Hoi allemaal,
Mijn zoontje heeft zeer waarschijnlijk een koemelkallergie. Als hij gewone melk drinkt heeft hij binnen een dag eczeem op zijn wangen en drinkt hij giga slecht. Terwijl hij normaal best veel drinkt. Hij heeft (had) ook wel pukkeltjes (eczeem?) op zijn kin.
Het leek erop dat hij gewone vanille vla wel kon verdragen, maar nu ik een paar dagen ben gestopt met het geven van vla. Zijn die pukkeltjes dus ook een stuk minder :think: Dus hij kan volgens mij echt niet tegen melkproducten.
Nu ben ik dus op zoek naar een alternatief wat ik mijn zoontje kan geven net voor het slapen gaan. Dat was dus eerst een schaaltje vla, wat hij ook iedere avond met smaak op at.
Nu heb ik begrepen dat veel kinderen ook allergisch kunnen gaan reageren op sojamelk en geitenmelk producten. Maar wat kan ik dan wel geven? De gewone dreumesmelk etc. vind hij niet lekker en neemt daar nauwelijks iets van.
Wie kan me helpen aan een alternatief of iets dergelijks?
groetjes Heidi
Ik heb voor Lana een tijdje Alpro-producten gebruikt. Ging verder heel goed nergens reactie op gehad.
idd, je zult het gewoon "moeten"uitproberen Joost heeft ook een koemelkallergie, maar kan uitstekend tegen soja produkten. :thumbup:
De vanille vla is daarvan het "neutraalst"vind ik soms proef je echt zo’n soja smaakje :sick: en dat heb je daarbij niet. en als hij daar tegen kan en het lust dan is er best een breed assortiment aan yoghurtjes vla’s kookroom etc.
Ik denk dat het het proberen waard is, hoor. Je hebt bij de reformwinkel tegenwoordig ook rijstemelk, misschien hebben daar inmiddels ook wel toetjes van oid?
Misschien een beetje overbodig qua info hoor, maar als je het echt uit zijn voeding wilt halen, dan moet je eigenlijk kijken naar álles wat hij eet, de boter, het brood, worst snoep , koek etcetcetc.
maar het is natuurlijk afhankelijk van hoe erg de reactie is of je er echt iets mee wilt/moet doen.
Als het alleen zo heftig is na het echt rinken van een glas melk en verder door de eiwitten of lactose in je eten niet zo erg, dan kun je er voor kiezen om alleen de glazen melk/vla te elimineren.
Succes met je manneke,ik hoop dat het gauw overgaat
:thumbup:
Mijn zoontje krijgt ook eczeem en vreselijke buikkrampen van koemelk. Geitenmelk gaat prima, terwijl hij van sojaproducten diarree kreeg. Het is gewoon een kwestie van uitproberen. Er is opvolgmelk op basis van geitenmelk te koop, en in een beetje gesorteerde super kan je geitenvanillevla, melk en yoghurt krijgen. Bij ekowinkels verkopen ze soms schapenyoghurt ( :drool: lekker!!!) en zo kan je toch wat afwisselen. Ik maak vaak ook toetjes zelf met geitenmelk, gaat allemaal prima.
wij hebben hier ook een jaar koemelk vrij moeten zitten
en in het begin heb ik een hypo allergeen bv dieet gevolgd en daar kon ik bij mijn natuurwinkel ook paardemelk kopen
scheint erg goed te zijn maar weet niet of het lekker is, nooit geprobeerd
mijn neefje is nu 1,5 en kan nu alleen nog niet tegen pure koemelk
maar voor de rest wel verwerkte producten
hij krijgt daarom ook soja-melk
je kan natuurlijk ook pap kopen zonder de toegevoegde opvolgmelkpoeder en dan van soja of peuter-melk pap maken
maar dat moet ie natuurlijk wel lekker vinden
Tygo vind pap namelijk 3x niks
maar je kunt natuurlijk ook iets van zo’n kuipje met fruitmoes geven
smoesjes geloof ik dat ze heten
deze gingen er ook altijd goed in