alles kapot maken

heb ik als enige een meisje die alles stuk maakt?

haar schoenen gaan maar 1,5 maand mee dan zijn ze stuk,versleten en vallen zo ongeveer uit elkaar.

ze heeft deze week een zilveren ketting kapot gemaakt een zilveren armband.

haar jas is nu 5 maanden oud en is overal kapot en versleten.

de mouwen de rits de muts alles is kapot.

maakt niet uit hoe duur en wat voor kwaliteit het is het gaat allemaal kapot en naar mijn idee sneller als bij andere meisjes.

Ik had zo’n kindje, maar dan wel een jongetje :wink: Ook die leeftijd. Echte wandelschoenen van de outdoorzaak lostte hier het schoenenprobleem iig op, dat kan ik je echt aanraden. Wellicht niet erg hip maar ze zitten iig goed.

En verder zou ik haargewoon geen dingen als armbandjes meer geven, en bijv met haar erbij die jas gaan repareren, zodat voor haar ook duidelijk wordt dat jij er hard je best voor doet.

de spullen zijn echt niet meer te repareren.

echt het ziet eruit alsof het al 2 jaar gedragen is.

haar jas is de rits van kapot onder en boven.

van dd muts zijn 2 knopen af.

de mouwen zijn afgesleten de kraag is afgesleten.

de schoenen hetzelfde de ritsen zijn kapot de neuzen zijn kapot.

ze heeft zelfs geen mailot meer heel alles zit vol gaten.

en een broek wil ze niet aan.

en ik heb helemaal geen geld om steeds maar alles nieuw te kopen.

word er een beetje radeloos van… :cry:

aukje is ook zo;n rauwdauwer… maar die is nog wel klein.

femke gaat op zich redelijk, maar is niet een meisjesmeisje, zij krijgt het ook allicht wel stuk…

Hier ook 2 mannetjes die alles stuk maken…

Baal er echt als een stekker van :twisted:

Laptop stuk, beeld in de tuin van schoonouders stuk, bril van mijn zus stuk, noem maar op! Echt frustrerend! I

Ik heb het nu zover dat als de oudste iets stuk maakt van zijn speelgoed dat ik het (zogenaamd) weg gooi. Dan piept hij wel ff anders. zo hoop ik dat hij door krijgt dat het niet leuk is dat iets stuk is van een ander :pray:

Allereeerst een :hug:

Ik zou toch een een goed gesprek aangaan met je meisje, ze heeft de leeftijd dat ze dit moet snappen en leg je haar uit dat jij ook hard moet werken voor de centjes en ze anders maar voortaan broeken moet dragen. En dan koop je gewoon paar goedkope spijkerbroeken bij de zeeman. Leg haar kort en bondig uit dat ze netjes moet zijn op jhaar kleding… Ik denk dat je toch wel een eind met praten moet komen.

Mag ik vragen hoe ze het stuk maakt / verslijt??

gebeurd op school?

Thuis in de tuin?

Als ze alleen buitenspeelt?

Mijn zoon had er ook een handje van met buiten spelen en ik corrigeerde dit gedrag met uitleg erbij waarom en dat was snel opgelost…

Sterkte :hug:

Lastig hoor, toch zijn dingen als ritsen niet iets wat kinderen makkelijk stuk kunnen maken, volgens mij ligt dat wel echt aan ofwel de kwaliteit of slijtage.

Hier gebeurde het slopen van met name broeken en schoenen vooral buiten, lekker in bomen klimmen, in de modder liggen rollen enz, hartstikke gezond maar ik was het na even ook wel flink zat :wink:

Buiten kreeg hij dus zn (regen)laarzen aan, een oude toch al kapotte broek en een oude jas. Daar kon hij zich lekker in uitleven en soms baalde hij wel dat hij weer een andere broek moest gaan aantrekken, dat maakt ook weer een stukje bewust.

Mijn zoon verslijt spijkerbroeken bij de vleet. Binnen 2 maanden ongeveer heeft hij gaten in z’n knieen. Zelfs in de winter :?

1 Oorzaak hebben we gevonden. Hij zit veel op zijn knieen maar maakt ook slidings op z’n knieën.

memmie die regel betreft speelgoed en weggooien dat doe ik hier ook… en opeens zijn ze wel voorzichtiger

wat ik laatst als tip kreeg is, uitleggen waarom, niet vertellen je mag dat niet, maar ook waarom.

dus in jullie geval.

dat je voorzichtig moet zijn, omdat kleren veel geld kosten en mama dat niet heeft. (maar zoals veertje zegt… C. zou dat toch eigenlijk al moeten weten op die leeftijd…)

Charity verslijt de meeste spullen op school,de bso of bij papa.

Hoe? geen idee.

ik heb haar wel proberen uit te leggen dat het veel geld kost.

maar dat vergeet ze daarna gewoon dan is ze veel te druk met allerlij andere dingen.

heb niet het idee dat dat ook blijft hangen bij haar.

sabrina heb je haar wel eens zelf iets laten kopen of betalen?

misschien dat je meer van waarde gaat snappen…

maar ik zou dus geen dure kleren gaan kopen…

maar met dit weer en geen broek… brr… bij ons moeten ze die gewoon aan of ze nu willen of niet…

Nee idd, kringloop…

En heeljammer dat ze geen broeken aan wil, maar als ze alles stuk maakt is er soms gewoon weinig keuze toch.

Ik denk dat het weinig zin heeft haar iets te laten kopen, tenzij je haar zakgeld gaat laten sparen en dan daarvan een maillot moeten kopen ofzo, maar daar gaat natuurlijk even overheen.

ze krijgt nog geen zakgeld dus zelf iets laten kopen gaat ook niet.

tjah als ze wat ouder zijn doen ze niet meer zomaar aan wat jij wil.

ze ontwikkelen natuurlijk ook een eigen smaak en dat vind ik niet erg.

En ik vind het ook niet erg dat ze een rokje aan wil met maillot.

als ze niet steeds alles kapot maakt.

Charity is ook altijd het enige meisje wat op deze leeftijd nog van school komt en haar hele haren los of doorelkaar heeft.

haren doen heeft bijna geen nut…

en zo gaat het dus ook met kleding en schoenen.

kettingen doet ze steeds in haar mond.

de jas is ook afgekloofd aan de mouwen en kraag.

schoenen zijn overal versleten boven op de neuzen, aan de zijkanten,de ritsen gaan niet meer goed dicht.

en het ligt echt niet aan de kwaliteit of ik nu schoenen van 80 of 15 uro koop ze gaan net zo snel stuk.

sabrina… femke krijgt ook geen kleedgeld :wink:

maar ze mag vaak bij de kassa betalen, ze gaat er dan zelf heen en ik kijk op een afstand…

ze weet wel dat je centjes nodig hebt als je iets wil en soms is dat meer dan andere keren… hopenlijk beseft ze het zelf zo een klein beetje…

ja dat begrijpt ze wel.

maar dan zegt ze dan ga je toch even pinnen.

als ik dan zeg dat dat niet zomaar kan en dat mama voor die centjes moet werken en die ook wel eens op zijn zegt ze dan moet je meer werken.

tjah zo simpel ziet een kind dat natuurlijk nog he :inlove:

Meis, erg lastig als het probleem bij “anderen” ligt.

Ik zou gewoon peilen, hou gaat z enaar school en hoe komt ze thuis.

Ik denk dat het wel zal komen door op knieeen zitten ect, maar dat hoort er ook een beetje bij… maar praten moet een hoop doen op deze leeftijd, althans daar ik met mijn vent van 4 het ook kan zal het denk wel mogelijk moeten zijn…

En wat ik ook eerder al las, gewoon oude schoenen aan naar school bso en papa. En maillot kapot, tja dan is de keuze er niet meer voor een broek of een rok en jij hebt het eind woord je kan het onderbouwen en uitleggen waarom nu die broek aan de beurt is omdat alles stuk is…

Betrefd afgekloven mouwen ect, dit is misschien wel een non-verbaal teken van haar gevoelens en hoe ze zich voelt op dat moment, ik zou der ook een beetje verder naar kijken…

nogmaals :hug:

Inderdaad… dat klinkt toch niet echt gezond. Heb je een idee of ze misschien ergens stress door zou kunnen hebben?

En wb de haren… mijn meisje doet dat ook hoor, zij is al zes en in de kleuterklas is het echt een drama met die meiden hoor, iedere dag weer zijn de keurig ingevlochten haren weer helemaal los/door de war/met een ander kapsel als we ze ophalen! Dat vind ik op zich niet heel raar.

we zijn net gestart bij een kindertherapeut.

Dus dat zit nog in de opstart fase.die zei over het bijten en alles in de mond doen.

Dat ze in die fase is blijven hangen en dat we nu moeten kijken waarom.

Fijn dat dat goed bekeken wordt :slight_smile:

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

sterkte meis