Als straf zonder toezicht buiten blijven!

Ik hoorde (van een andere ouder), dat ons kind van net 5 jaar voor straf niet naar binnen mocht na het buitenspelen. Het kind was in elk geval 5 minuten, misschien wel langer, zonder toezicht alleen op het schoolplein. Graag wil ik jullie horen hoe jullie zouden handelen.

ik zou allereerst naar de leerkracht gaan en een gesprekje aanvragen, dan vragen wat het beleid op school is wbt straffen, en dan zeggen wat je ter ore is gekomen daar bij zeggen dat je eerst van school zelf wilde weten of dit inderdaad gebeurd is

en mocht dit bevestigd worden zou ik kenbaar maken dit onverantwoordelijk te vinden en hier bezwaar tegen maken



maar dus pas na de school voordeel vd twijfel te gunnen

“van horen zeggen” is me te onbetrouwbaar, maar ik zou zeker een open gesprek aangaan zonder meteen te beschuldigen

De andere ouder is zeker betrouwbaar, diegene kwam speciaal naar ons toe (en is pedagogisch medewerker niveau 4), heeft geconstateerd dat ons kind 5 minuten lang alleen bleef, zonder andere kinderen/leerkrachten op het plein.

je eigen kind vragen en naar de juf.

ook niveau 4 ziet maar een fragment van wat er gebeurd is lijkt mij.



overigens; als het zo onverantwoord was, neem ik aan dat zij met niveau 4 naar de juf is gegaan?



weet je: eerst even feiten verzamelen zou ik doen.

Heeft diegene ook gezien wat er gebeurde waardoor de juf hem buiten liet? Wat zei je zoon erover? Waarom ben je met ophalen niet meteen naar de juf gelopen?



Hier is echt hoor en wederhoor nodig, voordat we er over kunnen oordelen. Verder is het ook van belang waar hun lokaal is. Als dat naast de speelplaats ligt, wordt dat geen toezicht ook al weer anders.



Ben dus erg benieuwd naar het complete verhaal.

Ik zou meteen even naar de juf zijn gestapt…



dus even eerst idd bij haar vragen wat er nu gebeurd is!

ik zou verhaal halen bij de juf… maar als ik toch hoor dat mijn kind buitengesloten word, zonder toezicht… dan wordt ik zacht uitgedrukt heel boos,

zowiezo vind ik de straf niet gepast… een kind van 5 mag je niet buitensluiten en alleen laten… laat hem dan voor straf op de gang ofzo staan… maar buiten… :hand:

Vreemd verhaal idd… Hier mogen kinderen wel vaker eventjes zonder toezicht buiten (hek om het plein wat op slot is), tot de rest ook aangekleed en buiten is, daar heb ik geen moeite mee. Maar wel als het als straf wordt gebruikt.

Ik zou het idd eerst even checken of school.

@preggie wrote:

je eigen kind vragen en naar de juf.

ook niveau 4 ziet maar een fragment van wat er gebeurd is lijkt mij.



overigens; als het zo onverantwoord was, neem ik aan dat zij met niveau 4 naar de juf is gegaan?



weet je: eerst even feiten verzamelen zou ik doen.




Ik ben het hier wel helemaal mee eens!

Ze heeft gezien dat je kind buiten was zonder toezicht maar ze weet dan nog neit de reden.

Misschien is je kind wel expres niet mee naar binnen gegaan met de klas (doen ze regelmatig) en moest de juf het later zoeken en binnen halen. Of mocht ze van juf nog even iets zoeken oid, gebeurd ook regelmatig.

Heeft je kind er zelf iets over gezegd?

Snel naar de juf zou ik zeggen en vragen, niet zomaar conclusies trekken hoor, kan heel verkeerd zijn!

@preggie wrote:

je eigen kind vragen en naar de juf.

ook niveau 4 ziet maar een fragment van wat er gebeurd is lijkt mij.



overigens; als het zo onverantwoord was, neem ik aan dat zij met niveau 4 naar de juf is gegaan?



weet je: eerst even feiten verzamelen zou ik doen.




Proest…! Wat beschrijf je dat weer mooi.

Miepje gewoon even naar de leerkracht en om uitleg vragen.

ik zou ook eerst feiten verzamelen voordat je hele verkeerde conclusies trekt



boos worden kan altijd nog

Ik zou ook gewoon naar de juf gaan.



Sommige ouders houden erg van rellen en maken van een mug een olifant. Geen probleem maken van iets wat nog geen probleem is. Gewoon naar de juf en vragen wat er is gebeurd en daarna pas je conclusie trekken.

Ben je naar de juf gegaan???

Het kind was dus niet zonder toezicht, want de melder heeft het gezien. :smiley:



Verder sluit ik me aan bij de rest: even navragen aan de juf.

@hanneke wrote:

Het kind was dus niet zonder toezicht, want de melder heeft het gezien. :smiley:



Verder sluit ik me aan bij de rest: even navragen aan de juf.




Bijdehand zeg :thumbup:







Ben benieuwt hoe de vork nu werkelijk in de steel zit al verwacht ik niet dat de juf het nu echt toe zou geven :think:

als iets een staartje heeft zal iemand dat niet snel toegeven denk ik.

We hoorden pas 's avonds wat er was gebeurd van “getuige”, en later van ons kind. De versie van de juf horen we as. maandag.

Omdat het plein niet is afgesloten en vlak bij drukke weg + winkelcentrum ligt, nemen we dit hoog op, of er nou al dan niet sprake was van straf. We zijn natuurlijk erg benieuwd naar de versie van de juf.

Ook al was het plein wél afgesloten, dan nog vind ik deze straf niet kunnen. :naughty:



Bij ons op school gaat echt geen één kind zonder toezicht naar buiten, ook niet met het buitenspelen.

Goed dat je de reactie van juf afwacht… die juffen krijgen er toch vaak van langs vind ik… terwijl het achteraf vaak een juiste, logische keus is geweest…

Ik snap je gevoel ook wel hoor… je zou later eventueel wel aan kunnen geven dat je zelf deze manier van straffen niet prettig vind… (drukke weg, winkelcentrum enz) en of ze een alternatief heeft voor als je kindje ‘stout’ is geweest…

Wat gaf je kind aan als reden?