Allergisch voor playdoh?

Woensdagmiddag heeft Tejo bij de buren gespeelt (en ik een bakkie thee gedronken :wink: )

De buurjongen die 10 maanden ouder is, was aan het kleien met playdoh. Hartstikke leuk natuurlijk, dus Tejo (en ik) deden ook mee.

Mijn buurvrouw zegt opeens, Tejo neejoh niet doen! En Tejo zegt, bah vies :mrgreen:

Wij lachen (Tejo at van de zomer ook graag aarde en zand :roll: ), weet hij tenminste ook dat het niet lekker is; komt er wel weer uit etc.

Gisteren (donderdagochtend) zag ik een muggenbult en nog 1 en nog 1 en… nouja dat waren dus geen muggenbulten. 's middags naar de ha en inmiddels waren het grote rode vlekken met hier een daar een bult en zijn ene oog was ook aardig opgezet (al kwam hij net uit bed en was hij het er niet zo mee eens dat hij naar de dokter moest, huilen/schreeuwen dus)

De ha kon er geen kinderziekte van maken en constateerde een allergische reactie.

Maar op wat? Het enige andere dan normaal wat ik kan bedenken is die playdoh klei.

Ik had er al een opmerking over gemaakt mij de juli.aug mama’s en kreeg ik gelijk reactie dat iemand dat zelf vroeger ook heeft gehad.

Op de site van playdoh staat hierover hetvolgende:

De exacte ingrediënten van PLAY-DOH zijn geheim dus die kunnen wij je niet vertellen. We kunnen je wel vertellen dat het in principe een mengsel is van water, zout en tarwemeel. Het bevat geen pinda's, pindaolie of melkproducten. Het bevat WEL tarwe.

PLAY-DOH klei is niet-giftig, niet-irriterend & niet-allergeen behalve zoals aangegeven: kinderen die allergisch zijn voor tarwegluten kunnen allergisch reageren op dit product.

Tejo eet dagelijks tarwebrood, dus het lijkt mij niet dat hij voor tarwegluten allergisch is. Er zitten vast nog wel meer stofjes in, waar hij allergisch voor zou kunnen zijn, als het idd van de playdoh is :wink:

Herkennen jullie dit? Ik vond het woensdag juist zo leuk om dit straks (over een half jaar) op zijn verjaardag's lijstje te zetten, al lijkt het mij nu maar beter van niet :shifty: (of binnenkort weer bij de buren kleien :silenced: )

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

De symptomen die Tejo heeft gekregen herken ik niet. Maar wel een allergische reactie van de Play-Doh klei.

Kindje van mijn vriendin die had zitten spelen met de klei en haar handjes waren helemaal rood en opgezwollen. Ze zijn er toen mee naar de dokter gegaan en zijn geeindigd met een hormoonzalf. Sinds dien geen Play-doh klei meer voor haar en het gaat goed. Ze hebben nu andere klei en daar gaat het wel goed mee.

Het enige dat ik weet is dat je er idd allergisch voor kan zijn en dat die blauwe klei die op psz, kdv en scholen wordt gebruikt geen allergische reacties veroorzaakt. Meer weet ik niet.

Misschien idd nog eens mee laten spelen, al is het zielig als hij dan weer een reactie krijgt, dan weet je het zeker.

bedankt voor jullie reacties.

Nog meer mensen die ervaring hiermee hebben?

Tejo heeft er overigens weinig last van gehad. Het spulletje van de ha hielp goed een dag later was al zijn uitslag al weer weg. Van de uitslag zelf heeft Tejo ook geen last gehad. Het lastige was eigenlijk dat we naar de ha moesten (en daar had Tejo GEEEEN zin in :mrgreen: )

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

misschien een reactie op de kleurstoffen ofzo die erin zitten. Ik vind het ook altijd lekker chemisch ruiken…

Er is maar 1 manier om erachter te komen, en dat is uitproberen als hij er weer mee speelt, maar ja dat is een manier die je liever niet doet.

Gelukkig had ie er niet al te veel last van.