alles doen wat niet mag????

Hoi,



Ons meisje is nu 16 maanden, ze begint ons nu erg uit te proberen, als ze haar zin niet krijg, bv ze wil graag televisie kijken en dat mag niet van ons dan doet ze echt alles wat niet mag, in stopcontacten, aan snoeren trekken, aan de dvd speler zitten.

We zeggen dat dat niet mag, maar ze blijft doorgaan ze luistert absoluut niet. we pakken haar op en zetten haar ergens anders neer, of proberen haar af te leiden, niets helpt…



Hebben jullie tips? heeft het al zin om bv als ze naar 3x waarschuwen niet luistert bv 1 minuut de gang in?? of is ze hier nog te jong voor? we vinden het heel moeilijk om een een goede oplossing te vinden.



alle tips zijn welkom.

groetjes tamara

Misschien helpt het om haar te vertellenw at ze wel moet? Dus ipv niet de stekker eruit trekken te zeggen laat de stekker er maar in zitten? Het klinkt misschien vreemd, maar ze kunnen niet zelf bedenken wat ze dan wel met de stekker (of wat dan ook) moeten doen las je zegt dat iets niet mag.

Straf, nee ik denk niet dat dat al helpt, ook niet 1 minuut. Daar is ze naar mijn mening nog veel te jong voor. Ik denk dat je de rit verder uit moet zitten :wink: , en vooral consequent en duidelijk nee blijven zeggen bij iets wat niet mag/ zeggen wat ze wel mag en blijven proberen af te leiden…

Succes ermee!

Wij zetten ons zoontje dan (al een aantal maanden) in de box (we hebben een drive-inn-woning en wonen op de tweede etage en hebben daar geen halletje oid, dus vandaar de box). Hij weet dit ook heel goed. Als waarschuwen en/of afleiden niet helpt (en hij doet ook inderdaad vaak dan express nog extra boeverig, lachend of juist boos :mrgreen: ), dan zeg ik hem dat hij de box in moet, meestal geef ik hem dan nog drie tellen de tijd (tenzij ik hem al vier keer voor hetzelfde heb gewaarschuwd, dan zeg ik vaak ‘de volgende keer ga je in de box’). Soms houdt hij dan op omdat hij niet in de box wil en soms niet en dan belandt hij in de box.

mischa gaat tegenwoordig de box in dan. Hij wil nooit de box in, maar gaat als hij zo vervelend is ineens rustig spelen in de box. Hij heeft het heeeel goed door dus… :mrgreen: