Alles is goed maar nog niet zwanger

Hallo Dames,



ik had al eerder een blog gemaakt over dat wij al 1,5 jaar bezig zijn maar het maar niet wilt lukken! Nu hebben wij allerlei onderzoeken gehad in het ziekenhuis maar die uitslagen waren gelukkig goed! Nu moeten we helaas weer een jaar zo verder gaan en als het nog niet gelukt is weer terug komen in het ziekenhuis. Heeft er iemand tips? Zijn er dames die dit ook mee hebben gemaakt? Het is zo moeilijk, iedereen in je omgeving raakt zwanger maar ik niet… Graag hoor ik van jullie…



Groetjes,

Het is zeker moeilijk als het niet wilt lukken :hug:

Wij hebben het 14 maanden geprobeerd, allerlei onderzoeken gehad die tot dan toe ook allemaal goed waren en toch na 14 maanden zwanger geworden. Wel hebben wij om mijn cuclus wat regelmatiger te krijgen en zo meer kansen in een jaar te hebben clomid voorgeschreven gekregen. Hoe moeilijk het ook is, probeer toch de moed erin te houden. Tips behalve gezond leven, stoppen met roken als je dat deed/doet heb ik helaas niet echt voor je. Succes meid!

Hey, wel fijn om te weten dat alles goed was! Hier heeft het ook best lang geduurd: ik stopte in dec 2002 met de pil, dec 2003 werd ik pas voor het eerst weer ongesteld… Precies een jaar later dus. Toen besloten wij voor een kindje te gaan, en werd ik (pas) in maart weer ongesteld, ook gelijk 3 keer in die maand!



Er klopte dus helemaal niks van, en telkens wanneer ik dacht: de menstruatie blijft nu wel lang uit, deed ik weer een (negatieve) test… Veel teleurstelling dus.



Toen werd ik in mei nog ongesteld, hele zomer niet, okt en nov, en toen bleek ik in januari zwanger! Ik was al bij de HA geweest vanwege die onregelmatige cyclus (in de zomer) en volgens hem moest ik daar maar mee leren leven… Achteraf dus heel raar, want toen was ik inmiddels al anderhalf jaar aan het rommelen…



Het rare was: toen ik het losliet, in de herft, ben ik dus zwanger geraakt… Daarna nog twee kindjes gekregen, wat ook sneller ging (4 mnd en 1 mnd…)



Veel succes, en ik hoop dat je het toch ook een beetje los kan laten…

Ja het is zeker lastig! maar dat hoor je vaker dat als ze er niet meer mee bezig zijn dat het dan vaak lukt! Misschien kan ik die chlomid ook vragen? Ik heb morgen gesprek in het ziekenhuis over hoe nu verder! dus ben benieuwd! Bedankt voor jullie tips!

Veertje Clomid wordt alleen voorgeschreven als je geen eisprong hebt. Je schrijft dat alle uitslagen goed waren. Als je van jezelf een mooie cyclus met eisprong hebt, heeft Clomid totaal geen nut. Je zult alleen maar last van de bijwerkingen hebben, een positief effect heeft het niet. Dus daar zullen de artsen niet in meegaan.



Succes, ik hoop dat je snel zwanger bent!

Tips ten overvloede… Maar goed weet natuurlijk niet wat je allemaal al geprobeerd hebt… ??



Ideetje om een paar maanden te temperaturen en ovulatietesten te gebruiken zodat je, je cyclus voor jezelf goed in kaart hebt en je zeker weet dat je “het” op de juiste momenten doet?



Verder vooral; laat het los :-).

Hoe is het nu ??

Al zwanger of nog steeds aan het proberen ?



Wij waren een jaar bezig en niet zwanger. Naar de huisarts geweest ( had al temperatuurlijsten en ovulatietesten gebruikt, toch handig een forum ). Dus daar konden we niet mee weg gestuurd worden. Na het gesprek bij de huisarts de “molen” in en allerlei onderzoeken gehad… Waren allemaal goed. Uiteindelijk na 22 maanden spontaan zwanger geworden. Misschien is dit gekomen dat ik het toch een beetje los heb kunnen laten omdat we in een verhuizing met verbouwing zaten en daar dus meer op gefocust was.



Het is makkelijker gezegd dan gedaan om het los te laten …



Nu alweer 14 maanden bezig voor een tweede wondertje :frowning:

Hej meid, balen he?

Ik denk dat je alle tips ondertussen wel hebt gehoord, maar ik wil ze alsnog voor je op een rijtje zetten, misschien dat je er eentje is ontgaan.


  1. Zoals hiervoor al werd gezegd: tempen en ovulatie testen. Het heeft bij vele baat gedaan en je krijgt daardoor ook een goed beeld van je cyclus.


  2. Het ligt misschien voor de hand, maar om de dag seks wordt beschouwd als een goede richtlijn. Vaker zou voor zwak zaad zorgen. Minder wordt niet aangeraden, dit ook omdat sperma optimaal is als deze om de dag ‘geloosd’ wordt.


  3. Check je cervix slijm. Als je op je vruchtbaarst bent, dan is deze helder en rekbaar, net eiwit. Anders is deze wit en dik. Hoe dichter je bij je vruchtbaarste dag komt, hoe lichter zeg maar.


  4. Probeer zoveel mogelijk ‘processed food’ oftewel etenswaren gefabriceerd door de mens, te vermijden. Dit houdt o.a. in: wit brood, suiker, snoep, koek etc. Probeer eens wat meer noten te eten, fruit en groente. Probeer ook 1,5 liter water per dag te drinken. Deze simpele eetgewoontes hebben vele vrouwen geholpen bij het zwanger raken.


  5. Focus je op het positieve. Wees blij met je goede gezondheid en vertrouw erop dat het snel gaat gebeuren. Laat je niet meesleuren in de keren dat het niet lukt, weet gewoon dat jullie kindje naar jullie onderweg is.


  6. Ik wens je heel veel succes en ik hoop dat jullie gauw een kindje in jullie armen hebben! :inlove: