A.s. zaterdag vieren we de verjaardagen van de 3 mannen van ons gezin. Er komen ongeveer 25 volw en 10 kinderen.
Heb geen zin in taart +rommel als gebaksschoteltjes.
Verjaardag start va 15uur en we doen borrel met sate van de bbq aansluitend…
Wie weet er een lekker alternatief voor taart?
cupcakes of petit fours (en dat op wegwerpbordjes :mrgreen: )
Tis misschien niet erg origineel… maar wij zetten altijd een enorm plateau met koeken op tafel. Gevulde koeken, die mega-merpijpen, rose koeken, kokosmacronen, die rose koeken met die gekleurde snoepjes erop, …gewoon een zo bont mogelijk geheel staat erg leuk op tafel.
Op den duur moet het plateau wel van tafel, want de kids kunnen er niet vanaf blijven…
Het resultaat is trouwens wel een enorme kruimel bende op de grond en de bank… maar dat is even stofzuigen en klaar.
Het werkt hier goed zo hoor…
Ik heb zo vreselijk de schurft aan die gebakbordjes-bende.
Alleen voor de verjaardagen van mijn dochtertjes kan ik er niet onderuit. Die willen natuurlijk een taart, met kaarsjes.
…misschien een idee om speciaal voor de drie jarige mannen een gebakje te kopen met sterretjes of kaarsjes? Dan hebben zij als enige wel een taartje met iets speciaals… en als die kaarsjes uitgeblazen zijn is het koek-buffet geopend
Kant-en-klare muffins en dan eventueel versieren met glazuur of strooisels.
Er schiet me ineens nog iets te binnen…
Mocht je toevallig in de buurt van Rotterdam wonen heb ik nog een leuk idee voor je.
Je hebt daar suze’s soesjeshuis. Die levert ook af aan huis.
Echt een mega hoeveelheid soezen met allemaal verschillende kleurtjes en smaken.
Ook leuk om te trakteren. Ik vind het wel prijzig, maar het is wel erg lekker en leuk.
Tik maar in op Google en je kan de foto’s bekijken… ik krijg er meteen zin in :drool:
slagroomsoesjes, mini moorkoppen en bananensoesjes
flapjes maken hebben wij ook gedaan bij de verjaardag bladerdeeg en vullen met vruchten na wens wij hadden banaan aardbei en appel groot en klein hebben er heerlijk van gesnoept had het ook op tafel gezet dat ze konden pakken wat ze wouden 8 volwassenen en 5 kids en bijna alle 60 flapjes waren op ( had kleine gemaakt)
hmm :drool: , zelfs prosecco smaak! jammer dat wij niet de in de buurt wonen. Om nu een uur te rijden voor soesjes, is wat overdreven hahaha
Ik vind de verschillende koeken wel een top idee… heb een leuke etagiere van koziol en daar kan ik ze dan leuk opleggen… heb net mini donutjes gekocht voor in de vriezer, liep ik tegen aan bij c1000.
Komt er ook bij te liggen!
:thumbup: voor de tip happy mommy. we vieren het buiten, hebben groot zeil die we over de tuin kunnen spannen voor het geval het gaat regenen.
Je hebt ook van die mini-tompoesjes.
Hier in de buurt zit ook een hele goede chocoladewinkel, daar kun je bijv. bonbons/petit fours laten maken met namen ed erop.
Die soezen zien er lekker uit he :lol:
Echt mega slech voor mijn lijn. Ik woon er vlakbij maar ik blijf er uit de buurt.
Nou ja… dat probeer ik :oops:
Ik heb er eens drie achter elkaar opgegeten (ik had over na trakteren op mijn werk) en toen was ik toch wel een beetje misselijk :roll:
Blij dat ik je aan een tip geholpen heb.
Tis makkelijk en lekker.
Alle bovenstaande tips dus…maar vooral die van de papieren wegwerpbordjes!!!
Voor de jaardagen van de kids koop ik bewust leuke kinderaankleding…dus bordjes,kartonnen bekers e.d. en wegwerptafellaken…het is tenslotte hun feestje dus het mag best kinderlijk zijn…
Geen stapels afwas, geen bordjes tekort, geen overvolle keuken…
Ook bij het koud buffet staan er wegwerpbordjes…simpel…
Nog nooit iemand horen klagen en wij hoeven ons niet gek te rennen…
Zeker de kids drinken vooral uit kartonnen bekers…die ruim je zo weg ipv dat ze door de tuin gaan slingeren. EEn stapel servetten erbij en klaar…
Ik doe volgende week weer een tripje naar de hema en blokker en haal bordjes en bekers in de favo thema’s van de kids…
Als ze smorgens wakker worden is de grote tafel al gedekt voor het feest van de middag…vinden ze geweldig (incl de schaal hoedjes en toeters).
Anders idd een grote schaal of mooie gebaksschaal met petit fours…
In Rotterdam --> Koekela…
heerlijk!!! allerlei soorten koek/cake weet ik veel hoe ze heten…
superlekker! (ook wel beetje duur geloof ik).
Of zelf een soezentaart maken en overgieten met chocola.
Ik vind die Franse macarons in allerlei kleurtjes ook zo leuk :inlove:
Toen het zoontje van mijn vriendin 1 werd, hadden ze naast een taart ook petit fours met zijn fotootje erop. Erg leuk, en eet erg makkelijk, want die zitten al in zo’n papieren ‘zakje’
op een groot bord een piramide maken van slagroomsoesjes en spekkies
Die koeken zijn leuk.
Maar ik zou wel 2 speciale dingetjes voor je kinderen kiezen.