alternatief bij buikgriep

Ik heb dit al enkele keren geschreven op kok, meestal bij ziekenboeg als er info gevraagd wordt ivm overgeven/diarree; maar ik dacht: kan voor iedereen handig zijn om te weten, vandaar dat ik het hier ff post.







geen idee of het in Nederland verkrijgbaar is, maar Aquarius te drinken aanbieden.

Dat is water met een smaakje (sinaasappel, rode vruchten,…) erbij maar ook veel zouten enz. Nét die dingen die ze nodig hebben om uitdroging te voorkomen.



(weet ik van mij ha hoor, heb het zelf niet bedacht).

Het smaakt lekker (in tegenstelling tot ors) en helpt echt.



ik haal het vaak preventief in huis. (heeft een houdbaarheidsduur van méér dan één jaar).



xxx

Gerda

Ja hoor Aquarius is hier ook gewoon verkrijgbaar erg lekker trouwens :drool:

Onze huisarts gaf ons de tip om T toen na 3 dagen overgeven/diaree en niets eten/drinken haar AA drank te geven om uitdroging te verkomen.

fijn dat je effe neerpent dat het in Nederland ook te verkrijgen is ! :-*



ik dacht al nadat ik het gepost had: tja, wat hebben kokmama’s er aan als het niet gekend is bij onze Noorderburen.



wel dus ! :dance:



Gerda

ik geef altijd gewoon ors, die van apotheekmerk is heel lekker… teminste, die wordt hier prima gedronken.

Je hebt geloof ik tegenwoordig ook ORS met sinaasappelsmaak. Maar soms weigeren kids simpelweg alles ook deels om het weigeren. Extran, Aquarius oid doet het goed dan. Of bij nog oudere kids (jaar of 4/5) kan ook cola en wat chips wonderen doen.

Aquarius is een isotone sportdrank. Dit houd in dat de opgeloste deeltjes gelijk zijn aan je bloed. het vocht word snel opgenomen. Het kan gedronken worden zelfs tijdens het sporten.

AA daarintegen is een hypertone drank. Ze bevatten veel koolhydraten en zetten de maag aan het werk. Je krijgt er energie van. Het is geschikt om te drinken na bijvoorbeeld een lange sportinspanning. Niet voor of tijdens het sporten



Zelf zou ik er voor kiezen om Aquarius te drinken. Vult vocht aan maar levert relatief weinig energie. Ik zou het eerder kiezen dan cola.



AA of Extran krijgen de kinderen hier helemaal niet. Aquarius wel. Na een ijshockeywedstrijd of na een zware training. dus als ze goed gezweet hebben.



Toen Victor aan zijn nier was geopereerd moest hij ook veel drinken de dag erna. Spoelen!!! En hij wilde niet drinken. Dus kreeg hij aquarius. met toestemming van de artsen.

Gerda, onze kinderarts geeft altijd als tip cola waar de gas uit is en nog extra suiker erbij…helpt goed tegen overgeven en ook bij diarree !

Aquarius is ook prima maar pak duurder :wink: was eens een keer op tv bij ‘ook getest op mensen’, ken je mss wel, en daar was de conclusie dat je als sporter evengoed water kan drinken, veel goedkoper en evengoed.

Ik merk wel veel verschil tussen cola en aquarius. Na operaties en na puncties drink ik bewust aquarius. Het loopt echt heeeel snel je lichaam door. Maw als het doorloopt heb je genoeg vocht binnen en het helpt bij mij mijn lijf te spoelen. Van narcosemiddelen, van medicatie ed. het zorgt er gelijk voor dat mijn nieren minder klappen krijgen door de middelen die mijn lijf binnenkregen. Daarbij na operaties mag je meestal pas naar huis wanneer je darmen weer ‘borrelen’ en als je geplast hebt en dat zelfstandig kunt. En gek genoeg kan ik van aquarius makkelijker meer drinken dan van enkel water…das ws verwenderigheid hoor maar het smaakje zorgt ervoor dat ik met gemak een liter wegdrink.