Hoi allemaal,
Mijn zoontje heeft zeer waarschijnlijk een koemelkallergie. Als hij gewone melk drinkt heeft hij binnen een dag eczeem op zijn wangen en drinkt hij giga slecht. Terwijl hij normaal best veel drinkt. Hij heeft (had) ook wel pukkeltjes (eczeem?) op zijn kin.
Het leek erop dat hij gewone vanille vla wel kon verdragen, maar nu ik een paar dagen ben gestopt met het geven van vla. Zijn die pukkeltjes dus ook een stuk minder Dus hij kan volgens mij echt niet tegen melkproducten.
Nu ben ik dus op zoek naar een alternatief wat ik mijn zoontje kan geven net voor het slapen gaan. Dat was dus eerst een schaaltje vla, wat hij ook iedere avond met smaak op at.
Nu heb ik begrepen dat veel kinderen ook allergisch kunnen gaan reageren op sojamelk en geitenmelk producten. Maar wat kan ik dan wel geven? De gewone dreumesmelk etc. vind hij niet lekker en neemt daar nauwelijks iets van.
Wie kan me helpen aan een alternatief of iets dergelijks?
groetjes Heidi
Om ongeveer dezelfde redenen zijn wij Sebastiaan soja vla en soja groeimelk gaan geven. Je zag z’n eczeem erg snel verdwijnen.
En ja, ze kunnen overal allergisch op reageren, maar als je het niet probeert, kom je er nooit achter.
Gewoon doen dus.
Groetjes,
Heleen
Joost is absoluut vreselijk allergisch voor koemelk, maar sojavla verdraagt hij goed , sojamelk gebruik ik tvv gewone melk in pannekoeken en zo.
Ik zou het idd uitproberen.
Er bestaat ook rijstemelk, maar die vind ik toch wat minder neutraal qua smaak dan de rode verpakking van sojamelk.
Daarnaast heb je ook ngo sojacusine als je eens slagroom oid in een sausje had willen doen
SUcces :thumbup:
bedankt allemaal voor de reacties!!
Waar kopen jullie al die producten eigenlijk?
alpro soja gewoon in de supermarkt
Je kan bij AH en Jumbo o.a. minusL kopen. Dat is melk zonder lactose.
MinusL is een range van lactosevrij koemelkproducten die bijzonder geschikt zijn voor mensen met een lactose intolerantie. MinusL is niet alleen lactosevrij maar bovendien ook erg lekker omdat het echte koemelk is!
De MinusL lactosevrije halfvolle melk, volle melk en slagroom staan in de supermarkt bij de houdbare zuivelproducten.
De MinusL lactosevrije probiotische yoghurt staat in de supermarkt in de koeling bij de melk- en yoghurtproducten
Bij ons hebben we bijna allemaal koemelkallergie, waaronder ik zelf en het is lekkere melk, iets zoeter, maar verder niet echt een verschil met gewone houdbare melk.
Groetjes,
Linda
Ik dacht dat een koemelkallergie en een lactose-allergie 2 aparte dingen waren.
Als ik het goed begrijp ben je bij een koemelkallergie allergisch voor bepaalde eiwitten. En bij een lactose-allergie (intollerantie) ben je allergisch voor de melksuiker. dat zijn toch 2 verschillende stofjes?
Dus ik denk dat ik dan weinig heb aan die MinusL producten aangezien ze zijn gemaakt van gewone melk :think:
Maar ik zal het eerst eens verder uitpluizen.
Groetjes Heidi
Koemelkallergie of koemelkeiwitallergie is een voedselallergie waarbij er sprake is van een ongewenste reactie op eiwitten uit koemelk door een abnormale reactie van het immuunsysteem van het lichaam. Koemelkallergie is de meest voorkomende voedselallergie bij baby’s. Koemelkallergie is iets anders dan lactose-intolerantie, het onvermogen om melksuiker te verteren.
Dit vond ik op wikipedia
volgens mij is dat ook een groot verschil
Yuri had ook een koemelkallergie en wij kochten ook alles van alpro soja. Toetjes, vla, melk etc. En verder kocht ik alle boodschappen bij AH. Zij zetten nl tekens op de producten als ze koemelkvrij zijn. En het boekje van het voedingscentrum is ook heel handig!!!
En het boekje van het voedingscentrum is ook heel handig!!!
Lijkt me ook een handig boekje, vind hem alleen zo prijzig :?
Ik heb nu ook alles van alpro soya gekocht. Nu maar hopen dat hij wel tegen soja kan
Klinkt misschien vreemd maar Zoontje van een vriendin kreeg ook eczeem van gewone melk maar bleek geen last te hebben met zure melk producten (karnemelk, yoghurt). Door de verzuring is de lactose/melkeiwit iets van samenstelling gewisseld en dat bleek heel goed te werken bij hem