als vliezen breken meteen plat

wie van jullie had ook dat advies gekregen van de vk

ze hebben me gister gestript bij de vk maar advies dubbel op me hart gedrukt dat ik wel meteen plat moet als eenmaal de vliezen gebroken zijn!

in hoeverre is dat meteen mag je dan echt niet meer opstaan ehhh help paniek breekt nu toch wel beetje los

want geloof dat het iets met de navelstreng te maken heb dat die kan gaan zakken en om de nek of in de bekken vast kan gaan zitten omdat het hoofdje nog niet vast zit in mn bekken???

nou dat had ik 7 dagen moeten plat liggen(foutje van vk dat ik er zolang mee liep).

het enigste advies die ik kreeg niet zwemmen of in bad gaan.

Maar heeft ze dat specifiek gezegd ik ‘jouw situatie’???

Ik ben na het breken van mijn vliezen bij de eerste nog onder de douche geweest, ik heb gelopen, gebukt, in de auto, uren in het ziekenhuis etc.

Geen enkele keer heb ik gehoord dat ik had moeten blijven liggen. :think:

Is je kindje nog niet ingedaald? Dan krijg je dat advies inderdaad. Vanwege de navelstreng zoals je zelf al zegt.

Bij mijn middelste was dit het geval. Mijn vk zei toen inderdaad dat ik moest gaan liggen als mijn vliezen zouden breken, maar dat ik me geen zorgen hoefde te maken als dat niet a la minuut kon, omdat ik bijvoorbeeld bij de bakker zou staan ofzo (niet dat ik het een fijne gedachte vond dat mijn vliezen best eens bij de bakker zouden kunnen breken :roll: :lol: ).

Als je kleintje nog niet ingedaald is moet je gaan liggen bij het breken van de vliezen.

Er is namelijk anders kans dat de navelstreng eerst naar buiten floept en dan het hoofdje erop indaalt.

De kans is mischien minimaal dat het gebeurt, maar als het gebeurd is het heel gevaarlijk.

Ik heb bij beide te horen gekregen dat ik moest gaan liggen.

Dus als je dat advies hebt gekregen, dan denk ik dat je kleintje nog niet ingedaald is.

Vorige week lag mijn beeb wel al in mijn bekken, maar niet vast (het zou met moeite er nog uit kunnen zei de vk). Ik vroeg toen wat ik moest doen als de vliezen zouden breken en de vk zei dat ik niet plat hoefde te gaan liggen.

Bij mij hebben ze destijds gezegt dat het wat achterhaald was, ik vroeg er zelf ook nog duidelijk om wat ik moest als mn vliezen zouden breken (was toen 37 weken) en ze zei simpelweg overdag de vk bellen en erheen gaan, snachts even afwachten (als de kleur verder goed is). platliggen was niet nodig (ze waren niet ingedaalt).

Maar zou wel het advies opvolgen van je eigen vk hoor! misschien is jou situatie wat anders dan mij of een ander

ok beeb is idd nog niet geheel vast in me bekken maar is dus wel al in gedaald (of dat ver genoeg is weet ik dus niet)

maar tis dus niet zo dat je helemaal niks meer kan

aangezien ik ook nog een peuter heb rondlopen hier zou het ook behoorlijk onmogelijk zijn als ik dus alleen thuis ben en me vliezen zouden breken om dat plat te gaan liggen!

Weet je…ik zou gewoon je vk even bellen. Ze heeft neem ik aan het advies niet voor niks gegeven. Vraag haar even wat uitgebreider wat de achterliggende gedachte erachter is, dan denk ik dat je daarna zelf wel in kunt schatten hoe “ver” je kunt gaan zeg maar.

Sterkte hoor! Nog maar heel eventjes!!!

hier ligt de kleine half ingedaald maar nog niet vast, ik moet niet gaan liggen als mijn vliezen zouden breken.

Ik had bij beide meiden ook het advies plat te liggen als de vliezen zouden breken, ook wegens niet ingedaald zijn en risico dat de placenta er voor schiet. De vk zei toen tegen mij: als je bij de Super bent dan mag je nog wel naar huis rijden, maar dan moet je echt op bed gaan liggen. Maar goed, dat was mijn advies en ik ben niet jij. :wink: Ik zou idd ook even bellen met je vk, het is gewoon fijn als je duidelijkheid hebt!

Ik heb ook tot volgens mij 38/39 weken te horen gekregen dat ik moest liggen als vliezen waren gebroken omdat kindje nog niet goed ingedaald was. Maar als ik ergens was mocht ik wel naar huis, want kon moeilijk midden op straat gaan liggen zei ze:lol:

ik heb maandag weer afspraak dus ga ik t dan wel even vragen!!!

thanks voor de reacties iig!!

ik moest tot de dag dat ze me stripten (10 dgn overtijd toen)ook gaan liggen met gebroken vliezen.

Bij de 1e begin het met gebroken vliezen dus ik ben mezelf maar gaan aanleren om overal mijn mobiel bij me te hebben.

Ff naar zolder voor de was en mobiel mee, zodat ik gelijk iemand kon bellen omdat er beneden ook 1 rond liep haha.

maar ik heb bij beide kinderen dat advies ook gehad, en idd ivm navelstreng

Ik moest dat ook. Omdat kindje eerder wel ingedaald was, en later niet meer (met 39,5 ofzoiets). Toen mijn vliezen braken midden in de nacht dus maar meteen op bed gebleven (nadat ik eerst echt wel uitgebreid naar het toilet ben geweest hoor, nog heen en weer gehold om de po te halen om wat op te vangen enzo). De vk kwam al snel, omdat mijn zoontje dus niet was ingedaald bij de laatste controle, en omdat ik zei dat hij in het vruchtwater had gepoept. Ze was er al best snel, en tja, wat moest ik anders midden in de nacht doen? Dus maar gewoon blijven liggen.

Ik heb het advies toendertijd ook gekregen. Het hoofdje bleeft toen “opwipbaar” zeg maar, ze lag niet vast en niet goed ingedaald.

Het gaat er inderdaad om dat de navelstreng onder het kindje door kan glippen en het kindje de toevoer dan dichtdrukt waardoor het kindje dus in levensgevaar komt.

Ik lag al in het ziekenhuis toen de vliezen braken omdat ik 18 dagen overtijd liep maar was ik thuis geweest hadden we de ambulance moeten bellen om mij naar het zh te vervoeren omdat je dan ook liggend vervoerd moet worden.

Heel veel succes met de laatste loodjes!!!

wat ik me dan afvraag ik waarom strippen ze je, als het kindje nog niet vast ligt? terwijl je nog niet overtijd oid bent??

t is niet aanvallend bedoeld hoor, maar vroeg het me gewoon af

vat t ook niet aanvallend op hoor is ook best goeie vraag

met 34 weken is er gezien dat onze beeb al meer dan 3000 gram weegt en behoorlijk flinke beeb is dus en ik mag dus van gyn ook niet over tijd lopen

en denk dat vk de natuur een handje wil helpen en ik t ook zo zat ben aangezien mijn rug en mijn bekken mij bijna doen vergaan van de pijn!

maar ja tot nu toe heeft t nog niet veel uitgehaald helaas