Als je pril zwanger bent... (MvM)

Lieve meiden,

Op dit moment is er weer een schaarste aan pregnyl.

Pregnyl komt van de opbrengst van Moeders voor Moeders.

Pregnyl wordt gebruikt bij vruchtbaarheidsbehandelingen.

Ben je net zwanger meld je dan aub aan.

De MMM meiden zullen je daar eeuwig dankbaar voor zijn.

Artikel Freya over schaarste Pregnyl

http://freya.nl/web_nieuws/lees_bericht.php?jaar=2012&Nieuws_id=13&smnr=48

Mocht ik ooit weer eens zwanger raken dan is dat echt het eerste die ik dan bel (o nee eerst m’n moeder). :wink: :thumbup:

Als ik zwanger ben meld ik me gelijk aan.

Was ik sowieso van plan.

Misschien moeten ze bij MvM dan eens ophouden met regels volgen die in de jaren 70 op zijn gemaakt! Ik wil met alle liefde potjes vol plassen, maar mag het niet, omdat ik een bloedtransfusie heb gehad na de bevalling van Isabelle. Bloed dat op 100 miljard dingen gecontroleerd is, en dus gewoon veilig is! :wall:

Han even een quote van Rhi uit een ander topic van mij…

@Rhiannon wrote:

Creutzfeld Jacob is NIET op te testen daarom geldt ook voor mensen die bloeddonor willen zijn en urine willen geven voor MvM na een bloedtransfusie een niet geven beleid omdat er niet op te controleren is. .

Dan zou je toch uberhaupt nooit meer een bloedtransfusie moeten geven?

Maar goed, dat is een geheel andere discussie. :wink:

Han het is of overleven met een bloedtransfusie of euhm…daar wil je ook niet aan denken toch? :wink: :-*

Ik denk dat het voornaamste probleem bij een tekort is dat er ten eerste meer vraag is (en dat wordt steeds meer) maar ook dat er dus vrouwen zijn die zwanger zijn en niet geven. Kan me de redenen voor niet geven ook allemaal indenken hoor, maar dat maakt de kans op een tekort ook groter helaas. Er is tegenwoordig 1 alternatief op de markt dat synthetisch gemaakt wordt (Ovitrelle) maar ja dat is en blijft een alternatief.

En ja helaas ik had wel heeeeeeel veel willen geven maar ook ik mag niet ivm een bloedtransfusie. :cry: Geloof overigens wel dat artsen tegenwoordig wat minder snel bloed geven. Hoor steeds vaker dat er een beleid is van strikte rust en ijzer aanvullen wanneer dat nog mogelijk is.

Bij mijn eerste wist ik nog niet van het bestaan van MvM.

Bij de tweede heb ik meegedaan en werkte toen ook niet, dus heb heel wat afgestaan :wink:

Bij de derde was het wat minder omdat ik toen ook erbij werkte.

Als er een vierde komt, dan doe ik zeker weer mee!

Ivm crossposten dit topic gesloten, hier kun je verder kletsen: klik