Allergisch voor fruit?

Een tijdje geleden heb ik een topic geopend over rode plekken die Ruben bij zn mondje had, en dat is sindsdien nog niet echt weggeweest.

Hebben een anti-schimmelcremetje gebruikt, hielp niks. Nu hebben we een smeerseltje tegen bacteriele huidinfecties (of zoiets?) Helpt ook niet.

Maar afgelopen week was 't helemaal weg! En laat dat nu net samenvallen met het niet meer willen eten van fruit…

Gister heeft ie voor het eerst weer iets gegeten ervan, en prompt zit er weer zo’n vlek bij zn mond :think:

Ik zit dus te denken dat ie wellicht niet tegen het fruit kan…?

Wie herkent dit? Wat heb je eraan gedaan?

Hij krijgt eigenlijk altijd iets met banaan,appel,peer,meloen. Combi van, niet alles tegelijk :wink: Gepureerd, anders hoeft ie 't zoiezo niet. (meneer wilt geen stukjes :roll:)

Geef je R.uben altijd gemengd fruit? Anders misschien eens een tijdje steeds maar 1 smaak aanbieden, dan kun je zien waar hij precies zo op reageert en kun je dat daarna niet meer aanbieden. Kan ie wel lekker zijn fruit blijven eten.

Nee 't is niet altijd gemengd.

Maar had nog niet bedacht om het inderdaad allemaal es apart te geven, en dan kijken waar en of hij een reactie krijgt.

Idd, een paar dagen hetzelfde geven van 1 soort, en dan kijken, daar kun je het denk ik het beste mee ontdekken

Pete kreeg dit van potje Olvarit peer volgens mij.

Nu wist ik dat Pete allergische aanleg had (met 5 maanden bloedtest gehad vanwege hevige eczeem waaruit geen kma kwam, maar wel o.a. pinda en kippenei-eiwit) en toen hij met 6 maanden bijvoeding mocht, zijn we eerst met neutrale smaken begonnen. Meestal 3 dagen achter elkaar een bepaalde smaak, dan 1 dag rust. Dan weer 3 dagen een andere smaak, dan weer 1 dag rust.

Appel schijnt wel een bekend allergeen te zijn ivm ik meen de pectine erin. :think:

Die dus een tijdje overslaan? En dan wat Sassie al aangeeft om te kijken waar hij op reageert. :-*

Bedankt voor de tip allemaal :slight_smile:

Gaan nu inderdaad steeds 1 fruitsoort geven, en dan kijken hoe 't gaat.

Rhiannon, had ik nog niet van gehoord, zal es even iets over zoeken :slight_smile:

Roan heeft ook met bepaalde fruitsoorten lees; perzik dat ie er plekken van krijgt. Maar ook met roosvicee perziksmaak.

Ik doe ook altijd een tijdje wat geven en meestal zie je na 1 dag wel of ie er wel of niet over kan.

Succes :wink: