Alles willen maar nog niet eens zelf kunnen zitten..

Onze dochter is 10 maand en 2 weken oud. Ze zit, ze staat, ze stapt zo een eindje weg aan de tafel of wanneer je gezellig met d’r meewandelt. Alleen zelf gaan zitten, ho maar… Ze probeert op d’r rug dmv een soort van buikspieroefening overeind te komen maar wanneer dit niet lukt zet ze het op het gillen zodat ze geholpen wordt. En als de dame zit kan ze de hele wereld aan. Ze kruipt ook niet, ze schuift op d’r billlen de hele kamer door. Iemand hier ervaring mee? :think:

ik lees mee. Je hebt het over mijn dochter of niet… :mrgreen:

Mss niet meteen te hulp schieten en kijken wat ze dan zelf doet, mss wordt ze dan wel creatief en bedenkt ze een manier waarop ze wel tot zitten kan komen.

er schijnen 8 verschillende manieren van kruipen te zijn en “kontschuiven” is daar 1 van :stuck_out_tongue:

Verder sluit ik me aan bij peter&caren

Mijn dochter ging pas zelf zitten met 11.5 mnd…Maar ze ging wel met 8.5 mnd tijgeren en optrekken, rondjes rond de tafel lopen.

Uiteindelijk tijgerde ze ergens heen, trok zich op, en liet zich vallen. Dat was haar manier van “gaan zitten” :lol: :inlove:

Met 11.5 mnd lag ze op haar buik met een treintje te spelen en opeens ging ze zitten alsof ze t al maanden kon :lol: Komt vast goed :wink:

ik heb hier dochterlief gewoon eindeloos neergezet op de billen als ze dat wilde. En sinds een poosje gaat ze van kruipstand naar zitten. Ze doet ook aan een vorm van konschuiven, maar niet officieel, ze trekt zich aan de handen vooruit!

Idd alsof de dame het weet… vandaag op bed 3 keer achter elkaar vanzelf gaan zitten. Zo uit het niets… Geduld blijkt weer een schone zaak!