Allergisch voor pindaolie in vitamine D druppels?

Heeft iemand daar wel eens van gehoord?

Onze dochter krijgt neocate dieetvoeding omdat er een koemelkallergie vermoed wordt. Na een week op de voeding waren alle klachten weg.

Alleen toen kwamen we er via de KA achter dat er in de neocate nog de oude hoeveelheid vitamine D zit en ze 5 druppels per dag aan de melk toegevoegd moet krijgen. Dus heb ik bij de apotheek vitamine D gehaald.

Daar zijn we mee begonnen en een paar dagen later kwam de diarree terug. Ik had al snel het idee dat het van de vitamine D druppels kwam, misschien door de olie was mijn eerste idee. Dus ben ik toen de druppels gaan verdelen over de dag, maar ik keek net op de verpakking naar de ingredientenlijst en had ik zoiets van heeee, dát is het, het is de pindaolie. Van de week was haar ontlasting een keer weer normaal, maar achteraf besef ik me dat ik een dag die druppels vergeten ben.

Zou ze allergisch kunnen zijn voor de pindaolie :think: Of zou het gewoon toeval zijn? Heeft iemand er wel eens van gehoord?

als er echte pinda’s inzitten kan het natuurlijk zijn dat ze een pindaallergie heeft…

moet heel eerlijk bekennen ik heb nooit extra druppels gegeven tijden kv.

pas sinds dat ze (de oudste dan jongste zit nog op kv) over is op gewone melk geef ik vit d druppels…

Het zou niet vreemd zijn… pindaolie is toch gemaakt van pinda’s en dat is absoluut iets waar je behoorlijk allergisch voor kunt zijn.

Kan natuurlijk.

Ik heb net als Pitje geen vit-D gegeven tot normale melk overigens.

Is normaal bij kv ook niet nodig hoor. Maar blanke en donkere kindjes moeten tegenwoordig evenveel vit D krijgen (10 druppels per dag), en in de neocate zit nog het equivalent van 5 druppels.

Ik ben nu gestopt met de vit D, maar even afwachten of het helpt.

Haal die op waterbasis dan eens? Of bekijk de ingrediënten in ieder geval :wink:

Kindjes met kma hebben verhoogde kans op andere allergie, pinda’s valt daar ook onder. En ik neem toch aan dat pindaolie van pinda’s is?? Had ze ook andere klachten? Het kan natuurlijk ook zijn dat ze er gevoelig op reageert omdat het iets anders is dan melk, darmen zijn bij kma kindjes soms ook wat gevoeliger?

Vindt het wel raar dat er iets met pinda’s in dat spul zit, pinda allergie kan erg gevaarlijk zijn.

Anders even de producent raadplegen?

Zit er pinda olie in de vitamine druppels? Das raar, een allergie voor pinda’s komt wel erg vaak voor. (Zo had ik eens elke zaterdag ontstoken ogen, na een hele tijd kwamen we er achter dat de visboer, we aten op vrijdags vis, de vis in pindaolie bakte :snooty: )

Dat verklaard misschien ook waarom Steven die druppels niet verdragen kon, ga eens even kijken of ik nog zo’n potje heb staan.

Verrek je hebt gelijk staat arachideolie op :evil:

Ik ben zelf gevoelig voor koemelkproducten (probeer over te stappen naar sojaproducten).

EN interessant dat je dat over je baby schrijft, want ik probeer uit te puzzelen waar ik precies “last” van heb met m’n darmen. Tot zover kom ik enkel uit bij een soort olie.

Wel last van olijfolie (acute kramp en direct wc en zeer dunne poep)

Geen last van andere bakolie

Wel last van sommige chips

Geen last van alle chips.

Geen last van pinda’s

Wel last van die rijstsnacks

Zal vanavond de vitamine D van de kids ook zelf innemen, misschien heb ik het bij dat oliebestanddeel ook !??

Ik ben er nu een paar dagen mee gestopt, maar zie nog niet echt verbetering :? Dus misschien is er toch wat anders :think:. Maar moet wel zeggen dat toen we overstapten op de neocate het ook wel een week duurde voordat de diarree weg was. Dus misschien is het een kwestie van geduld.

De klachten die ze had verdwenen met de komst van de neocate Wieniex, onrust in haar lichaam, huilen als de fles leeg was en vervolgens een deel van de fles er weer uit gooien, darmpkrampen, langdurige diarree, groeivertraging, eczeem. Alleen de eczeem is nooit verdwenen en de diarree is dus weer terug, maar ze blijft uitstekend groeien nu.