Als zwanger worden v.e. 2e kindje langer duurt, update

Jet: :hug: hoop voor je dat het geen pijn zal doen

De eerste kreeg ik in ronde 5 (eerste keer na HSG). Een aantal jaren later toch besloten een tweede te willen. Ik ben nl. alleenstaand en mijn bevalling was een trauma…

Begonnen met een HSG omdat ik de vorige keer toen ook meteen zwanger was… maar nu duurde het iets langer… wel weer in ronde 5 zwanger… maar dit werd een miskraam… Daarna weer ronde 5 zwanger… dit bleek buitenbaarmoederlijk te zijn en is operatief verwijderd… Toen de 10e ronde (laatste kans) weer zwanger… maar helaas ook weer een miskraam…

Inmiddels ben ik 4 jaar verder en zit ik te wachten op de afspraken in het voortraject van IVF.

Ik heb dus 2 HSG’s gehad en twee keer niets gevoeld! Dus voor degenen die hem hebben moeten en bang zijn voor de pijn… Zo kan het dus ook! :wink:

Ik heb wel een half uur voor de HSG even op advies van de dokter een paracetamol ingenomen…

Na de tijd ook niets meer gevoeld…

Morgen staat er een afspraak bij de huisarts en hopelijk krijgen we meteen een verwijzing voor de gynacoloog (eigenwijs als ik ben heb ik alvast een afspraak bij de gyn gemaakt).

Je hebt er in ieder geval veel vertrouwen in meid! hahahah

Maar de meesten krijgen wel een verwijzing hoor van de ha, dus zal idd wel loslopen :wink:

En anders… dan heb je nog dat het eerste consult door jezelf betaald moet worden en als je dan onder behandeling blijft de rest niet en voor zover ik het goed heb kan je dan het eerste consult ook terugkrijgen… Zo niet kan je hem bij de belasting opgeven… :wink:

Succes he!!!