Allergie

Nu ik zwanger ben mag ik mijn normale allergie medicatie (Aerius) niet gebruiken en heb ik een neusspray en oogdruppels gekregen.



Als het slecht weer is heb ik hier genoeg aan. Maar vandaag geen regen (of sneeuw) meer maar de zon. Heerlijk en mij hoor je niet klagen. Alleen die allergie. Mijn ogen prikken nu al continu en ik zit compleet dicht in mijn neus.



Wie heeft er allergie, is er zwanger en wat gebruiken jullie?



(Ik heb voor alle pollen allergie en huisstofmijt).

Ik heb vreselijk last van hooikoorts gehad, tot 2 jaar terug… Ik ben toen “cold-turkey” gestopt met alle medicatie die ik had… Heb een week of 6 echt vreselijk last gehad (geleefd als een kluizenaar), maar sindsdien steeds minder last…

Echt? Want als dat het is, zou er dolgraag vanaf willen. Heb het al sinds ik vier jaar oud ben en gebruik eigenlijk het hele jaar door medicatie. Heb dit nog nooit gehoord, maar dat zou prettig zijn. Dan wil ik wel afzien!

Welke neusspray en oogdruppels heb je gekregen?

Bij ons is Livocab eerste keus, maar daarbij staat bij gebruik tijdens zwangerschap dat het gebruik ontraden wordt :think:

Livocab heb ik normaal, als ik niet zwanger ben. Maar ook daar heb ik alleen niet genoeg aan. Daar heb ik dan altijd Aerius bij.



Nu heb ik Allergo-com oogdruppels en een neusspray (die ik zo niet bij de hand heb).



Heb gister de huisarts gesproken en hij gaat met de apotheker overleggen. Dus wel zullen zien.

ik heb ook een enorme hooikoortsallergie en gebruik als ik niet zwanger ben aerius. tegen neusspray kan ik niet tegen dus dat gebruik ik niet.



Nu gebruik ik niets en ik moet zeggen: ik voel me behoorlijk belabberd door de hooikoorts… continu traan/prik/jeuk ogen, kriebelkeel, kriebel neus, snotneus, niezen, veel moe.

ik wordt er behoorlijk simpel van, maar goed het is niet anders.

Poehee…Wat gebruikte ik ook alweer toen ik zwanger was van D. Volgens mij was dat cetirizine tabletten. Oogdruppels niet. En neusspray…Ik gebruikte wel iets, maar alleen wanneer ik klachten had. Maar ik weet echt niet meer welke dat was.



Ceterizine heb ik overigens ook gekregen van de allergoloog en is dus veilig bevonden tijdens de zwangerschap. Echter moet je het niet weken achter elkaar gebruiken.



Succes…Ik weet hoe erg het is. Voor D. ben ik ook zwanger geweest (wat mis is gegaan) (juli/aug). Drama in die periode.

Je zou ook naar een homeopaat kunnen gaan, misschien dat die wat kan met je klachten? (Of evt een acupuncturist of ander alternatief geneeskundige)

ik kan echt niet zonder mn medicijnen in deze tijd van het jaar… ik heb budesonide neusspray en loratadine tabletten. werkt goed moet ik zeggen!

De huisarts is het gaan nazoeken en belt mij terug, hij overlegt met de apotheker. Dus ik ben benieuwd. En als het regent is het niet nodig, maar als het prachtig weer is kan ik ziek in bed gaan liggen. En aangezien ik mijn baan niet graag verlies en nog een peuter heb rondrennen, is dat ook erg lastig.