Alles in de mond stoppen

Hey mama’s.

Ik zou graag willen weten tot welke leeftijd kindjes alles in hun mond blijven stoppen?

Ik d8 nl dat alleen baby’s dit deden, maar mijn dreumes van 21mnd stopt werkelijk nog alles in zijn mond of zit eraan te sabbelen.

Wat vinden jullie? Gewoon toelaten of niet?

Ik zeg de hele dag door, NIET in de mond stoppen dat is vies en dan haalt ie t wel eruit,maar 1 sec later gaat uit automatisme toch het voorwerp weer richting mond.

Groetjess Natascha

Duurt lang he?!

Rhodé deed dit voor haar eerste verjaardag al niet meer, maar Amélie :roll:

die is eigenlijk pas sinds een maand gestopt met kleine dingetjes in haar mond

te doen.

En als ze aan het kleien is stopt ze gerust nog een brok klei in haar mond

(of proeft er even aan als ze denkt dat ik het niet zie :lol: :inlove: )

Dus het gaat echt vanzelf over…het ene kind doet er gewoon wat langer over…

Mijn dochter is 3.5 en doet het nog steeds!

Tenzij het echt gevaar opleverde, heb ik het de kinderen nooit verboden om dingen in hun mond te stoppen.

Door het te verbieden haal je hun ontwikkeling onderuit en bovendien is dat wat niet mag alleen maar nog interessanter.

Hier waren ze allemaal rond de 18 maanden van hun orale fase af.

En dat betekende dat de playmobiel poppetjes, auto’s, plastic ballen, blokken en weet ik t wat allemaal in de mond gingen en wat vaker in een sopje.

Maar t hoort erbij en ja, ik vind het vies, maar zo ontdekken ze de wereld.

ze passen echt bij elkaar he :inlove: summer doet het ook nog steeds :mrgreen:

hahaha wendy, t begint echt op te vallen he :inlove: …

Cell ik verbied niet alles, maar sommigen dingen vind ik gewoon vies, of heb ik liever niet, zoals voorwerpen bij andere mensen thuis in zijn mond duwen ben ik echt vies van.

Ik vrees onderhande dat t hier voorlopig nog blijft.

Ik zei er toch altijd wel wat van als ze het hier deden en toevallig viel het me vorige week ergens op dat de jongste het eigelijk niet meer doet…die deed dat eerst heel erg dat ik ook wel eens dacht wanneer stopt ze daar nu ineens mee. Maar is dus vanzelf minder geworden en nu doet ze eigelijk niks meer in haar mond. Onze oudste heeft dat eigelijk nooit zo erg gedaan.

snap ik wel hoor… dat je ergens enorm van kan gruwelen…

je mag mijn schoonouders wel lenen, dan ben je dat zo voorbij :mrgreen:

Zijn lieve en prima schone mensen hoor, t is er geen smeerzooi, maar toch…

Ze wonen op een boerderij met paarden en hebben nog meer beestenspul rondsjorren daar.

Mijn schoonmoeder is een schat, maar veegt de mondjes van de kids rustig af met haar vaatdoekje :shifty: :sick:

De kids hebben daar allemaal al wel eens lege slakkenhuizen, kattenbrokjes en zelfs opgedroogde stukjes paardenmest zomers van de stoep in hun mond gestopt.

hoogtepunt was wel Aniek die met 11 maanden een naaktslak aan het oppeuzelen was :sick:

Ze zijn er niet minder van geworden en hoewel ik er nog steeds van gruwel, ben ik wel iets meer gaan relativeren. :mrgreen:

Ook zand werd hier veelvuldig in de mond gestopt… ohhh gruwel… :shifty: