Als 2 gyn's het niet met elkaar eens zijn....

Nou…daar zit je dan… Mijn vaste gyn was met vakantie en zijn vervangster vertelde dat het niet goed was op de echo…

De doorbloeding van de navelstreng van kindje 1 was niet goed, vruchtwater was vermindert en het kindje was in 2 weken tijd niet gegroeid…

Dat is schrikken!

Ineens ging het protocol rollen, ik kreeg zo’n 4x in de week een CTG en een Doppler echo, om de navelstreng in de gaten te houden. Tot nu toe steeds goed :thumbup: Kindje 2 deed het overigens prima, dus dat was gelukkig wel een opluchting.

Afgelopen vrijdag zaten we weer voor de vervangster. Dit keer konden ze goed de lengte van kindje 1 meten. Qua lengte liep hij wel goed, maar hij kreeg te weinig voeding om ook in gewicht aan te komen. Kindje 1 was bijna 400gram lichter dan kindje 2 :shock:

We moesten rekening houden met een opname en het was maar te hopen dat ze tot 34 weken nog binnen konden blijven zitten… Alle extra controles moesten vooral zo doorgaan, bij de minste verandering kon ik mijn bed verruilen voor het z’huis…

En daar zit je dan… CTG gehad (uitslag goed :thumbup: ) Echo gehad (situatie onveranderd, maar dat was dus ook goed, in ieder geval niet verslechterd :thumbup: ) en niet alleen mijn eigen gyn, maar óók de vervangster was met vakantie gegaan.

Wéér een andere gyn dus…En deze zei doodleuk: Ik snap niet waarom u zoveel moet komen. Er is geen enkele reden tot al deze paniek, komt u over 2 weken maar weer terug…

TWEE WEKEN!!! :shock: :o :silenced:

Ik was met stomheid geslagen… Zo stond de tas al bijna ingepakt en was alle geregeld voor de opvang van mijn dochtertje…zo zit je 4x in de week in het ziekenhuis en zo hoef je ineens pas over twee weken terug te komen???

A.s vrijdag werkt mijn eigen gyn weer. In principe weet hij van niks, dus ik heb gewoon een afspraak met hem gemaakt en ga eens verhaal halen… Wat is zijn mening in dit alles en hoe kan het in godsnaam gebeuren dat twee gyn’s zo drastisch van mening verschillen…

jeetje hoe kan dat nou :shock: :shock: Ik zou het daar ook niet bij laten zitten hoor!!!

Sterkte meid!! Enne ik hoop dat je kleintjes allebei gezond geboren worden!! :-*

Jeetje wat en toestand zeg, misschien maakt die vervanger je wel ongerust om niks, vreemd gedoe inieder geval :think: gelukki is je

“eigen” gyn er van de week weer!!

Sterkte alvast met alles :thumbup: :-* :hug:

das wel heel erg vreemd, en t zou mij ook echt niet lekker zitten… vrijdag maar direct met je eigen gyn t erover hebben…

suc6 met de laatste loodjes en hoop dat de laatste gyn gelijk heeft en alles oke is :thumbup:

yep, bij mijn zwangerschap is het vergelijkbaar gegaan. ging ‘maar’ om 1 kindje. ik was onder controle in een academisch ziekenhuis en de ene week was de doorbloeding van de navelstreng een groot probleem, er was sprake van brainsparing, extra CTG’s, praten over inleiden etc. en dan de volgende week iemand die me zowat uitlachtte omdat ‘mevrouw wel erg overbezorgd was’ en kom over 3 weken maar terug

‘er zijn wel meer kindjes klein, die kunnen we niet allemaal gaan controleren’ :wall:

rázend en heel erg onzeker werd ik ervan (juist daarvan dus, ik ben uit mezelf hélemaal geen zenuwpees over medische dingen :roll: :evil: )

ik ben uiteindelijk ingeleid omdat ik zélf aan de bel trok dat ik mijn kindje niet meer voelde. toen kreeg ik wel mijn ‘eigen’ gyn en die ging meteen inleiden. er is nog sprake geweest van een spoed KS, het operatiebed stond klaar!

meid, ik kan alleen maar zeggen: kom op voor jezelf en je kindjes! vraag een second opinion, wijs erop wat de andere gyn’s hebben gezegd, die zullen hun vak toch wel verstaan?! en beter teveel gecontroleerd dan te weinig in zo’n geval!

heel veel sterkte, is een rotsituatie :hug:

Zo da’s weer een sterk staaltje. :evil: Ik heb zoiets meegemaakt toen ik overtijd raakte van Mayra. Iedere gyn die ik sprak (moest iedere dag op controle komen vanaf 41 weken) had een andere mening. Op een gegeven moment hebben we zelf maar aangekondigd wanneer wij wilden dat ons kindje geboren zou worden (MORGEN. dat was maandag 10-10-2005, met een zwangerschap van 42w en 4 d :o ) Wat kun je daar onzeker van worden zeg!

Ik zou zeker verhaal gaan halen bij je eigen gyn en daarmee afspreken wat het beleid gaat worden en dat vast laten leggen in je dossier. Succes en sterkte!

En als je beleid laat vastleggen in je dossier, wijs daar dan ook elke keer op dat je een ander aan je bed hebt of aan het bureau want anders voeren ze het ijskoud nog niet uit. Been there done that. :wall:

Sterkte. :-*

Jakkes, jakkes bah!! :wall: Niet te filmen hoe oneens sommige artsen het kunnen zijn met elkaar!!

En je bent geen stuk vleeswaren maar een mens, met 2 mensjes in je buik die zoooo super belangrijk voor je zijn. Dat moeten ze toch kunnen snappen en when not moeten ze even fijn een ander beroep gaan uitoefenen. :hand:

Op je strepen blijven staan idd, een beleid laten vastleggen en als jij elke week of om de paar dagen aan de CTG wilt, een echo wilt, laten doen! Ze hebben jullie de stuipen op het lijf gejaagt en dat willen ze ‘zomaar’ van tafel vegen? :evil:

Ik mopper zelfs al als mijn gyn een ‘gewone’ afspraak wil maken zonder echo :oops: dan sta ik er echt op om even te kijken hoe ons menneke het doet hoor. En dan is er aan mijn zwangerschap zelf nog niet eens iets ‘raars’… :shifty: maar mijn geruststelling vind ik zelf ook van belang.

Je eigen gyn weet van niets, en 2 vervangers komen met 2 verschillende verhalen… :eh:

Wat een toestand, zou je niet een afspraak kunnen maken met een vaste misschien meer ervaren gyn.

Of mag je deze vrijdag al naar je eigen gyn?

:hug:

Kaar: A.s vrijdag kan ik al naar mijn eigen gyn. Die zit al zeker 30 jaar in het vak en ik heb altijd een goed gevoel bij hem gehad.

In mijn dossier vast laten leggen hoe of wat vind ik ook wel een goeie tip :thumbup:

En inderdaad…het gaat wel over 2 kindjes en niet over het al dan niet weg laten snijden van een steenpuist :twisted:

Inderdaad je afspraken met je eigen gyn in je dossier vast laten leggen! En zelf voet bij stuk houden als je vaker wilt komen.

Bij mijn 1e kindje werd ik al klaar gemaakt voor een spoedkeizersnede omdat mijn eigen gyn dacht dat dat het beste was (ging helemaal niet goed met mijn kindje en mij). De andere gyns waren het daar niet mee eens en de voorbereidingen werden stop gezet :evil: . Een paar dagen later is mijn kindje met spoed alsnog gehaald omdat het zo slecht ging.

Het is trouwens best schrikwekkend om te lezen dat het per gyn zo enorm kan verschillen!! Ik snap best dat de ene wat eerder in zal grijpen dan de ander, maar dat het zó van mening kan verschillen…

Ik vind het ook schrikbarend! Heb het idee dat ze patientes niet echt “zien”. Ze weten niet wat ze iemand hiermee aandoen door al die onzekerheid te zaaien.

Verschrikkelijk vind ik dit soort dingen. Hoe kan het dat 2 mensen 2 zulke verschillende opvattingen omtrent jouw situatie hebben.

Ik zou het er zeker niet bij laten zitten joh! Dit is echt te gek voor woorden.

vreemd… :think:

goed plan dat je vrijdag naar je eigen gyn gaat, ben benieuwd hoor.

Ik heb ook 2 verschillende gyn gehad, om heel andere reden, ik heb schildklier problemen. De 1e mevrouw u hoeft geen afspraak bij de vk te maken, u moet voorlopig hier blijven, kindjes worden goed in de gaten gehouden. 4 weken later afspraak bij andere gyn (stond binnen 2 minuten weer buiten, geen echo, niet naar hartje luisteren), nou mevrouw gaat u maar naar de vk mochten de bloeduitslagen volgende week niet goed zijn moet u weer terugkomen. :shock: Nou daar sta je dan als onzekere moeder met 1e zwangerschap. Heb meteen de vk gebeld en daar een afspraak gemaakt.

Uitslagen waren niet goed, weer de eerste aan de lijn, nee u moet toch weer onder controle komen. Heb toen maar geeist dat ik naar een internist wil die mijn schildklier eens goed in de gaten gaat houden en daar stemde hij wel mee in. Loop nu gewoon bij de vk en de gyn. Gyn alleen voor het medische, of misschien dat ik volgende week opeens niet meer terug hoef, maar heb meer vertrouwen in de internist en verloskundige. Alleen heb medische indicatie dus moet sowieso bij de gyn bevallen. Hoop alleen wel dat dat een andere is dan de 2 die ik nu heb :oops:

ik vind het ronduit belacheliijk dat er zoveel verschil in zit tussen die gyn’s

die zouden eigelijk op het matje moeten komen,

ik vind dit gewoon spelen met het leven van 2 kindjes en hun moeder!!!

meid ik ben blij voor je dat je eigen gyn morgen weer terug is :hug:

Jeetje Becca…

Dit antwoord hadden we allemaal NIET verwacht geloof ik…

Raar hoo!

Wat goed van je dat je verhaal gaat halen bij je eigen gyn! :thumbup:

Ik :pray: dat alles goed blijft gaan!

He Becca, wat lees ik nu? Lekker onduidelijk allemaal zeg! Ik hoop dat je vandaag bij je eigen gyn wat duidelijker nieuws krijgt!

Ik duim voor je meid! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

:-* Engel

In het kort: Mijn eigen gyn was het met die van dinsdag eens. Hij gooide het op overbezorgheid van de vervanger. Hij vond het wel goed van haar dat ze geen enkel risico nam, maar gezien alles steeds goed was, vond hij het prima als ik over 1,5 week weer terug kom :thumbup:

Hij verontschuldigde zich voor alles en vond het heel vervelend dat het zo’n rot gevoel en verwarring had achter gelaten. :thumbup:

Wat mij betreft prima, ik heb altijd al een goed gevoel bij deze gyn gehad en 2 weten meer dan 1, dus ben in ieder geval gerustgesteld :mrgreen: