Allergisch voor gehaktkruiden Verstegen

Hallo,



Onze oudste dochter is allergisch voor noten. Een kindarts heeft getest en daar kwam uit dat ze reageert op cashews, hazelnoten en bovendien allergisch is voor katten en graspollen. Maar nu kreeg ze gisteren een reactie en het enige dat ik kan bedenken zijn de gehaktkruiden van Verstegen. Ze klaagde daar al wel vaker oveer, maar nu had ze echt galbulten, die had ze nooit eerder daarvan. Maar er zit geen noot in! Herkent iemand dit?



Groetjes, Carenza

Misschien zitten er andere dingen in waar ze allergisch op reageert?

Staat er niet op de verpakking in eem bedrijf gemaakt waar ook noten verwerkt worden.

Dan zou het mischien dat kunnen zijn

het is soms heel lastig om te achterhalen wat het nou is.

wij hebben ook pas op de HAP gezeten met een heftige allergische reactie bij de oudste, en ik heb nog steeds het idee dat we niks anders dan anders hebben gedaan die dag :think: (wel die dag daarvoor op een feestje geweest, maar goed opgelet, en een dag later zo’n reactie is ook vreemd).



het kunnen sporen zijn noten, maar ook een andere stof waar ze niet goed op reageert (sesam, e-nummers?). als ik het zo lees heeft ze een bredere allergisch aanleg, er kan net nog iets in zitten wat niet goed valt en niet in de allergietest zat.



:hug: voor je meisje

en ook voor jou. het is toch steeds puzzelen.

Bij de allergenen staan geen sporen van noten of dat het in een fabriek is gemaakt waar noten worden verwerkt. Het moet dus idd of 1 van de E-nummers zijn of een kruid waar ze op reageert. Het sluipt er alleen steeds geleidelijk in. Dit kon ze altijd eten en toen kregen we een periode dat ze last van haar tong kreeg en nu dus galbulten. Bah. Wat valt er nog meer af? Volgend jaar gaan we nog een keer naar de kinderarts en dan neem ik dit mee in het lijstje.



Bedankt voor het meedenken!

E 621…mono natrium glutamaat ook bekend als ve-tsin! puur vergif!

Klopt en dat zijn er nog meer:

E621 t/m E636, E710, E713.



Carenza, ik maak veel gebruik van de website http://smakelijck.blogspot.nl/