwitallergie hebben.

Andere melkjes die ik al voorbij heb zien gaan vallen nog uit te proberen, maar als het alleen om de kalk gaat kan je inderdaad ook kalktabletten bij de huisarts aanvragen.

De kalktabletten die in de vrije verkoop zijn die zijn niet voldoende hoog gedoseerd. Dus kan wel, maar dan uitrekenen hoeveel je dan nodig hebt.