allergische reactie?

Ik begin me nu toch af te vragen hoe het komt dat ik al dagen last heb van rode, een soort van vermoeide ogen. Heb bijna continu het idee alsof ik de hele dag gehuild heb… Nu heb ik sinds vorige week hyacinthen in huis, die dus sinds enkele dagen volop bloeien… zou die gevoeligheid van mijn ogen nou daaraan kunnen liggen??? Ik zou anders niet weten waardoor het komt… Ik heb zowiezo chronisch last van droge ogen, en dacht in eerste instantie dat het kwam door het nieuwe soort druppels die ik heb gekregen, maar voor de hyacinthen zeg maar, had ik totaal geen overgevoeligheidsreactie voor die druppels(ik gebruik ze alleen als ik echt last ervan heb, dus niet elke dag)

Wie is er bekend met overgevoeligheid/allergie voor hyacinthen??

Hooikoorts is ook vroeg dit jaar en kan bij iedereen zomaar ineens optreden. Misschien daar last van ?

ik heb nog nooit last gehad van hooikoorts… :shock: ik hoef ook absoluut niet te niezen ofzo… alleen maar rode ogen… Bovendien kom ik, zeker de laatste tijd, zonder auto, niet heel veel buiten… (vandaag, met flinke regen alles bij elkaar een uurtje, dus dan zou het minder moeten zijn… en het is weer volop aanwezig)

tja die dingen ruiken wel heel sterk altijd vind ik…

heb je misschien schaaldieren gegeten de laatste paar dagen ergens die kunnen ook een reactie op de ogen geven namenlijk… had een collega van me

Marieke, dat kan heel goed van de hyacinten komen. Mijn man heeft er ook last van en op het moment dat ze gaan bloeien gaan ze buiten achter op tafel…en genieten we er zo nog wel van! :wink: :mrgreen:

Ik zou het gewoon even proberen…want zodra ze hier de kamer uit zijn…zijn de rode en gezwollen ogen hier voorbij. Het voelt direct aan als een verlichting. Probeer 't en je weet 't.

:hug:

ja owwww verschrikkelijk :? en heb het ook met eucalytus :? en die stinkcitroenplant :?

dus lekker buiten voor het raam zetten :inlove:

Hyacinten komen bij mij het huis niet in hoor!!! :naughty: :hand:

Dus denk idd dat je daar zo sterk op reageert. Je krijgt een soort van hooikoortsachtige klachten van die dingen als je er gevoelig voor bent. En ik krijg ook altijd nog enorme pijn in m’n kop van de geur…Dus doei doei hyacinten zou ik zeggen, buiten doen ze het ook leuk :wink: :mrgreen:

baal stampvoet baal… maar ik vind het zo gezellig staan en is zo’n lekkere natuurlijke luchtverfrisser… :cry:

@mv2kids wrote:

baal stampvoet baal… maar ik vind het zo gezellig staan en is zo’n lekkere natuurlijke luchtverfrisser… :cry:

Blauwe druifjes zijn ook gezellig, en die ruik je stukken minder! :thumbup:

Hooikoorts kan je van het ene op het andere moment krijgen, ook al heb je daar nooit last van gehad. Ik heb tot vier jaar geleden nog nooit hooikoorts gehad, maar ineens had ik het wel… en nu komt het elk jaar terug, en niet zo zuinig ook. Verplicht slikken, druppelen en sprayen anders heb ik geen leven.

Ik heb wel een flinke bak hyacinten op tafel, (ik geloof dat ik één van de weinige ben die ze wél lekker vind ruiken wat ik zo lees :mrgreen:) maar daar heb ik dus geen enkele last van.

ik weet… daarom wilde ik juist hyacinten… omdat die zo sterk, en lekker(vind ik dan maar dat is persoonlijke mening) ruiken…

Ik zal ze zo toch maar naar buiten gooien, want ben die dikke, rode ogen toch wel beu :cry:

@Jenni wrote:

Hooikoorts kan je van het ene op het andere moment krijgen, ook al heb je daar nooit last van gehad. Ik heb tot vier jaar geleden nog nooit hooikoorts gehad, maar ineens had ik het wel… en nu komt het elk jaar terug, en niet zo zuinig ook. Verplicht slikken, druppelen en sprayen anders heb ik geen leven.

Ja maar op dagen dat het dan regent enzo heb je toch geen tot weinig last van hooikoorts?? Dan zal het dat dus niet zijn, want gisteren had ik er ook last van, en was het echt petweer hier

@Mip wrote:

Hyacinten komen bij mij het huis niet in hoor!!! :naughty: :hand:

Dus denk idd dat je daar zo sterk op reageert. Je krijgt een soort van hooikoortsachtige klachten van die dingen als je er gevoelig voor bent. En ik krijg ook altijd nog enorme pijn in m’n kop van de geur…Dus doei doei hyacinten zou ik zeggen, buiten doen ze het ook leuk :wink: :mrgreen:

HIER OOK! :? En ook rode ogen… mijn moeder heeft het helemaal erg, haar ogen zwellen er helemaal van op! :o

Ik zou ze buiten zetten en kijken of het over gaat…

joh, hyacinten zijn een ramp :twisted:

veel mensen die hooikoorts hebben (incluis mezelf) kunnen absoluut niet tegen hyacinten maar zelfs als je niet allergisch bent aangelegd… :silenced:

gewoon weg doen die bloemen en andere, minder sterke bloempjes neerzetten. bv blauwe druifjes gaan hier prima en tulpen meestal ook

(dan weer geen lelies ofzo)

het is even zoeken maar hyacinten staan er echt bekend om

(ik ken eigenlijk weinig mensen die er wel goed tegen kunnen bedenk ik nu :think: )

Dan zal ik jullie maar niet op het idee brengen om nu eens gezellig door de bollenstreek te gaan fietsen. Je kunt dan echt tegen de lucht van de hyacinten leunen!

Heb ze vanmorgen meteen buiten gezet, en het gaat werkelijk ineens stukken beter(het trekt langzaam weg)… he verdorie, vind het wel balen hoor…

@Jenni wrote:

Ik heb wel een flinke bak hyacinten op tafel, (ik geloof dat ik één van de weinige ben die ze wél lekker vind ruiken wat ik zo lees :mrgreen:) maar daar heb ik dus geen enkele last van.

En wat slik jij dan als ik vragen mag? Ik heb al jaren hooikoorts en het wordt elk jaar erger lijkt wel. Vorig jaar kon ik echt niet zonder m’n oogdruppels en ik hou m’n hart vast voor dit jaar… :? Weet je of dat soort middeltjes genomen kunnen worden i.c.m BV?

@mamalena wrote:

@Jenni wrote:

En wat slik jij dan als ik vragen mag? Ik heb al jaren hooikoorts en het wordt elk jaar erger lijkt wel. Vorig jaar kon ik echt niet zonder m’n oogdruppels en ik hou m’n hart vast voor dit jaar… :? Weet je of dat soort middeltjes genomen kunnen worden i.c.m BV?

Normaliter slik ik gewoon middelen bij de drogist vandaan… allerfre of reactine. Die werken bij mij prima. Maar als de ellende dit jaar losbarst, zal ik niets slikken, want de middelen die ik noemde, mogen niet bij bv, en ik geef ook nog steeds bv. Ik ben vorig jaar in mijn zwangerschap wel bij de dokter geweest om te vragen of er iets was dat ik mocht gebruiken, maar zij zei dat dat niet zo was, en ook tijdens de bv-periode niet. Dus vorig jaar heb ik het uitgezongen zonder middelen, en dat zal ik dit jaar ook doen, want ik wil niet met de bv stoppen ervoor.

Wat vorig jaar bij mij wel heel erg goed hielp was een pollenhor voor het slaapkamerraam. Die hield 80% van de pollen tegen, waardoor ik gewoon goed sliep s’nachts en het raam evengoed open kon. Daar had ik overdag wel niets aan, maar de nachten waren in ieder geval wel goed, en ik hoefde er niets voor te slikken.

Ik zit trouwens wel aan zo’n apparaatje te denken, met van die lampjes die je in je neus moet doen… heeft iemand daar ervaring mee?

Marieke balen dat je hebt moeten kiezen voor je ogen en niet voor je neus!

Ik vind ze ook heeeeerlijk ruiken, had van een vriendin er wat gekregen en die hebben binnen gestaan tot ze helemaal uitgebloeid waren, ik had nergens last van (waren wel van die mini bloemen, of zijn dat dan blauwe druifjes?).

Ik kan ook niet tegen die bollen … als ik ze aan raak krijg ik gelijk blaren.