ALT+cijfer combi

Dat werkt bij mij niet… Dus door ALT+3 krijg je bijvoorbeeld een hartje en bij ALT+137 krijg je ë. Maar dat werkt bij mij dus niet… Weet iemand hoe dat kan?

Geen idee. Bij mij lukt dat ook niet. Ik wijd het aan het feit dat ik geen losse nummer naast de letters heb, alleen maar erboven. Ik krijg een trema door shift en " en daarna de letter te doen. Streepje met ’ of `

Cees, heb jij een laptop?

Ik heb ook geen nummerpad. Maar op mijn J staat de 1, K = 2, L= 3 en zo verder. Die staan er bij mij in het blauw opgedrukt. linksonderaan zit bij mij een knopje met Fn op. Dus ik druk dan zo: ALT + Fn + L en dan krijg ik ?

Marion, je moet volgens mij met zoiets dus de nummerpad gebruiken, en niet de cijfers die bovenaan op het toetsenbord staan.

Ik heb idd een laptop, maar als ik doe wat jij zegt, dan ga ik bij alt +fn + 137 naar een andere website ipv dat ik ë krijg :think:

Jaaa… Ik moest dus mijn nummeriek toetsenbord gebruiken. Cees, voor een ? (hihi) moet jij dan dus denk ik FN+ALT+3 toetsen?

? wat leuk!!!

linkje naar alle toetscombi’s!

http://duena.telenet.be/ALT_toetsen_lijst.htm

He, dat is handig! Sla de link gelijk op :slight_smile:

@cees77 wrote:

Ik heb idd een laptop, maar als ik doe wat jij zegt, dan ga ik bij alt +fn + 137 naar een andere website ipv dat ik ë krijg :think:

Ik krijg dan wel gewoon de ë :think:

Kan je ook niet gewoon de ë maken door SHIFT + " + e te doen? Zo doe ik het eigenlijk altijd.

De toetsencombinaties die jullie aangeven, werken bij mij niet hoor… Ook die van die link niet… :think:

ascii (zoals dit heet) werkt inderdaad alleen met nummerieke cijfers, dus niet met de nummers die gewoon boven je letters op je toetsenbord staan.