Als tandenpoetsen een gevecht is...

En ik kan jullie verzekeren dat dat het is,Benito schreeuwt moord en brand en ik moet hem echt vastklemmen wat moeilijk is met maar 2 armen (hadden moeders er maar 4 ofzo :? )

Nu volgende maand gaat hij mee naar de tandarts met zijn 2 zussen,want na een val is zijn ene voortandje beschadigd en als ik die ook niet mag poetsen dan hebben we al snel een probleem.

Is er iemand die tips heeft? Als ik hem zelf de tandenborstel geeft dan snoept hij de tandpasta er alleen af,maar poetsen ho maar.

Ik weet het echt niet meer…

dat heeft brittany ook

:expressionless:

Ooow dat probleem heb ik helemaal niet…

Isa poetst het liefste de hele dag door haar tandjes!!

@MV_Isa wrote:

Ooow dat probleem heb ik helemaal niet…

Isa poetst het liefste de hele dag door haar tandjes!!




Hier ook geen problemen en het liefst de hele dag aan de poets! Maar daar heb je natuurlijk niks aan. Ik denk dat er niks anders op zit dan goed vastpakken zodat hij niet tegen kan sputteren.

Lijkt me erg vervelend.



Sterkte en succes ermee!!!

hmm die meiden hier plegen nog net geen moord, om de tandenborstel te mogen vasthouden…

Hier mogen ze zelf een liedje uitkiezen wat mama of papa moet zingen en als het liedje is afgelopen is het tandenpoetsen klaar. Werkt goed bij ons. Ook laten we eerst de kinderen ‘zelf’ poetsen en daarna mogen wij, als zij zeggen dat ze klaar zijn. Wij zeggen dan dat we even controleren of het goed gedaan is, terwijl we gewoon poetsen, en geven complimenten dat ze het al zo goed kunnen. Succes, vooral bij de tandarts!

Hoi hoi,

Mijn oudste zoon Thom maakt er ook geregeld een potje van, hij speelt met de tandenborstel en sabbelt erop! Wat ik doe is in ieder geval ook zelf mijn tanden poetsen als hij gaat poetsen…ze doen graag alles na! Bovendien heeft hij een elektrische borstel dan gaat de borstel in ieder geval door met poetsen als hij er even mee stopt met de borstel nog in zijn mond. Verder zag ik in de catalogus van Baby-Walz leuke zandlopers speciaal voor het tandenpoetsritueel die ik ook maar ga bestellen.

Succes ermee, groetjes…Monique.

Hier ook moord en brand geschreeuw… De buren zullen wel denken… :roll: Ik heb van alles geprobeerd om het leuk te maken, maar hij blijft het afschuwelijk vinden… Zelluf een beetje harken met die borstel in zijn mond vindt ie wel wat, maar als er echt gepoetst moet worden, breekt de hel los… Het moet maar even vind ik… Heb liever ruzie dan rotte tanden… :expressionless:

Wij mogen sinds kort de tanden van mijn zoon (februari 2003) poetsen, daarvoor deed ik er gewoon een flinke laag tandpasta op en liet hem er zelf maar op zuigen, want ook hij liet echt niet zijn tanden poetsen (schreeuwen en tegenstribbelen). Nu is het soms nog een karwei om hem A te laten zeggen, maar als we nu zeggen dat ie niet mag lachen, gaat ie altijd heel hard neplachen met open mond en poets ik tussen het lachen door snel zijn tanden. Nog niet optimaal, maar beter dan niets.



Ik weet dat ik bij mijn oudste ook altijd strijd had, die klemde ik zelfs vast op de grond en poetste zijn tanden terwijl hij lag te huilen (vond ik zo zielig dat ik dit niet bij mijn 2e wilde herhalen) en die laat nu braaf zijn tanden poetsen. Ik weet alleen niet meer sinds wanneer ie dat zo toelaat.

Oeh, dus er is nog hoop dat ie de moed opgeeft en gaat genieten van het tandenpoetsen…?? :pray:

Nou ja, genieten? Hij laat het toe uit nood. Als we een keer zijn tanden niet poetsen omdat ie ziek is ofzo, schreeuwt ie dat we wel moeten poetsen anders krijgt ie gaatjes. Heb hem misschien even net te bang gemaakt :oops: . Maar niets gelogen toch?

Ik ga het zingen proberen,iemand een idee voor een tandenpoetsliedje???

Hij kan nog niet zelf kiezen welk liedje ik zal moeten zingen voor hem,dus …wie heeft suggesties…

Er bestaat er eentje op de melodie van Vader Jacob, iets met ‘tanden poetsen, tanden poetsen, blinkend schoon’ ofzo. Er is vast wel iemand ide hem wel eens zingt.



Ik bedenk met nu iets dat bij mijn oudste wel hielp, mijn bij mijn 2e zoon niet, dat was tijdens het poetsen afleiden met alles wat ie die dag had gegeten: ‘Hee, zie ik daar een worteltje zitten’? En wat zit daar nou bij? Ap-pel-moes?’.

het liedje tanden poetsen van dirk schele is erg leuk

http://www.geocities.com/hitsforkids11/lied-tanden.htm



luister en zing mee !!!

Ik heb niet alles gelezen, dus als ik in herhaling val, vergeef me.



Wat ik doe is ook mijn tandenborstel pakken. Eerst mag zij mijn tandjes poetsen, en dan ik de hare, en dan zij de mijne weer. enz enz. En dan als ik de hare goed gepoetst heb mag ze het zelf doen.

Ja, dat van dat Chris mijn tanden poetst lukt hier ook wel… Maar dan zijn de zijne aan de beurt… :?

Volgens mij is er een liedje van Sesamstraat “tandenpoets disco” ofzo, heb hem ergens op een bandje staan en wou maar beginnen met dat liedje te gaan draaien tijdens het poets-feest :think: …



Hier dus nog iemand die de tandenborstel EN de tandpasta heel intressant vind maar het echte poetsen dus totaal niet, dat is echt een gil partij waar we allebei niet vrolijker van worden. Ik heb nu zelfs 2 tandenborstels en dan zitten we met zn tweetjes te “poetsen”. Ook poets ik voor zn middagdutje zijn tandjes met een beetje Weleda-tandpasta, zo hoop ik dan maar dat zijn tandjes toch goed genoeg gepoetst worden en tot nu toe zijn ze nog heel mooi wit :roll: !

Ik ga de stap zo wagen,ga het tanden poetsen liedje zingen en kijken wat hij ervan vind,laat ik hem eerst de mijne poetsen en dan waag ik een poging,jullie horen het wel,bedankt voor alle reacties

Succes!